Toon posts:

Laptops: welk merk het beste qua build + service?

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje zoek ik me een breuk over het volgende:
1) welke laptops zijn van de beste bouwkwaliteit?
2) welk merk biedt de beste service?

Punt 1: kwaliteit
Hiermee bedoel ik de casing en de duurzaamheid hiervan. Is dit alleen Asus en HP of is Acer bijvoorbeeld nu ook OK met de gemstone edities.

Punt 2: service
Hiermee bedoel ik de kwaliteit van de helpdesk als er iets mis gaat (dus niet algemene gebruiksvragen) en de condities.

Ik heb al veel reviews en topis doorgespit, maar daar gaat het met name om prijs vs. cpu en videokaart. Ik hoop dus dat dit topic kan blijven bestaan...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:49:
Al een tijdje zoek ik me een breuk over het volgende:
1) welke laptops zijn van de beste bouwkwaliteit?
2) welk merk biedt de beste service?
Het eerste is geen eenduidig antwoord op te geven, zoek gewoon eerst een laptop uit die je wat lijkt, en zoek daarna reviews om te kijken naar opmerkingen over bouwkwaliteit. Het tweede zul je ook reviews moeten gaan opzoeken, bijvoorbeeld in het Shopping Forum. Maar je zult dit toch echt zelf moeten uitzoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

(jarig!)
Ik zweer qua stevigheid bij Thinkpads en lever deze ook aan mijn klanten.
Superdegelijke dingen waarbij vaak gelet is op duurzaamheid (rand om beeldscherm tegen torderen) en metalen scharnieren etc.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, maar ik ben zeer te spreken over Dell. Laptops (Inspiron 9400 heb ik zelf, gaat al drie jaar elke dag mee naar school) zijn goed stevig. Ook de service is goed. Videokaart is er een keer mee opgehouden, binnen 5 werkdagen thuis verholpen. Ook een desktop van Dell had een keer problemen met mobo, binnen 3 werkdagen thuis nieuw mobo erin.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Qua stevigheid is de Thinkpad toch wel superieur (Nu van Lenovo, vroeger van IBM). De serie wordt al ruim 15 jaar gemaakt. Ze zijn onderandere uitgerust met een rolkooi om het scherm, rubberen bescherming om de hardeschijf, de hardeschijf blokkeert automatisch mocht je je laptop laten vallen en een drainage systeem onder je toetsenbord (mocht je vloeistof over je toetsenbord gooien dan loopt dat via gaatjes aan de onderkant uit je laptop). En dat alles in een super dunne notebook (1.8 cm geloof ik), de nieuwe modellen gaan ruim 8 uur mee op een accu. Ik heb er 2.5 jaar geleden 1 aangeschaft en hij is op dit moment nog steeds sneller dan menig consumenten laptop, en natuurlijk een hoog resolutie scherm :D (1400x1050 op 14").

Qua service heb ik bij Thinkpad geen ervaring (ze zijn gewoon niet stuk te krijgen :)), maar op elke Thinkpad zit een ThinkVantage knop waarmee je een backup image kunt terugzetten, waarmee je dus altijd binnen 30 min weer een werkend systeem hebt. Verder hadden/hebben ze de service om er een contract bij te kopen waardoor je als je op die ThinkVantage knop drukte je 24/7 in contact kwam met iemand van de helpdesk en je binnen 1 dag een vervangende laptop krijgt mocht dat nodig zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 12:01 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.