Toon posts:

Netwerk/internet werken niet samen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn bedrijf maak ik gebruik van een netwerk met twee computers, zowel de server als het werkstation draaien op xp professional. Het werkstation logt normaal gesproken in op de server via het IP adres van de server (10.0.0.1). Echter sinds vrijdag heb ik de beschikking over zakelijk internet en wanneer ik op de server niet aanvink, onder ''eigenschappen van internet protocol'' dat het automatisch een IP adres moet laten toewijzen, werkt internet niet. Vink ik dit dus aan dan kan ik op beide PC's internetten maar dan maakt het werkstation geen (netwerk) verbinding meer met de server. De computers worden met elkaar verbonden via een 16 ports 19'' rackmount hub.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zowel kan internetten als dat het werkstation normaal kan inloggen op de server?
Mijn modem, de speedtouch 780i, is verbonden met de hub.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je moet beide computers een ipadres laten toekennen (DHCP), en wat bedoel je met
Vink ik dit dus aan dan kan ik op beide PC's internetten maar dan maakt het werkstation geen (netwerk) verbinding meer met de server
Je moet gewoon zorgen dan alle adressen in de zelfde Iprange zitten.
Als je applicatie op een beepaald IP alleen werkt moet je of de IP in de applicatie wijzigen, of je moet je netwerk naar een ander IP krijgen... voor 2 pc's niet moeilijk....

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:01:
Je moet beide computers een ipadres laten toekennen (DHCP), en wat bedoel je met
[...]

Je moet gewoon zorgen dan alle adressen in de zelfde Iprange zitten.
Als je applicatie op een beepaald IP alleen werkt moet je of de IP in de applicatie wijzigen, of je moet je netwerk naar een ander IP krijgen... voor 2 pc's niet moeilijk....
het gekke is dat wanneer ik op beide computers instel dat ze automatisch een IP adres toekennen dat het werkstation niet kan inloggen op de server; internet werkt in dit geval wel via internet explorer. Laat ik de computers niet automatisch een IP adres toekennen, en vul ik dit dus zelf in met een subnetmasker, dan werkt het netwerk wel; alleen in dit geval kan ik niet internetten.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:10

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Wat dacht je ervan om je modem in je server te stoppen en dan met een tweede netwerkkaart naar de hub te verbinden? Hub is geen router.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:44
Gokje. Met DHCP krijgen ze allebei wel een IP-adres, maar je server krijgt geen 10.0.0.1 meer :+
Check dus even met ipconfig welk IP je server krijgt van je router :)

@Hierboven: Z'n speedtouch is de router denk ik :)

[ Voor 13% gewijzigd door AlterMann op 19-07-2009 18:32 ]