Toon posts:

Nieuwe laptop kan geen verbinding met router maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met het volgende probleem.
Ik heb zojuist een nieuwe laptop aangeschaft (Acer 6930G) en wil deze graag koppelen een de router ( Linksys WRT54G)
Nou zegt hij het volgende: het maken van een draadloze verbinding is vanwege een onbekende reden mislukt
Hopelijk een bekend probleem?

Ik kom dus nog niet op het scherm waar ik de beveiligingscode moet invoeren.
Hier kom ik wel als ik wil inloggen op andere netwerken in de buurt.
Op mijn oude laptop heb ik wel gewoon draadloze verbinding met mijn eigen netwerk (is allemaal niet door mijzelf ingesteld)

Ik was hier laatst met een vriend zijn laptop daarmee had ik hetzelfde probleem.
Ik heb al wat gezocht hier op het forum en kwam al wat tegen over een mac filter.
Alleen zit ik met nog een probleem als ik naar 192.168.1.1 ga en het wachtwoord intyp (wat degene op heeft geschreven die het ingesteld heeft) pakt hij hem niet :?

Ook las ik iets over een reset van de router maar stelt dit veel voor? Ik ben namelijk echt een noobje als het om computers gaat.

Ik denk dat je er niks aan hebt maar hier een link naar een printscreen van ipconfig/all
http://i157.photobucket.c...Oo/screenshotipconfig.jpg

Stekker van de router heb ik er al uit getrokken 10 sec gewacht en weer terug gestopt. zonder resultaat dus.

Alvast bedankt,

Sander.

Verwijderd

Als eerst dien je de router te configureren met een kabel. Verbind je laptop en de router door een UTP kabel, zo weet je in ieder geval zeker dat je router en je machine verbonden zijn met elkaar. Vervolgens typ je nogmaals ipconfig /all in om de standaard gateway te achterhalen om naar de router web interface te gaan.

Als het standaard wachtwoord niet lukt, hier is een lijst van de verschillende standaard wachtwoorden in gebruik. Zoek je merk en type op.

Eenmaal in de router interface, voer je de nodige configuraties uit; BSSID broadcast (standaard aan), encryptie (standaard geen), MAC filter (staat standaard uit), DHCP (standaard aan).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie.
De laptop is inmiddels verbonden met de router hier nogmaal ipconfig/all
http://i157.photobucket.com/albums/t44/oOSanderOo/ipc.jpg
Maar ik denk wel dat het wachtwoord gewijzigd is. Het wachtwoord staat namelijk in de beschrijving bijgeschreven.
Maar hij doet het daar niet mee.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48
Andere wpa code invoeren of ander kanaal instellen.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doe je dat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:06:
Bedankt voor de snelle reactie.
De laptop is inmiddels verbonden met de router hier nogmaal ipconfig/all
http://i157.photobucket.com/albums/t44/oOSanderOo/ipc.jpg
Maar ik denk wel dat het wachtwoord gewijzigd is. Het wachtwoord staat namelijk in de beschrijving bijgeschreven.
Maar hij doet het daar niet mee.
In je afbeelding zie ik dat je standaard gateway 192.168.0.1 is. Niet 192.168.1.1.

In je internetbrowser moet je 192.168.0.1 intypen.

Ook zie ik dat je DNS server in een ander netwerk zit dan je laptop en je router, namelijk: 192.168.1.1.
Controleer in je verbindings opties of je DNS server op Automatisch (dynamisch) staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 21:16 ]

Verwijderd

Daarvoor dien je eerst in je router interface te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, er stond in mijn boekje van mijn router namelijk 192.168.1.1 dus daar ging ik van uit.
Als ik 192.168.0.1 in typ komt er dat schermpje met username en password.
Maar ik weet niet of ik hier moet zijn?

Ik kan verbindings opties niet vinden. bij xp wel maar hier op vista niet.

Verwijderd

Topicstarter
ohja het was wel de .0.1.
Ik ben in mijn router interface.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja daar moet je zijn.

even de gebruikersnaam en passwoord in het boekje opzoeken
Meestal iets van admin/admin of gewoon admin met een leeg passwoord

lukt dat niet zul je de boel waarchijnlijk moeten resetten

(probeer even het dubbelposten te vermijden door de edit te gebruiken, dubbelposten wordt vaak niet echt gewaardeerd)

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 19-07-2009 21:29 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben er inmiddels gewoon bij basic setup.
Maar dan?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoek eerste maar eens of er een mac filter aanstaat

ergens bij wlan of security ofzo (ik ken jouw menus niet uit m'n hoofd)

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 19-07-2009 21:31 ]

Iperf

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:28:
Ja ik ben er inmiddels gewoon bij basic setup.
Maar dan?
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:01:
Eenmaal in de router interface, voer je de nodige configuraties uit; BSSID broadcast (standaard aan), encryptie (standaard geen), MAC filter (staat standaard uit), DHCP (standaard aan).

