[oPod Touch 2G] Navigatie vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
oPod Touch moet natuurlijk zijn iPod Touch, maar is niet meer te wijzigen, sorry.

Ik ben van plan deze week de iPod Touch aan te schaffen. Nu heb ik alleen een vraag over de navigatie. Is dit goed te doen op de iPod. Want ik lees iets over via Google Maps, dus waarschijnlijk via internet. Want naar mijn weten zit er geen GPS in de iPod Touch. Ik wil hem namelijk mee nemen op vakantie naar Frankrijk en in de auto werkt de navigatie dan waarschijnlijk niet of in Frankrijk is dit dan neem ik aan verschrikkelijk duur als je navigatie altijd aan staat.

Hoe zijn jullie ervaringen met Navigatie in de auto en in het buitenland met de iPod Touch. Of moet ik een aparte GPS ontvanger en programma aanschaffen zodat dit wel goed werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door tazman67 op 20-07-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 17:12
Ik heb de indruk dat je zelf nog weinig hebt uitgezocht op dit vlak maar goed. Een apparte gps ontvanger werkt niet. De ipod touch heeft volgens mij geen interne gps ontvanger dus navigeren wordt lastig. Googlemaps is niet echt geschikt voor auto navigatie. Geen turnbased instructies en dus internet nodig wat resulteert in erg hoge telefoonrekening
tazman67 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:52:
oPod Touch moet natuurlijk zijn iPod Touch, maar is niet meer te wijzigen, sorry.

Ik ben van plan deze week de iPod Touch aan te schaffen. Nu heb ik alleen een vraag over de navigatie. Is dit goed te doen op de iPod. Want ik lees iets over via Google Maps, dus waarschijnlijk via internet. Want naar mijn weten zit er geen GPS in de iPod Touch. Ik wil hem namelijk mee nemen op vakantie naar Frankrijk en in de auto werkt de navigatie dan waarschijnlijk niet of in Frankrijk is dit dan neem ik aan verschrikkelijk duur als je navigatie altijd aan staat.

Hoe zijn jullie ervaringen met Navigatie in de auto en in het buitenland met de iPod Touch. Of moet ik een aparte GPS ontvanger en programma aanschaffen zodat dit wel goed werkt.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 09:39
Al meen ik dat de TomTom for iPhone ook gaat werken op de iPod Touch, wanneer de cradle die TomTom zelf fabriceert ook gebruikt wordt. Helaas nog niet heel veel over bekend verder, lees hier meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast heeft de iPod Touch alleen internet via WiFi, dus kun je alleen kaarten inladen wanneer je een hotspot in de buurt hebt. Niet werkbaar dus, tenzij TomTom inderdaad met software plus GPS-cradle uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mogelijk biedt de TomTom cradle ooit een oplossing idd, maar daar heb je nu niets aan.

Het enige dat je zou kunnen doen (maar alleen als kaart voor de bijrijder / pauzes!!) is OffMaps kopen. Dat is een goedkoop progsel dat OpenStreetMap kaarten van een door jou aan te geven gebied kan cachen.

Trails heeft die mogelijkheid ook en is afgezien daarvan wat veelzijdiger, ook goed te gebruiken als je bv. een wandeling wilt opnemen om later je foto's te geotaggen (laat maar, geen GPS in de Touch. Wel een tip voor iPhone bezitters!).

Al met al denk ik dat je, ook gezien de kosten voor bv. de Navigon-software (€99,-) waar TomTom echt niet onder zal gaan zitten, beter af bent met óf een papieren wegenkaart óf een goedkoop los navigatieapparaat (bv. TT One Europe tussen de 100 en 150 Eur).

[ Voor 30% gewijzigd door Zpottr op 20-07-2009 12:08 ]

Zoef