Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Keyboard & Muis via USB --> PS2 converter aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recentelijk een nieuwe compacte pc voor mijn ouders aangeschaft. Het grootste probleem vh systeem is dat er maar 4 USB poorten in zitten. Er zitten echter wel nog PS2 aansluitingen voor keyboard/muis op, maar helaas waren de bijgeleverde muis+keyboard beide USB devices. Nu heb ik nog 2 converters liggen, van USB-->PS2 voor keyboard en muis. Helaas werkt dit niet, klopt dat? of moet ik ergens een instelling veranderen?

Alvast Bedankt

• fonzamundo
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik meen me te herinneren dat dergelijke adapters enkel werken als ze bij het TB / muis geleverd zijn. Op die manier geeft de fabrikant aan dat ze geschikt zijn voor zowel USB als PS/2.

Je hebt toch wel de pc opnieuw opgestart hé nadat je van USB naar PS/2 ging? Stomme vraag misschien, maar PS/2 werkt enkel (goed) wanneer deze van bij het opstarten gedetecteerd wordt.

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
fonzamundo schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:54:
Ik meen me te herinneren dat dergelijke adapters enkel werken als ze bij het TB / muis geleverd zijn. Op die manier geeft de fabrikant aan dat ze geschikt zijn voor zowel USB als PS/2.
Klopt helemaal.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fonzamundo schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:54:
Je hebt toch wel de pc opnieuw opgestart hé nadat je van USB naar PS/2 ging? Stomme vraag misschien, maar PS/2 werkt enkel (goed) wanneer deze van bij het opstarten gedetecteerd wordt.
Sterker nog, PS/2 is niet hotpluggable. Dus als je die in de pc hebt geprikt terwijl het ding aanstond is de kans groot dat de PS/2 poorten stuk zijn.