Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Auto-hide card readers

Pagina: 1
Acties:

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:23

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Als je een interne kaart lezer hebt in windows vista, laat hij altijd alle drives zien in windows explorer, ook al zit er geen kaart in (meestal zijn dit er 4, SD, MC, MS, SM). Dit vind ik redelijk irritant omdat ze alleen maar ruimte in nemen en ik ze niet zo heel vaak gebruik. Het leek mij daarom wel handig als deze dus niet standaard te zien zijn, maar enkel wanneer je er een (sd) kaart in stopt, net zoals bij usb sticks. (en dus niet permanent uitschakelen in device manager, wat ik overal op internet vind)

Ik dacht dit redelijk snel te kunnen vinden via google, maar kom enkel uit op topics van mensen die hetzelfde vragen, maar het nooit wordt beantwoord. Ook in tweakers kon ik niks nuttigs vinden.

Ik weet dat het kan, ik werk zelf in een computer winkel en ben al enkele HP desktops tegen gekomen waarin dit zo ingesteld was.

Nu is mijn vraag, is dit mogelijk? zonder extra programma's te gebruiken die constant op de achtergrond draaien? Of moet je hier persé een cardreader voor hebben die dat ondersteund? Of is er misschien een alternative generieke driver die het wel voor elkaar krijgt?

(ik lees namelijk her en der dat het in windows XP wel zo stond ingesteld, en in windows 7 ook, maar dit kan ik niet zelf bevestigen, omdat ik in XP geen kaartlezer had, en Windows 7 nog niet op mijn computer heb uitgeprobeerd.)

Accessibility first

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:09
Volgens mij ligt dit toch echt aan de kaartlezer zelf.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:50

Pinobigbird

doesn't share food!

Misschien heb je hier wat aan:
How to get rid of drive letter clutter with readers for memory cards.

One of my Windows Vista computers is an old Media Center PC that has a built-in USB multi-card reader, that is, slots on the front for SD, CF, SM and MS memory cards. This means that when I open Computer Management and use Disk List or Graphical View, I see four additional drive letters in use (F G H and I) even though I hardly ever use these slots. Here's how you can get rid of these drive letters and also make it easier to access memory cards when you insert them in the slots.

Open Windows Explorer and create a folder named "mem" or something similar in the root of your C: drive. Then create subfolders named SD, CF, SM and MS beneath the C:\mem folder.

Now open Computer Management, right-click on F: drive (for example) in Graphical View and select Change Drive Letter And Paths from the shortcut menu. Click the Add button, select Mount In The Following Empty NTFS Folder, click Browse, and browse to select C:\mem\SD (for example). Click OK, select drive letter F: and click Remove.

You've now removed the F: drive mapping from this USB device and added C:\mem\SD as a mount point instead. Repeat the above step for each of your remaining memory card slots.

Now when you need have memory cards in these slots you can easily access their contents from the command line, or you can create shortcuts on your desktop to each of these mounted folders if you prefer.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Deze optie had ik ook al gevonden, maar is niet wat ik zoek. Hiermee verplaats je het probleem eigenlijk alleen maar naar een map op je harddisk. (maar bedankt voor je reactie!)

Mijn bedoeling is simpelweg, dat wanneer ik een kaart in de kaarlezer stop, hij dan een nieuwe drive letter aanmaakt (net zoals bij USB-sticks en dergelijke)
Nu snap ik zelf ook wel dat er een verschil zit tussen een USB stick die je inplugt, en een kaart lezer die altijd ingeplugged zit.

Dit leek mij een "probleem" waar wel meerdere mensen mee kampen (hoor het namelijk vaak van klanten in de winkel of dit kan) maar waar ik nergens een simpel antwoord voor kan vinden.
Is dit nu echt zo moeilijk voor elkaar te krijgen? of ben ik nou echt de enige die dit zo irritant vind.

Offtopic: Ik vind dit onder dezelfde catogorie "probleem" vallen als windows sidebar die geen auto-hide functie heeft terwijl dit zo ontzettend voor de hand ligt.

Accessibility first

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:58
Misschien is USB Drive Letter Manager dan iets voor je. Ik gebruik deze tool al langer en heb geen overbodige icons meer.

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Dit is inderdaad meer iets wat ik zoek, alleen jammer dat je daar dus een apart programmatje voor moet installeren.

Ik ga dit zoiezo uitproberen, maar als mensen nog ideeen hebben om dit op te lossen (misschien iets in de regedit?) dan zou ik het graag willen weten.

Of probeer ik nu weer iets te doen wat compleet tegen vista logica ingaat? (don't get me wrong, ik vind vista prima werken, maar af en toe kom ik van dit soort dingen tegen, waarvan ik denk, dit kan toch nooit zo moeilijk op te lossen zijn???)

Accessibility first

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heeft niks met Vista te maken maar met de hardware die geforceerd een drive aanmeldt bij het OS.
Ongeacht of dat nou Windows 2000, 2003, XP, Vista of 7 is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Ah, excuseer, dacht dat het een vista iets was, omdat ik meerdere malen heb gelezen dat het in windows xp en 7 wel automatisch goed ging (maar misschien niet de meest betrouwbare bronnen)..

En draai hier toevallig net een laptop met xp en 2 kaartlezers, en die laat ze ook pas zien als je een kaart erin stopt.

En aangezien het op bijna alle computers met vista zo is behalve op enkele HP modellen na.

Maar als ik je reactie goed begrijp, ligt het dus enkel aan de kaart lezer zelf, dus enige oplossing zou zijn een kaartlezer die het wel goed doet?

Accessibility first

• PcDealer
  • Laatst online: 28-11 10:59

PcDealer

HP ftw \o/

MegaPool schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:58:

En aangezien het op bijna alle computers met vista zo is behalve op enkele HP modellen na.
Het lijkt me sterk dat er op enkele HP's het niet is en op andere wel. Ik heb op het werk een dc5800 en die heeft ook meerdere niet in gebruik zijnde drives aangemeld staan.

LinkedIn WoT Cash Converter

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Ik weet vrij zeker dat dit wel zo is, was namelijk verbaasd toen het me opviel, en dat is blijven hangen (anders zou ik het hier ook niet opschrijven, omdat het me al langer irriteert, alleen te lui was er echt naar te zoeken) Ik weet niet of het zo is bij de modellen die we nu hebben staan (desktop verkoop zakt namelijk steeds verder in) maar zal het morgen wel even controleren, en de modeltypes hier noteren.

Maar als onze mod gelijk heeft en de kaartlezer zelf bepaald of hij een letter aanmaakt, kan dat het heel goed verklaren, dat de ene HP een ander model kaartlezer heeft als de andere.

Als ik er een zie zal ik het modelnummer geven.

Accessibility first

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb diverse laptops van andere merken dan HP onderhanden gehad die voorzien waren van een cardreader en ook niet permanent zichtbaar een drive aanmaakten.
Zelfs tussen inbouw dertienineendozijn cardreaders zit een verschil, de één wel, een ander weer niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PcDealer
  • Laatst online: 28-11 10:59

PcDealer

HP ftw \o/

MegaPool schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:36:
Maar als onze mod gelijk heeft en de kaartlezer zelf bepaald of hij een letter aanmaakt, kan dat het heel goed verklaren, dat de ene HP een ander model kaartlezer heeft als de andere.

Als ik er een zie zal ik het modelnummer geven.
Akkoord. Maar dan zou tussen de modellen onderling geen verschil moeten zitten tussen typen cardreaders. Die worden vaak voor meerdere modellen gebruikt. Verschil tussen een Workstation en een Pavilion, kan ik me wel voorstellen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1