Beste tweakers,
Het volgende probleem doet zich voor:
We hebben een server 2008 met daarop Exchange 2007.
Dit heeft altijd goed gewerkt ook met webmail.
Van de één op de andere dag krijgen we "Session Time Out"bij het inloggen via webmail.
Als we een verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord invullen weet hij dat.
De authenticatie werkt dus nog wel.
Hij blijft eerst even hangen op https//xx.xx.xx.xx/owa/auth/owaauth.dll en daarna komt hij met de Session Time Out" Dit geld zowel voor intern als extern.
We hebben natuurlijk eerst goed het internet afgestruind maar dit heeft nog niet tot een oplossing geleid.
Wat we vaak lezen is het verwijderen en opnieuw aanmaken van de virtual directory's met powershell
Dit hebben wij ook gedaan maar helaas zonder resultaat.
We hebben gekeken naar de manier van aanmelden:
Form of Basic, wij kiezen voor basic. Als we voor form kiezen blijft het inlog scherm terug komen zonder foutmelding.
De server is voorzien van alle update's van zowel Windows als Exchange.
Ook heb ik gelezen dat het te maken kan hebben met de time out die in het register staat:
Deze staat nu op 1440.(dit is standaard heb ik vernomen)
Je leest dat meerdere mensen hiermee te maken hebben maar ik krijg niet de goede oplossing.
Even concreet wat we al gedaan hebben:
- Verwijderen, Opnieuw aanmaken virtual directory via powershell
- Rechten op de map OWA bekeken en ze staan zoals ze moeten
- Exchange voorzien van de nieuwste update(waarbij ze dus ook het bestandje owaauth.dll vervangen.)
- instellingen iis 7 nagelopen
- Exchange Console de instellingen nagelopen voor de Default Website OWA
Zelf heb ik het idee dat het te maken heeft met het bestandje owaauth.dll maar dit is een gevoel omdat hij daarop even blijft hangen en dan de time out aangeeft.
Ik hoop dat jullie tweakers nog suggesties hebben.
Alvast bedankt.
Het volgende probleem doet zich voor:
We hebben een server 2008 met daarop Exchange 2007.
Dit heeft altijd goed gewerkt ook met webmail.
Van de één op de andere dag krijgen we "Session Time Out"bij het inloggen via webmail.
Als we een verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord invullen weet hij dat.
De authenticatie werkt dus nog wel.
Hij blijft eerst even hangen op https//xx.xx.xx.xx/owa/auth/owaauth.dll en daarna komt hij met de Session Time Out" Dit geld zowel voor intern als extern.
We hebben natuurlijk eerst goed het internet afgestruind maar dit heeft nog niet tot een oplossing geleid.
Wat we vaak lezen is het verwijderen en opnieuw aanmaken van de virtual directory's met powershell
Dit hebben wij ook gedaan maar helaas zonder resultaat.
We hebben gekeken naar de manier van aanmelden:
Form of Basic, wij kiezen voor basic. Als we voor form kiezen blijft het inlog scherm terug komen zonder foutmelding.
De server is voorzien van alle update's van zowel Windows als Exchange.
Ook heb ik gelezen dat het te maken kan hebben met de time out die in het register staat:
Deze staat nu op 1440.(dit is standaard heb ik vernomen)
Je leest dat meerdere mensen hiermee te maken hebben maar ik krijg niet de goede oplossing.
Even concreet wat we al gedaan hebben:
- Verwijderen, Opnieuw aanmaken virtual directory via powershell
- Rechten op de map OWA bekeken en ze staan zoals ze moeten
- Exchange voorzien van de nieuwste update(waarbij ze dus ook het bestandje owaauth.dll vervangen.)
- instellingen iis 7 nagelopen
- Exchange Console de instellingen nagelopen voor de Default Website OWA
Zelf heb ik het idee dat het te maken heeft met het bestandje owaauth.dll maar dit is een gevoel omdat hij daarop even blijft hangen en dan de time out aangeeft.
Ik hoop dat jullie tweakers nog suggesties hebben.
Alvast bedankt.