5.1 zonder .1

Pagina: 1
Acties:

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Een kennis van me heeft een mooi setje gekocht:
Harman kardon AVR 245
Focal JMLab Chorus 726 V 2x front speakers
en nog 2 speakers achter maar daar weet ik het type niet van ook van focal maar dan "kleintjes".

Nu hebben ze in de shop gezegt waar ie alles gekocht heeft dat je hier geen sub bij nodig hebt maar werkt dat wel goed voor het surround sound want ik kan me indenken dat er altijd een signaal naar de sub zou moeten voor de lage tonen die in mindere mate naar de andere speakers gaat.

Op de harman kardon zit ook een functie waarmee je je speakers via een microfoon automatisch kan laten afstellen maar deze blijft dus ook een melding geven dat er geen sub is aangesloten.

Zelf ben ik ook geen expert maar ik weet er iets meer van dan die kennis en probeer een beetje te helpen met alles goed af te stellen. Hij is gewoon gek op goed geluid alleen het instellen en aansluiten is niet zijn ding.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je hebt dus schijnbaar ook geen center. Dat hoeft geen probleem te zijn trouwens. Je stelt gewoon op de reciever in wat je WEL hebt en hij mixt zelf alles naar de juiste speakers. Wel of geen Sub blijft altijd een discussie. Met goede fronts vind ik dat zeker bij muziek hij niet nodig is (en tevens de rears niet). Bij een film kan het wat toevoegen.

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Ray schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:06:
je hebt dus schijnbaar ook geen center. Dat hoeft geen probleem te zijn trouwens. Je stelt gewoon op de reciever in wat je WEL hebt en hij mixt zelf alles naar de juiste speakers. Wel of geen Sub blijft altijd een discussie. Met goede fronts vind ik dat zeker bij muziek hij niet nodig is (en tevens de rears niet). Bij een film kan het wat toevoegen.
Center heeft ie wel die was ik vergeten inderdaad ;) Maar het kan dus wel surround aansturing zonder sub dat is goed om te horen.
Uiteraard vind ik zelf ook dat je voor een film een lekkere sub erbij moet hebben maar goed dat is zijn keuze, en er zitten in de speakers wel een paar goeie woofers.

Verwijderd

Op dit moment draai ik ook setup zonder subwoofer. Voor muziek mis ik hem absoluut niet, in films is alleen de allerlaagste "zompige" bas weg.

Als de versterker is ingeregeld met de mic dan zal hij als het goed is herkennen dat er grote speakers worden gebruikt, en wordt hier ook de bas naartoe gestuurd. Het is dus weer een kwestie van smaak, als je nog meer bas nodig hebt dan je speakers kunnen weergeven is logischerwijs een sub de juiste keuze.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 19:41

JT

VETAK y0

Laag stuurt de receiver gewoon naar de front speakers door. Voor muziek meestal wel prima met vloerstaanders. Met films ga je imho toch wel iets missen. Je hebt het niet nodig, maar er mist wel iets. Net dat laatste beetje waarmee je de glazen in de keukenkast laat dansen zeg maar ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-01 20:27
Heb zelf ook een Harman Kardon receiver, de AVR 255, maar je kunt daarbij gewoon aangeven of je speakers 'volledige' speakers zijn, of 'klein'. Ik denk dat hij dan inderdaad het volledige geluid naar je speakers stuurt...

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Klopt, ik heb sinds kort de AVR645 (voorheen de AVR 2000), en je kan in beide versterkers (en de 2000 was al een paar jaartjes oud) in de surround setup aangeven dat de fronts zowel front als LFE moeten krijgen.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Pagina: 1