Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding Piept

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

ik heb al een aantal maanden dit systeempje:

-i7 920
-Gigabyte ud5
-6gb ram
-ati radeon 4890
-scycthe mugen 2
-Antec p182
-Zalman zm600 hp modulair (de boosdoener)

In het begin was er helemaal niks aan de hand maar na 1 week viel me een hoge pieptoon me erg op.
Omdat mijn pc pal naast me staat op zon halve meter afstand.
Ik met mijn oren bij de kast gaan luisteren(zelfs met de beroemde rietjes techniek wat ik via tweakers had geleerd) en ja hoor mijn voeding piept. Heb je net een pc samengesteld voor zoveel geld en ben je er nog niet tevreden over :(

Maar goed dus ik de voeding terugsturen en zelfde model voeding gehaald. Wilde eigenlijk een andere omdat ik zelfde probleem niet weer wilde. Maar omdat de man die daar werkte die mijn voeding in onvangst nam zei: je kan het beste dezelfde voeding weer pakken want dit is toch een van de beste die er momenteel zijn en stilste. Omdat ik een stille pc heel belangrijk vind.

Dus ik weer overtuigd en weer zelfde voeding. Terug thuis voeding er weer in en luisteren. Helemaal stil. Ik weer een big smile om mn kop.

Maar het werd al laat na een aantal uurtje achter de pc kwam er heel rustig eerst n piepje daarna begon het weer allemaal net als eerst te piepen met een constante hoge toon in de achtergrond.

Dus ik ben nu al 3 weken aan het zoeken wat het is maar kom er maar niet uit wat het kan zijn.
Ik weet zeker dat het uit mijn voeding komt want ik heb een antec p182 en daar zit de voeding onderin.

En wat me ook is opgevallen is dat als mijn pc boven de 40 C wordt wat al binnen 1 uur al bereikt wordt, dan pas begint mijn voeding met piepen. En ook als ik aan het surfen en met mijn muis aan het scrollen ben dan piept het ook als ik dan eventjes stop met scrollen gaat de piep van muis over. maar van de voeding blijft nog steeds.

En mijn pc valt ook soms spontaan uit dus geen stroom meer en start vanzelf op heel vreemd allemaal. snap er niks meer van.

Kan het mischien zijn dat de hardware niet goed met elkaar werkt? Ik heb al op google gezocht naar mensen met dezelfde voeding mobo kast maar niets kunnen vinden.

Ik heb mijn pc in elkaar laten zetten door een systeem beheerder dus ik neem aan dat alles goed is aangesloten.

Mijn wandcontactdozen zijn ook geaard.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 01:58 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Heb je de voeding ook exact hetzelfde aangesloten? Misschien belast je steeds dezelfde 12v rail te zwaar?

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is hetzelfde aangesloten, maar wat bedoel je met 12v rail ? welke kabel is dat?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Waarschijnlijk is elke stekker van het setje links hier een losse rail, elke videokaart aansluiting heeft vaak ook een eigen rail.

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/Zalman_ZM600HP/600hp_01.jpg

Vaak heeft een voeding meerdere rails waar stroom van getapt kan worden.
Als je een indivduele rail teveel belast (door teveel aparaten op 1 kabel te doen bijvoorbeeld) kan je voeding intern heel veel stroom moeten maken op 1 lijn. Door het hoge verbruik kan de voeding gaan piepen omdat hij eigenlijk te zwaar belast word. Maar de beveiliging slaat er niet in, omdat het totaal te laag is.

Maar het is maar een theorie... je aarding kan net zo goed slecht zijn...
(Dat hij er zit, wil nog niet zeggen dat hij werkt...)

[ Voor 6% gewijzigd door FireDrunk op 20-07-2009 02:16 ]

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kabels anders verbonden. maar nog steeds geen verandering.
het is ook een 600w voeding dus hij moet het makkelijk kunnen trekken lijkt me.

Ik vind het zelf ook raar dat hij piept want dit is al mn 2e vandezelfde voeding. kan het toevallig ook zo zijn dan mn hardware niet goed compatible is met elkaar?

En iemand nog een verklaring waarom mn pc zomaar zonder enige belasting uitvalt? en vanzelf weer overnieuw opstart?

ik hoor dan duidelijk een tik in mijn pc (waarschijnlijk voeding).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 00:24 ]