Opeens geen LAN Verbinding meer

Pagina: 1
Acties:

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 20:40
Hallo,

Sinds gister heeft mijn thuis servertje geen LAN Verbinding meer (tja lekker dan, een server zonder netwerkverbinding...). Hij geeft de welbekende melding dat er geen netwerkkabel is aangesloten.

Het begon allemaal toen die de melding gaf dat een usb apparaat niet herkend werd, dus ik trek dat ding weer uit de usb en toen werd het beeld zwart (wat ik al heel vreemd vond). Dus ik reset hem, en na het opstarten was er dus opeens geen verbinding meer.

Wat ik heb geprobeerd:
- Andere UTP kabel en andere poort op de switch
- Driver opnieuw geïnstalleerd

Heeft allebei niks geholpen helaas. Wat denken jullie? Netwerkkaart kapot? Moet trouwens nog wel even erbij zeggen dat het lampje op de switch gewoon gaat branden.

Hij heeft ook geen enkele uitbreidingsmogelijkheid, alles zit onboard en een pci kaartje plaatsen is geen optie (zie hier). Volgensmij heeft die ook helemaal geen pci slot... Heb iniedergeval al een USB > Ethernet dingetje besteld.

Hij draait op XP Pro.

[ Voor 21% gewijzigd door Patjuh1990 op 19-07-2009 21:53 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb met mijn moederbord eens een niet werkende netwerkcontroller moeten fixxen door m'n CMOS te clearen, dit kan je nog proberen.

Eventueel in veilige modus met netwerkmogelijkheden kijken of ie daarin wel werkt of anders met een linux live cd kijken of het dus hard- of softwarematig is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 20:40
Heb veilige modus met netwerkmogelijkheden net geprobeerd, hielp niet.

Kan ik de CMOS niet vanuit de bios cleanen? of moet ik echt het batterijtje eruit halen of zo'n pinnetje omzetten? Ik moet dan dat hele ding uit de hoek trekken :P niet zo'n zin in eigelijk.

Ik heb met Linux Live geen ervaring, is hirens geen optie? Of heeft die geen tooltje om dat na te kijken?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met deze instelling kue je idd beter wachten todat usb ethernet binnen komt

Iperf

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Patjuh1990 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:18:
Kan ik de CMOS niet vanuit de bios cleanen? of moet ik echt het batterijtje eruit halen of zo'n pinnetje omzetten? Ik moet dan dat hele ding uit de hoek trekken :P niet zo'n zin in eigelijk.
Je kunt doen 'reset to defaults' maar dat is niet hetzelfde als even dat batterijtje er uit halen voor 20 minuten of even die jumper omzetten. En als je daarmee weer je internet terugkrijgt is het het dus waard geweest om je computer uit de hoek te trekken en anders is het mooi meegenomen dat je hem schoon kunt maken.
Ik heb met Linux Live geen ervaring, is hirens geen optie? Of heeft die geen tooltje om dat na te kijken?
Is niets moeilijks aan, download een 32 of 64bits iso van de Ubuntu site, brand die op een cd'tje, druk em in je drive en zorg dat je er vanaf opstart. Daarna de juiste taal selecteren, gewoon Nederlands doen of Engels laten en dan zorgen dat ie doorstart zonder installatie. Hiermee krijg je een volledig werkende linux-omgeving met Firefox. Die opstarten geeft dan of een netwerkfout of gewoon keurig de standaard google/mozilla homepage.

Volg me op Twitter/X & Bluesky