Toon posts:

Exchange 2007 /OWA Session Time Out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het volgende probleem doet zich voor:
We hebben een server 2008 met daarop Exchange 2007.
Dit heeft altijd goed gewerkt ook met webmail.

Van de één op de andere dag krijgen we "Session Time Out"bij het inloggen via webmail.
Als we een verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord invullen weet hij dat.
De authenticatie werkt dus nog wel.
Hij blijft eerst even hangen op https//xx.xx.xx.xx/owa/auth/owaauth.dll en daarna komt hij met de Session Time Out" Dit geld zowel voor intern als extern.

We hebben natuurlijk eerst goed het internet afgestruind maar dit heeft nog niet tot een oplossing geleid.
Wat we vaak lezen is het verwijderen en opnieuw aanmaken van de virtual directory's met powershell
Dit hebben wij ook gedaan maar helaas zonder resultaat.

We hebben gekeken naar de manier van aanmelden:
Form of Basic, wij kiezen voor basic. Als we voor form kiezen blijft het inlog scherm terug komen zonder foutmelding.

De server is voorzien van alle update's van zowel Windows als Exchange.

Ook heb ik gelezen dat het te maken kan hebben met de time out die in het register staat:
Deze staat nu op 1440.(dit is standaard heb ik vernomen)

Je leest dat meerdere mensen hiermee te maken hebben maar ik krijg niet de goede oplossing.
Even concreet wat we al gedaan hebben:
- Verwijderen, Opnieuw aanmaken virtual directory via powershell
- Rechten op de map OWA bekeken en ze staan zoals ze moeten
- Exchange voorzien van de nieuwste update(waarbij ze dus ook het bestandje owaauth.dll vervangen.)
- instellingen iis 7 nagelopen
- Exchange Console de instellingen nagelopen voor de Default Website OWA

Zelf heb ik het idee dat het te maken heeft met het bestandje owaauth.dll maar dit is een gevoel omdat hij daarop even blijft hangen en dan de time out aangeeft.

Ik hoop dat jullie tweakers nog suggesties hebben.
Alvast bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien overbodig hoor: maar heb je de server al eens herstart?

En de laatste rollup geinstalleerd voor Exchange? Rollup 9 is net vrijdag uitgebracht!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:27:
Misschien overbodig hoor: maar heb je de server al eens herstart?

En de laatste rollup geinstalleerd voor Exchange? Rollup 9 is net vrijdag uitgebracht!
Ja ik weet het.. we hebben deze zaterdag geinstalleerd en we hebben deze ook zaterdag nog een paar keer vaker moeten herstarten.
Niks heeft geholpen..

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:55:

Even concreet wat we al gedaan hebben:
- Verwijderen, Opnieuw aanmaken virtual directory via powershell
- Rechten op de map OWA bekeken en ze staan zoals ze moeten
- Exchange voorzien van de nieuwste update(waarbij ze dus ook het bestandje owaauth.dll vervangen.)
- instellingen iis 7 nagelopen
- Exchange Console de instellingen nagelopen voor de Default Website OWA
het verwijderen vd virtuele map / re-creeren, heb je dat volgens deze kb gedaan?

How to remove and to reinstall IIS on a computer that is running Exchange Server

ik heb het wel eens moeten uitvoeren na de installatie van een patch,.
ik zou alleen in het vervolg eerst even het een en ander onderzoeken voordat je zomaar de virtuele directory verwijderd, zeker als je daarna een update gaat uitvoeren

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
Ik zie allemaal potentiele oplossingen voorbij komen...

Maar misschien kunnen eerst eens kijken naar eventlogs / diags ?

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
ik weet het niet 100% zeker, maar in ieder geval zit je probleem in 1 van de volgende 2 zaken

IIS of in Client Access server.
aangezien die 2 erg in elkaar verweven zitten moet je goed opletten als je iets los aanpast, in het linkje wat jij mij geeft wordt er alleen de virtuele map opnieuw aangemaakt, echter is het zo dat je iis op dezelfde manier blijft functioneren, en als de fout dus daarin zit heb je eigenlijk maar de helft van het probleem aangepakt

probeer met de test-owaconnectivity cmdlets eens te kijken of er iets uitkomt waar je je probleem goed mee kan isoleren.

in deze thread staat misschien ook nog iets nuttigs, lijkt iemand met ongeveer hetzelfde probleem
http://social.technet.mic...29-497c-9e50-de5f83b0530a

Verwijderd

Topicstarter
De Gesnaakte schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:56:
[...]

probeer met de test-owaconnectivity cmdlets eens te kijken of er iets uitkomt waar je je probleem goed mee kan isoleren.
ga ik doen...
in deze thread staat misschien ook nog iets nuttigs, lijkt iemand met ongeveer hetzelfde probleem
http://social.technet.mic...29-497c-9e50-de5f83b0530a
Die oplossing heb ik dus uitgevoerd zonder resultaat. Had deze zaterdag ook al gevonden lijkt idd veel op mijn probleem alleen jammer dat de oplossing niet werk.
Pagina: 1