Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nogal vreemd probleem. Ik heb vandaag alles in huis omgezet naar gigabit (nieuwe gigabit router, nieuwe gigabit switch en CAT6 kabels), en daarbij natuurlijk ook de computers opnieuw ingesteld.

Nu lijkt het alsnog mijn hoofd-PC met Windows XP x64 maar niet in gigabit wil. Ik heb in de instellingen van de netwerkkaart de Snelheid & duplex op '1.0 Gbps full duplex' gezet, maar toch blijft het staus van mijn verbinding 100.0 Mbps. Ook op de switch wordt aangegeven dat deze 100mbit doorstuurt. En aan de switch zal het niet liggen, want deze geeft bij de aansluiting naar de router wel gewoon aan in Gigabit te lopen. Ook in andere poorten geeft hij 100mbit aan vanuit deze PC.

Ik heb ook al in de BIOS gekeken maar daar staan geen instellingen die hier betrekking tot zouden kunnen hebben... het moederbord is een Gigabyte EX38-DS5 met twee gigabit LAN aansluitingen, en op beide aansluitingen krijg ik hetzelfde resultaat. Ik denk dan ook dat het gewoon ergens in Windows zit.

Ik heb de drivers al geupdate maar dat was het ook niet...
Nu vroeg ik mij af hoe dit kan... moet ik soms elders nog iets instellen in mijn netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Type switch? Normaal gesproken hoef je verder niets in te stellen en zal XP volautomagisch schakelen tussen 100Mbit en 1Gbit

[ Voor 82% gewijzigd door Saab op 19-07-2009 19:30 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Dit is de switch.

@Lucky: Ja, de nieuwste.

[ Voor 15% gewijzigd door Zinu op 19-07-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Goede Drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Sweex? Hmm, geen idee...

Geen mogelijkheid om even met HP switch oid te testen. Sweex is 1 van die merken waar ik met een zeer ruime boog omheen loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Lijkt me niets met de switch te maken hebben. Mijn advies zou zijn om alles op auto te zetten (dus niet 1gbps/Full, maar auto negotiation).

Probeer het eens met de driver van de gigabyte website.
Die vindt je hier

Je kunt de driver ook van de Realtek (is maker van de netwerkchip op je moederboard) site downloaden. Die is waarschijnlijk nog iets nieuwer en vindt je hier.

edit:
Spuit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ik ga er ook niet vanuit dat het aan de switch ligt. En Sweex is tegenwoordig een prima merk.

En die driver waar jij naar linkt hem ik inderdaad nu geinstalleerd, maar het maakt niet het verschil. Ik zal eens op de site van Realtek kijken, maar ik betwijfel of die wel zo nieuw is aangezien die op de site van Gigabite ook van vorige week oid is.

EDIT: Ik ontdek net iets... als ik op het icoon van Internet Connection klik wat altijd tevoorschijn komt als je verbinding hebt, staat er dat de speed 1.0Gbps is. Terwijl het status van de LAN zelf en de switch iets anders aangeven...

[ Voor 25% gewijzigd door Zinu op 19-07-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Zinu schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:43:
Ik ga er ook niet vanuit dat het aan de switch ligt. En Sweex is tegenwoordig een prima merk.
Uhh, ik heb het nieuwsbericht gemist :?
En die driver waar jij naar linkt hem ik inderdaad nu geinstalleerd, maar het maakt niet het verschil. Ik zal eens op de site van Realtek kijken, maar ik betwijfel of die wel zo nieuw is aangezien die op de site van Gigabite ook van vorige week oid is.
Ik had dit probleem ook met mijn PC. Bleek geen Cat5e UTP kabel te zijn.

Misschien is dat ook jouw probleem ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar het zijn allemaal 'verse' CAT6 kabels. Dus dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Zinu schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:49:
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar het zijn allemaal 'verse' CAT6 kabels. Dus dat is het niet.
Dat bedoelde ik dus. Misschien een andere kabel proberen

Bjornski :w

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 19-07-2009 19:51 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab

EDIT: Ik ontdek net iets... als ik op het icoon van Internet Connection klik wat altijd tevoorschijn komt als je verbinding hebt, staat er dat de speed 1.0Gbps is. Terwijl het status van de LAN zelf en de switch iets anders aangeven...
Prima switch dus!

nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Opmerking van Matis is niet zo gek. Voor de hand liggend, maar heb je al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ja, en dat is het ook niet...

Maar wat zou dit kunnen betekenen?

Want aan die mensen van 'Het-is-sweex-dus-daar-zal-het-wel-aan-liggen' heb ik ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shady
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:28
Even een random brainfart. Wat doet een ander os?
Probeer eens een linux live-cd en kijk wat voor resultaten daar uit komen rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Het lijkt me sterk dat dat een stap kan zijn richting de oplossing, dus ik ga het ook niet proberen...

Ik heb wel VMWare met Windows XP (32 bit) met SP3 geprobeerd, en daar geeft hij wel gewoon 1 Gbps aan! Wat zou het dan kunnen zijn binnen Windows XP x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Dat icoontje zal toch normaal gesproken juist niet verbonden moeten aangeven? Je router verzorgt de verbinding dus ik ben benieuwd waarom er bij jouw verbonden staat.

Je verbinding tussen de switch en je router geeft wel 1Gb aan, wat voor een router is dat? Hoe zie jij dat je switch de snelheid als 1Gb ziet? Is het een managable switch?

Als jouw router schijnbaar een 1Gb uplink heeft op je LAN, prik je computer rechtstreeks in je router en kijk welke snelheid je krijgt op je LAN verbinding.

[ Voor 19% gewijzigd door Saab op 20-07-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:13
Zinu schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:49:
Zinu schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:07:
Het lijkt me sterk dat dat een stap kan zijn richting de oplossing, dus ik ga het ook niet proberen...
Mensen dragen je opties aan wat het kan zijn, maar niks kan het zijn volgens jou? Dat je virtuele XP wel 1 gbit aangeeft is omdat dat de "link" tussen je vmware-sessie en je pc is.

Ik gok trouwens op de kabel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Saab schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:19:
Je verbinding tussen de switch en je router geeft wel 1Gb aan, wat voor een router is dat? Hoe zie jij dat je switch de snelheid als 1Gb ziet? Is het een managable switch?
Het is een D-Link DIR-655... ik kan het zien omdat op de switch te zien is of er gigabit of 100mbit over de poort gaat.

@Alter: 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Nou, plug je computer dan eens in die Dlink en kijk wat je LAN speed wordt?

Of zie je daar ook niks in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
En? Al resultaten?

Pagina: 1