Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerkkaart vind die niet met xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik draaide vista, beviel mij niet dus installeerde vandaag xp weer. Na de installatie wou ik op internet maar er kwam een melding dat er geen netwerkkaart beschikbaar was:S Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb een intel shuttle.

mvg,

Maarten

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je de juiste drivers geinstalleerd? Chipsetdrivers eerst, en daarna specifieke drivers voor LAN, VGA etc.

Je zult echt veel meer specifieke informatie moeten geven om verder te gaan, want je vertelt helemaal niets over je systeem behalve dat het een Intel Shuttle is.

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 19-07-2009 15:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

Idd gewoon even de drivers installeren. Grote kans dat ze op de bijgelverde CD/DVD van je moederbord staan.
Anders idd wat meer specifike info over je moederbord/netwerkkaart. Dan kan je google gebruiken om de drivers te vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door DarkSide op 19-07-2009 15:46 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Denk niet dat google gaat werken, aangezien TS niet online kan :D
Is je NIC wel te vinden in apparaatbeheer, zoniet, dan drivers regelen en idd handmatig installeren.
Als de nic wel in apparaatbeheer staat, kijk dan eens naar de eigenschappen van de NIC (netwerkverbindingen > rechtermuisknop > eigenschappen > tabblad algemeen, 'verbinding maken via' > eigenschappen).
Ga vervolgens naar het tabblad geavanceerd . Daar staat een lijstje met onderdelen links, en de waardes rechts.
Zoek hier naar iets als link speed, duplex mode. Als je dat kan vinden, hoe staat het ingesteld?
Heb zelf wel eens mee gemaakt dat ik dit moest aanpassen van autmatisch, naar bijv. 10MBPS/halfduplex, waarna mijn verbinding weer gewoon werkte

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 16:53

mokumouse

LOLstoel User

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 15:59:
offtopic: Hoe heeft hij dit dan gepost ;)

[ Voor 60% gewijzigd door mokumouse op 19-07-2009 16:01 ]

Blaat...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 15:59:
Is je NIC wel te vinden in apparaatbeheer, zoniet, dan drivers regelen en idd handmatig installeren.
Als de nic wel in apparaatbeheer staat, kijk dan eens naar de eigenschappen van de NIC (netwerkverbindingen > rechtermuisknop > eigenschappen > tabblad algemeen, 'verbinding maken via' > eigenschappen).
Ga vervolgens naar het tabblad geavanceerd . Daar staat een lijstje met onderdelen links, en de waardes rechts.
Zoek hier naar iets als link speed, duplex mode. Als je dat kan vinden, hoe staat het ingesteld?
Heb zelf wel eens mee gemaakt dat ik dit moest aanpassen van autmatisch, naar bijv. 10MBPS/halfduplex, waarna mijn verbinding weer gewoon werkte
Tweakers werkt natuurlijk wel offline ;) :+

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
he bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog een laptop. Ik vond dit net:

Generic Marvell Yukon 88E8056 Bosed ethernet controller en intel 945G processor. Dus als ik hiervan de drivers opzoek moet het werken?

Verwijderd

Dacht een beetje wazig na over google en tweakers, afgeleid door de Tour, heel slecht van me, niet eens blond.
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Ik hoop het voor je dat het dan werkt, maar is je netwerkkaart wel zichtbaar of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als jij met zichtbaar bedoeld dat ik hem kon zien in het systeem tablad hardware, Ja want anders kwam ik niet bij Generic Marvell Yukon 88E8056 Bosed ethernet controller

Verwijderd

Topicstarter
las je bericht net nog eens door, zal dat zo eens proberen,

Verwijderd

Ja dat bedoelde ik, heb je ook al geprobeerd om de duplex mode aan te passen? Had een pc met een dergelijk probleem.
Nieuwe installatie, kabel aangesloten, kreeg een melding verbonden te zijn,maar kon niet online. Dat bleek toen voor mij de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zal dat zo direct proberen, ben nu bezig met een nieuwe installatie:)

Verwijderd

Topicstarter
He heb net de drivers van Marvell erop gezet en internet werkte gelijk:) Bedankt voor jullie hulp .

Verwijderd

graag gedaan
Pagina: 1