Waarschijnlijk weer een beginnersvraag, maar googlen heeft tot nu toe weinig tot niets opgeleverd
Ik wil de method van een base class volledig vervangen door een gelijknamige method in mijn derived class, zodat wanneer ik vanuit de constructor van de base class de method aanroep, hij de method van de derived class pakt en niet die van de base class. In C# kon dit altijd makkelijk via de override modifier.
De output hierbij is dus
Hoe zou ik in C++ een vergelijkbare werking kunnen krijgen?
Alvast bedankt

Ik wil de method van een base class volledig vervangen door een gelijknamige method in mijn derived class, zodat wanneer ik vanuit de constructor van de base class de method aanroep, hij de method van de derived class pakt en niet die van de base class. In C# kon dit altijd makkelijk via de override modifier.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| using System; public class Base { public Base() { Console.WriteLine("Base.Base"); this.Update(); } protected virtual void Update() { Console.WriteLine("Base.Update"); } } public class Derived : Base { public Derived() { Console.WriteLine("Derived.Derived"); } protected override void Update() { Console.WriteLine("Derived.Update"); base.Update(); } public static void Main() { Derived d = new Derived(); } } |
De output hierbij is dus
code:
1
2
3
4
| Base.Base Derived.Update Base.Update Derived.Derived |
Hoe zou ik in C++ een vergelijkbare werking kunnen krijgen?
Alvast bedankt
Ehhh wat?