Vreemd probleem met networkshare. (XP <-> Vista)

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Al sinds een hele poos heb ik een networkshare ingesteld op mijn oude laptop (waar ik mee download) zodat ik hier enkel op deze laptop en op mijn eigen pc bij kan (andere gebruikers in het netwerk niet).
Nu heb ik sinds deze week een netbook en wil ik hier dezelfde share in stellen, echter lijkt dit met geen mogelijkheid te lukken!

Ik weet de voorwaarden en heb de nodige gebruikersaccounts aangemaakt op de Netbook echter wil het nog steeds niet lukken.
Ik zal proberen de situatie wat te verduidelijken:

*invalid url*

Op mijn eigen PC gebruik ik dus Vista, met 1 account.
Op mijn oude laptop (De Compaq) is een account aangemaakt met daarnaast nog eens dezelfde account als degene die ik op mijn PC gebruik om de share te laten werken.
Nu heb ik met het installeren van mijn netbook dezelfde account aangemaakt als in de eerste instantie op de laptop. Vervolgens heb ik wederom een zelfde account aangemaakt als op mijn PC om de share te laten werken.

De share op de laptop werkt al sinds jaar en dag perfect, echter wil de share op de netbook maar niet werken!
Als ik een 'eenvoudige' share doe, werkt het wel gewoon, maar zodra ik geavanceerd delen aanzet houd hij ermee op. (Ik heb dan nog niets veranderd aan de machtigingen etc. enkel omgeschakeld van eenvoudig naar geavanceerd delen).

Ik heb inmiddels al de gehele middag gespendeerd aan het opnieuw aanmaken van Account A op de Netbook, settings vergelijken met de oude laptop maar echt alles lijkt te kloppen.

Iemand hier ervaring mee?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
en wat als je de share mount met de gebruikers credentials van de pc waar je de share afhaalt?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
LuckyY schreef op zondag 19 juli 2009 @ 16:44:
en wat als je de share mount met de gebruikers credentials van de pc waar je de share afhaalt?
Het is nu zo dat wanneer ik Eenvoudig mappen delen aan heb staan en op de gelijknamige account zit wanneer ik de map deel, ik er op mijn eigen PC bij kan.
Zodra ik geavanceerd delen aanzet en de map opnieuw deel, gaat dit niet meer. :/
(Toch staat deze user op "Volledig Beheer").

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 19-07-2009 19:29 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Maar wat als je hem niet benaderd via de navigatie maar via een mapping,
via
Rechtermuisknop op deze computer en dan map een netwerk schijf.
of
In deze computer drukken op map netwerk schijf (kan ook onder extra staan)
of
met het commando net use

net use \\pcnaam\share \user: $gebruikersnaam /PERSISTENT: yes

Ergens daartussen moet nog een password :+

Vergeet bij de bovenste twee niet te klikken dat je een andere gebruikersnaam wilt gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door LuckY op 19-07-2009 19:43 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik kan bij de bovenste opties niet eens de share kiezen aangezien ik dan al meteen de melding krijg: Netwerkfout: Geen toegang tot \\pcnaam\share.

Wanneer ik in het run menu van Vista "\\pcnaam\share" type krijg ik wederom meteen dezelfde melding.

Net use heb ik niet zo veel kaas van gegeten en hij blijft zeuren dat ik de verkeerde syntax gebruik..
ik typ nu: net use \\pcnaam\share /user: accountnaam /persistent: yes
(spaties wel of niet tussen de parameters heb ik geprobeerd maakt verder niet uit).

Wanneer ik net use \\pcnaam\share intype krijg ik wel wat te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Lokale naam
Externe naam            \\pcnaam\share
Type netwerkbron        Schijf
Status                  OK
Aantal geopend          0
Aantal verbindingen     12
De opdracht is voltooid.

[Edit]
Heb toenet voor de gein even de groep Iedereen toegevoegd bij zowel de share als ntfs rechten en op dat moment werkt de share wel.
Wanneer ik deze weg haal niet. (Terwijl de gebruikte accountnaam wel in beide staat met volledige rechten).
Ik snap niet dat me dit op mijn laptop 1,5 jaar geleden wel is gelukt en het nu op mijn netbook niet gaat. :?

