Toon posts:

Mystudio II reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk hebben we 4 WD MyStudio II schijven gekocht. De eerste schijf werd al te overijverig meteen ingeplugd zonder de handleiding te lezen. Deze schijf reageert nu niet. Hij lijkt wel in standby te staan, want het witte licht gaat op en neer, maar wat we ook proberen met installeren van de software, de schijf wordt niet herkend?
Komt dit door het te vroeg inpluggen van de schijf (lijkt me straf) of hebben we gewoon pech?

Of is er misschien toch iets aan te doen (iets van software tools?)

Het is op winXP, en de schijven moeten nog eerst geformatteerd worden ....

alvast bedankt
Mario

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:40
Het lijkt mij sterk dat de schijven stuk zijn. Meest waarschijnlijk is die Mystudio DOA. Misschien moet je een fabrieks reset uitvoeren. Heb je op een andere pc getest ?

• IceglovE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01 13:59
Hoe heb je 'm aangesloten? Voor eSata moet de schijf namelijk al aanstaan op het moment dat de computer wordt opgestart, anders wordt deze niet herkend. Voordat ik mijn My Book Home aan de praat kreeg, moest ik ook nog de raid driver van mijn moederbord installeren zodat de eSata poort ging werken.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Heb je al een andere getest?

Verwijderd

Topicstarter
momenteel enkel via usb, en al op een andere pc en laptop geprobeerd. Als ik het scherm krijg van raid instelling is het steeds 'no device found....'
Hoe doe je de fabrieks reset?

Verwijderd

Topicstarter
en al de andere schijven werken wel

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:40
Geen idee. Misschien toch handig om contact op te zoeken met WD of de FAQ door te lezen.
Troubleshooting Note 1: If Windows has an error installing the drive then you may need to try it on another computer to make sure that the drive is working properly. If you are running Windows Vista, you can try another computer and also check the following Knowledge Base article: Answer ID 1708: Windows fails to locate drivers for an external hard drive.

If the drive does not work on other computers, it's probable that the drive has been damaged, or has failed, and should be returned to the place of purchase.

Troubleshooting Note 2: If the drive installs properly and you don't get an error, but the drive is not showing up in My Computer or Windows Explorer, then you may need to format the drive for Windows. Please see the Knowledge Base articles at the beginning for help formatting the drive. If you still have problems with the drive then you should Contact Us
Pagina: 1