Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Recovering my documents vista

Pagina: 1
Acties:

• jb84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:38
Hoi hoi,

Nadat ik vandeweek van vista het advies kreeg om een checkdisk uit te voeren na wat foutmeldingen, besloot mijn computer vervolgens helemaal niet meer op te starten. Vanalles geprobeerd, met herstelpunten vanaf de vista cd etc. Het mocht niet baten, daarom heb ik een tweede hdd erin gezet om vista opnieuw te installeren en de originele hdd uit te lezen om de bestanden terug te krijgen.

Opzich niet zo'n probleem aangezien ik overal bij kan (na het correct instellen van de rechten). Alleen bij 'mijn documenten' gebeurd er iets vreemds. Nadat ik verborgen mappen liet weergeven kwam deze te voorschijn en als ik deze vervolgens open (Dus F:\Users\jb\Mijn documenten\) dan krijg ik gewoon de 'mijn documenten' (C:\Users\jb\Mijn documenten) van mijn bootup schijf te zien, waar natuurlijk niets in staat vanwege de schone installatie. Met de verkenner zoeken naar de originele bestanden die er in staan levert ook niets op.

Vista heeft dus een of andere beveiliging waardoor deze me niet toelaat mijn documenten van de 2e schijf te bekijken en gooit me daarom maar gewoon naar de my documents van mijn boot up schijf.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem oplos? Ik heb het forum al doorzocht, maar ondanks dat er soortgelijke dingen in staan heeft niemand hetzelfde probleem gehad als ik :(

Thanks

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

'\Users\xxx\My Documents' is niet meer dan een verwijzing naar de standaard '\Users\xxx\Documents', in jouw geval dus op je C:\ schijf.

Ik denk dat je dus even een kijkje moet nemen in 'F:\Users\jb\Documents' (en dan de Nederlandse equivalent uiteraard, ik gok 'Documenten' :)). Eventueel moet je nog even een take ownership doen om in die map te mogen.

Rail Away!

• jb84
Dat heb ik dus gedaan, maar dan kan ie deze map niet vinden. Het lijkt wel alsof de hele map verwijderd is of iets dergelijks (zou niet weten hoe). Maar waarom geeft vista dan een snelkoppeling naar mijn documenten op de C:\ schijf... Vreemd vreemd vreemd.

Iets zegt me dat ik mn oude schijf maar weer primair moet zetten om via command te kijken hoe het zit.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:43

SaN

Je zou even kunnen kijken met Directory Snoop. Die kan je gratis 30 keer gebruiken. Heeft mij ook geholpen laatst.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Weet je zeker dat je in 'Documents' kijkt en niet in 'My Documents'? :)

Wat staat er als je naar de properties van Documents kijkt en dan bij tabblad Location? Misschien dat-ie toch verwijst naar de standaard Documents directory en wellicht dat dat aanpassen naar de directory op F: helpt.

Rail Away!

• jb84
Bedankt voor de snelle antwoorden. Omdat ik het allemaal maar vreemd vond (sowieso dat een pc niet meer opstart, geen herstelpunt kan doen etc) heb ik mijn oude hdd maar weer als primair gezet en via command eens gekeken. Wat blijkt, de hele 'Documents' map is gewoon verdwenen... Iemand enig idee of een virus oid dit kan veroorzaken?

Weet er verder iemand of vista bestanden zelf backupt? (ik weet niet hoe systeemherstel precies werkt).

• SaN

SaN

Ik zou je toch adviseren om zo weinig mogelijk te doen en eerst is te kijken met Directory Snoop. Mochten bestanden verwijderd zijn kan je ze nog terughalen, maar als je teveel andere dingen verplaatst, installeert ed. dan wordt die kans steeds kleiner.

• jb84
Thanks voor je advies. Weet je zo of Directory Snoop even effectief is als je de schijf als secundair laat scannen ipv als primair? (ik krijg windows nml niet meer werkend). Weet niet hoe het zit met rechten e.d.?

• SaN

SaN

Volgens mij maakt dat niet veel uit.
Pagina: 1