Verbind een modem/router met een Netwerk Switch ??

Pagina: 1
Acties:

• Tklaversma
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dit is dus het probleem:

In kamer 1 komt het internet binnen. Hier staat een kpn modem/router in één. Deze is verbonden met een pc die in kamer 1 staat.

Nu heb ik in mijn kamer (kamer 2) een computer, xbox 360, PS3, printer en een laptop staan. Om 4 kabels te door te trekken naar mijn kamer is geen goed plan. Ook is het niet mogelijk, aangezien er maar 4 poorten op de kpn modem/router in één zit.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om een netwerk switch aan te sluiten op de kpn modem/router in één zodat de netwerk switch in mijn kamer staat. En van daaruit alles aan te sluiten op deze netwerk switch.

Het probleem dat ik denk dat er is, is de pc in kamer 1. Want die wordt gewoon aangesloten op de kpn modem/router in één en dus NIET op de netwerk switch. Dus volgens mij is hier dan een ip conflict? Ik kan het ook fout hebben :S:S ???

DUS:

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/7152/opstellinginternet.jpg

Nu hoef ik dus maar 1 kabel te trekken van kamer 1 naar kamer 2, en heb ik wel alles via ethernet verbonden! Wireless verbinding met de xbox360/ps3/pc is voor mij geen oplossing.

------------------

Als blijkt dat deze opstelling mogelijk is, want zijn dan de instelling die ik moet gaan doen. Ik had namelijk gelezen dat er iets met mijn DHCP moet gebeuren??? Of is dat helemaal niet nodig bij deze opstelling, en kan ik gewoon de netwerk switch aansluiten en klaar is tim??

------------------

De netwerk switch die ik wil gaan kopen is: Linksys Etherfast EZXS88W 8-poorts 10/100 Mbps Switch
Is dit wel de goede? want ik weet niet het verschil tussen een workgroup switch (zoals deze dus), en een network switch?? Als dit niet een goede blijkt te zijn, enige suggesties? Het liefst linksys.

En oja, kan een linksys network switch wel samenwerken met een kpn modem/router, of moet ik een linksys modem/router kopen??

-------------------

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen..

Groetjes Tim

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22
Wat jij wilt kan allemaal. Sluit op één poort van je router die switch aan en dan zou het gewoon moeten werken. Ook je DHCP van je router blijft gewoon functioneren en er blijft ook verbinding met pc1.

Zolang dat apparaat van KPN maar echt een router is, waar je dus meerdere pc's op kunt aansluiten, zou het gewoon moeten werken.

(edit...)
En de switch die jij noemt, lijkt me prima geschikt hiervoor. Je zou hooguit een Gigabit switch kunnen overwegen, om meer op de toekomst voorbereid te zijn.

Kortom: je hebt best wat vragen en een en ander uitgezocht, maar uiteindelijk blijkt alles mee te vallen. Als het goed is hoef je alleen maar een kabeltje te trekken en de switch te plaatsen. Wat instellingen betreft is er niets aan de hand.

[ Voor 39% gewijzigd door dreamscape op 19-07-2009 14:51 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Tklaversma
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Helemaal super... Ik ga de netwerk switch meteen aanschaffen, en laat weten of alles werkt.. zo niet, dan hoor je dat ook :P:P

thanks