Ik heb sinds vandaag een dual screen opstelling. Nu zijn de kleuren van de tweede monitor niet helemaal goed. Daarom wil ik met mijn spider2 express de monitor calibireren. Alleen het probleem is dat ik steeds maar 1 profiel kan kiezen. En hij gebruikt daar de 1e monitor voor. Weet iemand misschien hoe ik voor de 2e monitor een apart kleurprofiel kan aanmaken ? Desnoods met een appart programma als dit via windows zelf niet kan ?!
even de 2e monitor los aansluiten, het profiel maken, daarna samenvoegen? (geen idee of dat kan, maar daar zou je op kunnen googlen)
Even niets...
Volgens mij is dat niet mogelijk. Windows pakt dan dat nieuwe profiel ook voor de andere monitor volgens mij...
1e hit op Google...To use these Profiles, in Windows Desktop go to "Display Properties" >
"Settings" . Select your main Monitor then go to "Advanced" > "Colour
Management" and choose the Profile you created for that Monitor and set it
as Default. Go back and do the same for your other Monitor.
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Welke Windows hebben we het over? In Vista/W7 kan dit gewoon door in het configuratie scherm "kleurbeheer" te openen, en het juiste scherm in de lijst apparaten te pakken, en er vervolgens een profiel aan verbinden. Ik zie niet in hoe dit lastig zou zijn als er gewoon de juiste drivers zijn geïnstalleerd (zoals in mijn geval: correcte ATI Catalyst drivers):

Dit is een duimnagel. Druk er op voor een volledige versie.
In XP is dit niet mogelijk, maar het is dan ook een OS van 8 jaar geleden.
Dit is een duimnagel. Druk er op voor een volledige versie.
In XP is dit niet mogelijk, maar het is dan ook een OS van 8 jaar geleden.
[ Voor 6% gewijzigd door Umbrah op 19-07-2009 23:13 ]
Ik gebruik windows xp. Dus als ik het goed gebruik is daarbij niet mogelijk voor elke monitor een apart profiel te maken ?
mijn reactie was een quote van iemand die windows xp gebruikt..., dus blijkbaar werkt het gewoon.
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Volgens mij is het gelukt. Alleen als ik via windows kleurbeheer kijk zie ik welke monitor ik ook pak staan dat mijn samsung wordt gebruikt, en dat is mijn 1e monitor. Maar als ik via "profilechooser" van colorvision" kijk dan staat er voor beide monitors een eigen profiel. Dus dan klopt het toch ? Dan hebben allebei de schermen nu een eigen profiel ?
edit:
Even op de site van colorvision gekeken en blijkt een veel voorkomend probleem te zijn met xp dat het bijna niet lukt. Maar er werd als oplossing windows color management aangeraden. Even gedownload en met dat programma kan je netjes voor elke monitor apart een kleurprofiel instellen !
Even op de site van colorvision gekeken en blijkt een veel voorkomend probleem te zijn met xp dat het bijna niet lukt. Maar er werd als oplossing windows color management aangeraden. Even gedownload en met dat programma kan je netjes voor elke monitor apart een kleurprofiel instellen !
[ Voor 30% gewijzigd door clonedonkey op 20-07-2009 00:28 ]
Pagina: 1