[ Voor 23% gewijzigd door Terror op 19-07-2009 21:31 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Er staat bij MAC Address Clone
Disable

Bij basic setup staat MTU wel op auto weet niet wat dit is?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 21:31 ]

• Terror
Mac adres clone is wat anders dan Mac filter. Mac filter vind je waarschijnlijk onder beveiliging ofzo.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

allebij niet aankomen

de eerste is om je macadres van je pc te clonen naar de router, niet nodig want hij werkt
de tweede met je packetgroote, ook beter niet aankomen

Iperf

• Terror
Manual router: http://www.lucidlink.com/...nksys_WRT54G_v_4_20_6.pdf

Pagina 7 kan je zien waar de optie mac filter zit.

Stukje achtergrond: Elke netwerk apparaat heeft een nummer (MAC adres). Eén van de beveiligings opties in je router is om alleen apparaten toe te laten op het netwerk waarvan het MAC adres vooraf is opgegeven. Er wordt dus gefilterd op Mac adres.

[ Voor 47% gewijzigd door Terror op 19-07-2009 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij security staat
Block Anonymous Internet Requests aan
Filter Multicast aan
Filter Internet NAT Redirection uit
Filter IDENT(Port 113) aan

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je wil kan ik even meekijken.
https://get.netviewer.com...php?sinr=264402&sipw=nv64

ik laat hem 10 minuten lopen. als je het niet durft kan ik het best begrijpen hoor .. kijk maar

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt je was me voor.
Ik zou eerst acrobat reader downloaden voordat ik het open.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:35:
Bij security staat
Block Anonymous Internet Requests aan
Filter Multicast aan
Filter Internet NAT Redirection uit
Filter IDENT(Port 113) aan
Bovenaan in je interface staat er 'Wireless', klik daarop. In het volgende scherm zie je de 'Wireless Network Mode'. Deze zet je op Mixed. In het vak daaronder (Wireless Network Name (SSID): ) geef je de naam van je verbinding op. De channel staat standaard op 13. Als dat allemaal klaar is, klik je op save settings en ga je naar 'Wireless security'.

Hier moet je een encryptie voor je draadloze verbinding instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke alleen het channel staat op 11 probleem?

• Terror
Geen probleem. Check je security en mac filter settings eens onder het wireless tabblad. Actief topic dit :)

[ Voor 84% gewijzigd door Terror op 19-07-2009 21:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:41:
Oke alleen het channel staat op 11 probleem?
Oh het is 11, nee geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Yes macfilter staat op enable.

Wat is de volgende stap?

• Terror
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:45:
Yes macfilter staat op enable.

Wat is de volgende stap?
Disable en het werkt :)

Of veiliger> Macadres van je nieuwe laptop toevoegen in het lijstje

[ Voor 32% gewijzigd door Terror op 19-07-2009 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik die vinden?
Mijn mac adress dus

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 21:49 ]

• Terror
MAC adres kan je vinden met ipconfig /all
Kijken bij draadloze adapter en dan het fysieke adress noteren.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09

Reptile209

- gers -

In je ipconfig /all vind je onder je wireless adapter een adres in de vorm AA-BB-CC-DD-EE-FF, dat is je MAC address. Zorg dat dat in het lijstje komt te staan.

Edit: het heet vaak physical address of fysiek adres.

[ Voor 17% gewijzigd door Reptile209 op 19-07-2009 21:52 ]

Zo scherp als een voetbal!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:02
Niet doen, gewoon disablen, die macfiltering is toch maar een "non-beveiliging", het geeft je meer last dan gemak zoals je zelf al ziet, iemand die bv bij je thuis even wilt internetten (familie, vrienden) kunnen dat dan niet zonder dat je weer dat macadres van hen moet opzoeken en weer gaan toevoegen en erna weer verwijderen.

• Terror
Volgens je eerdere screenshot is je MAC adres dus: 00-21-5D-5c-2b-0e

[ Voor 30% gewijzigd door Terror op 19-07-2009 21:53 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon disablen, het is gewoon schijnveiligheid.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie heel erg bedanken het is inmiddels gelukt :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03

franssie

Save the albatross

beetje off-topic maar toch: Mac filtering is inderdaad schijnveiligheid. Dat gezegd hebbende is bijna alle beveiliging op internet schijnveiligheid, op enkele zware, daardoor trage en daardoor weinig gebruikte protocollen daargelaten en daar is ook genoeg discussie over te vinden. Wie gebruikt er SSH op het interne draadloze netwerk voor bestandstransport?
Toch moet heb je in NL iets van beveiliging om het (a) niet te makkelijk te maken (zie het verschil tussen inbraak en insluip in o.a. je verzekeringspolis) en (b) dus aan te kunnen tonen dat je iets aan beveiliging gedaan hebt.
(C) is dus dat er van alles met je draadloze netwerk kan gebeuren, en hoe hoger je niveau van beveiliging hoe moeilijker aan te tonen dat jij het niet zelf deed (aangezien een particulier geen log files heeft of hoeft te bewaren). dus beveiliging ja, niveau: laag(st).
Dit ook gezegd hebbende adviseer ik ook in je interne netwerk zo weinig mogelijk poorten/shares open te hebben, los van welke beveiliging je gebruikt, wil je weten waarom google dan eens op Manon Thomas Naakt, smaakvolle foto's (imho) maar echt een voorbeeld van... het tweede - en was makkelijk te voorkomen geweest als ze haar firewall op de computer zelf had aangehad en enigszins geconfigureerd.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 19-07-2009 22:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1