Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dualboot Vista op sata en xp op ide probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klein probleempje maar kan niet achter de oplossing komen.

Ik heb op een nieuwe laptop een dualboot gemaakt met vista op de c: schijf en xp op de d: schijf.

Echter als ik boot in ata mode in de bios kan ik xp niet starten, maar als ik hem dan op ide zet wel maar dan start vista weer niet op.

Ik moet dus iedere keer voor het opstarten in de bios kijken op welke mode hij staat.
Is hier een oplossing voor of moet ik dit altijd blijven doen?

Alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet in de BIOS hannessen en beide OS versies met dezelfde instellingen laten werken.
Eén van de twee moet je denk ik dan wel aanpassen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik gok er op dat je XP in IDE mode hebt geinstalleerd omdat je tijdens de setup anders je harde schijf niet kon vinden? Als dat zo is, zoek dan even naar de driver voor je SATA controller, en installeer die tijdens de setup van XP mee. Je kan hem slipstreamen in je installatie, of anders moet je hem installeren door tijdens het starten van de setup van XP op F6 te drukken. Als je dat gedaan hebt dan zou je zowel Vista als XP alletwee in SATA mode moeten kunnen booten. Je zal waarschijnlijk wel je XP opnieuw moeten installeren hiervoor.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

met ^^ en ^^^

google eens op "STOP 0x0000007B INACCESSABLE_BOOT_DEVICE " voor mogelijke oplossingen. kies een instelling en repareer de niet werkende OS.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
allen bedankt voor de reacties...

En het klopt ik kon Xp niet installeren omdat ik voor de "echte setup" een bsod kreeg met 0x0000007b en nog een lange code. Die heb ik gegoogled en op de microsoft site stond dat ik in de bios ahci moest wisselen met ide. Maar slipstreamen, heb er wel eens van gehoord maar zo technisch ben ik ook weer niet.

En leuk-he ik heb ook gekeken op de microsoft site, maar ik word iedere keer verwezen naar een oplossing voor een probleem dat niet hetzelfde probleem is van mij.

E-vix; op F6 drukken en thats it?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:23:

En het klopt ik kon Xp niet installeren omdat ik voor de "echte setup" een bsod kreeg met 0x0000007b en nog een lange code.
0x7B = INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE en dat betekent zoveel als "ik ken je schijffie nie aansturen joh! paas me die driver even. Jeweettog?"

Als je zowel Vista als XP met de AHCI configuratie wil laten werken moet je dus bij allebei de ondersteunde AHCI driver tijdens de installatie gebruiken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:23:

En het klopt ik kon Xp niet installeren omdat ik voor de "echte setup" een bsod kreeg met 0x0000007b en nog een lange code. Die heb ik gegoogled en op de microsoft site stond dat ik in de bios ahci moest wisselen met ide. Maar slipstreamen, heb er wel eens van gehoord maar zo technisch ben ik ook weer niet.

En leuk-he ik heb ook gekeken op de microsoft site, maar ik word iedere keer verwezen naar een oplossing voor een probleem dat niet hetzelfde probleem is van mij.

E-vix; op F6 drukken en thats it?
F6 drukken én daarna de juiste driver installeren. Windows setup zal zelf vragen om de locatie waar de extra drivers staan. Er komt niet direct een schermpje naar voren die om een driver vraagt. Deze komt pas als hij klaar is met de standaard drivers inladen. Dit komt nog voordat hij vraagt op welke schijf je Windows wilt installeren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Hoi E-vix,

Nog een vraagje, nar je uitleg heb ik tijdens de installatie op F6 gedrukt maar ik kan alleen een driver installeren via een middeleeuwse floppy. Ik heb geen zin in slipstreamen maar kan het niet via een usb stick, cd rom of zo?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:09:
Nog een vraagje, nar je uitleg heb ik tijdens de installatie op F6 gedrukt maar ik kan alleen een driver installeren via een middeleeuwse floppy. Ik heb geen zin in slipstreamen maar kan het niet via een usb stick, cd rom of zo?
XP is middeleeuws.

-Of (via nlite) slipstreamen
-of een middeleeuwse flopyy.

vista ondersteund wel USB.

Er is ook een methode om achi na installtie erin te tweaken, maar mij lukt dat niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1