Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een tomtom 940 live maar ik heb een groot probleem met het opladen van dit apparaat.

Ik hang deze tomtom niet in een houder want ik vind dat zo achtelijk staan in mijn auto en ik heb een Mazda 3 dus vrij breed middenconsole waar die lekker ligt vandaar dat ik die houder niet nodig heb.

De orginele adapter miniUSB heeft output met 5v 1,2a maar ik heb een kabel gekocht van TomTom die direct eronder in te prikken is. Die sluit je aan op een USB en klaar. Maar ook kan je ermee opladen. Als ik dus een Sweex USB lader neem heeft die max 1 ampere als specs. Die was opgeblazen na 4 uur gebruik. Ok andere gebruikt van Kensington. Tevens is deze ook opgeblazen. De TomTom laadt wel op maar verbruikt zoveel dat de batterij moet inspringen. Als je TomTom uitzet wordt die opgelade maar zet hem niet aan want dan is je batterij leeg zelfs als die aan de stroom hangt. Dus dat is niet de oplossing.

Wie heeft een oplader gevonden die meer ampere geeft dan 1 of een andere oplossing hiervoor?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Een andere oplossing, 2 Sweex USB laders kopen en de output op elkaar doorverbinden, parallel, zodat het maximale aan stroomsterkte 2 A is.

Bij de Action heb ik ook weleens 220V omvormers voor de auto gezien, waar ook USB connectors opzaten, misschien geven die wel meer dan 1A af?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Ze zijn er wel degelijk hoor met (bijv.) 2A.
bijvoorbeeld op eBay