[ Voor 19% gewijzigd door Da_maniaC op 19-07-2009 20:19 ]

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 13:06
Zitten alle pc's wel in dezelfde werkgroep?

Check eventueel op fouten in de event-viewers van Windows...

[ Voor 42% gewijzigd door jan-marten op 20-07-2009 16:47 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Yep, alles in dezelfde werkgroep.
Geen meldingen in de event-viewers.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Iemand anders misschien nog een idee? :)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Da_maniaC schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:06:
Net use heb ik niet zo veel kaas van gegeten en hij blijft zeuren dat ik de verkeerde syntax gebruik..
ik typ nu: net use \\pcnaam\share /user: accountnaam /persistent: yes
(spaties wel of niet tussen de parameters heb ik geprobeerd maakt verder niet uit).
Spaties moeten daar niet, en je opmerking tussen haakjes geloof ik niet helemaal... :p Wat zie je bij deze commando's?
> net use * /d
> net use q: \\pcnaam\share /user:pcnaam\accountnaam /persistent:yes
Heb toenet voor de gein even de groep Iedereen toegevoegd bij zowel de share als ntfs rechten en op dat moment werkt de share wel.
Wanneer ik deze weg haal niet. (Terwijl de gebruikte accountnaam wel in beide staat met volledige rechten).
Klinkt alsof je op je locale computer op een gebruiksnaam zit die ook op remote computer bestaat. Windows probeert in te loggen op de gebruikersnaam, die bestaat, maar je krijgt geen toegang omdat beide gebruikers niet hetzelfde zijn (ene is iets van local\gebruikersnaam, andere is iets van remote\gebruikersnaam met ander wachtwoord). Test het anders eens uit wanneer je lokaal op een gebruikersnaam zit die niet remote bestaat, je zou dan het bekende dialoogje moeten krijgen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Er staan geen gegevens in de lijst.
pedorus schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:24:
[...]
> net use q: \\pcnaam\share /user:pcnaam\accountnaam /persistent:yes
Er word hier gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord, wanneer ik deze invoer zie ik:
Het opgegeven netwerkwachtwoord is onjuist.
pedorus schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:24:
[...]
Klinkt alsof je op je locale computer op een gebruiksnaam zit die ook op remote computer bestaat. Windows probeert in te loggen op de gebruikersnaam, die bestaat, maar je krijgt geen toegang omdat beide gebruikers niet hetzelfde zijn (ene is iets van local\gebruikersnaam, andere is iets van remote\gebruikersnaam met ander wachtwoord). Test het anders eens uit wanneer je lokaal op een gebruikersnaam zit die niet remote bestaat, je zou dan het bekende dialoogje moeten krijgen.
Zoals in mijn eerste verhaal staat... op mijn oude laptop werkt alles prima.
En als je in het overzicht kijkt zal je zien dat op zowel de netbook als op mijn eigen PC 1 zelfde account aanwezig is, met beide hetzelfde wachtwoord.
(Ja dit is bij beide 100% identiek, dat heb ik nu al zo'n 30 keer getest :)).

[ Voor 92% gewijzigd door Da_maniaC op 29-07-2009 17:15 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Da_maniaC schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:12:
Er word hier gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord, wanneer ik deze invoer zie ik:
Het opgegeven netwerkwachtwoord is onjuist.
Volgens mij hoef je alleen een wachtwoord op te geven, en zie je dan iets als (EN):
>net use q: \\servername\username /user:servername\username
Enter the password for 'servername\username' to connect to 'servername':
System error 86 has occurred.

The specified network password is not correct.

En op die foutmelding kun je best goed zoeken. Staat toevallig je klok verkeerd ingesteld? Werken alle karakters in je wachtwoord goed of is de set/taal anders? Werkt het op IP adres? Werkt het als je een ander geldig account gebruikt? Staan de security policies goed? etc. :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1