Toon posts:

6530G tiptoetsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

ik ben al wat langer in het bezit van mijn Acer 6530G, maar ik vraag me nog steeds wat dingen af wat betreft de tiptoetsjes:

1. alle multimedia toetsen [behalve de volumeregeling] werken niet met itunes als itunes niet op de voorgrond is [is hij dat wel dan werkt alles keurig]. Ik vroeg me af of er een manier was om dit wel te laten werken? google laat mij hierbij in de steek...

2. de volumeregeling gaat heel heel heel erg langzaam... soms kun je wel 20 seconden op de volume-down knop drukken voordat het geluid pas echt flink gedimd is.... is de stapgrootte niet aan te passen o.i.d. ?

als iemand een id heeft, zou ik het maar al te graag horen !
voor de rest uiteraard zeer tevreden over de laptop :P

gr.

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb een 5920G maar het systeem voor de volumeregeling zal niet zo anders moeten zijn.
Er is wel een belangrijk verschil tussen wel of niet de LaunchManager van Acer geïnstalleerd hebben.
Bij mij werken de multimediatoetsen met een ander programma dan Windows Media Player ook alleen maar als het programma op de voorgrond is. iTunes heb ik niet geprobeerd maar met KMPlayer is het in ieder geval ook zo. Daar kun je niks aan veranderen, tenzij in het programma zelf, iTunes heeft daar waarschijnlijk geen instellingen voor maar bij WinAmp of VLC media player zou er wel iets te configureren moeten zijn.

De volumeregeling heeft een andere snelheid via de LaunchManager dan via Windows. Als het via Windows gebeurd zijn het kleinere stapjes en dus trager, en ik heb niks gevonden om de stapjes aan te passen. Als het via de LaunchManager gebeurd zijn er maar iets van 16 of 32 stapjes als ik mij niet vergis maar er is wel het een en andere in te stellen met Regedit. Even zoeken onder HKLM/Software/LaunchManager of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
JA!
bedankt voor je reactie, ik heb launchmanager geprobeerd (wat om de een of andere rede niet voorgeprogrammeerd was) en het werkt! zelfs de mediaknoppen werken, ook als itunes niet op de voorgrond draait !

heel erg bedankt :)