Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MS Access 2003] Crasht bij deleten records

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 14:22
Ik heb een aanzienlijke database en ben onlangs overgestapt van access 2000 naar access 2003. Sinds ik daarmee werk crasht het ding voortdurend als ik probeer 1 of meer records (direct in een tabel) te deleten.

Wie heeft dit vaker gezien? Is dit een bug? Is er een bugfix voor? Wat kan ik het doen? Ik heb uiteraard alle updates die er zijn geinstalleerd.

Thanx
Niels

[ Voor 8% gewijzigd door nielsgeode op 19-07-2009 14:42 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Heb je al compact and repair gedaan? Gebeurd het ook bij SQL-statements van het type delete from ... where ...? Gebeurd het als je zo'n tabel kopieert naar of linkt vanaf een andere database? Gaat het om gelinkte tabellen of niet (zijn de forms gesplitst van de data)? Vista of XP?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• nielsgeode
pedorus schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:46:
Heb je al compact and repair gedaan? Gebeurd het ook bij SQL-statements van het type delete from ... where ...? Gebeurd het als je zo'n tabel kopieert naar of linkt vanaf een andere database? Gaat het om gelinkte tabellen of niet (zijn de forms gesplitst van de data)? Vista of XP?
Compact&repair heb ik gedaan
SQL statements gaat goed
Linken heb ik niet geprobeerd, kopieren kan ik eens proberen. Er is niks gelinkt, alles zit in 1 fysieke mdb file.

Wat bedoel je met of de forms gesplitst zijn van de data?

Ik draai XP SP2

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
nielsgeode schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:01:
[...]

Compact&repair heb ik gedaan
SQL statements gaat goed
Als SQL statements die hetzelfde doen gewoon goed gaan, lijkt het me iets geks met de user-interface. Is er soms vreemde VBA-code actief?
Linken heb ik niet geprobeerd, kopieren kan ik eens proberen. Er is niks gelinkt, alles zit in 1 fysieke mdb file.

Wat bedoel je met of de forms gesplitst zijn van de data?
Als alles in 1 mdb-file zit dan is dat niet van toepassing.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• nielsgeode
pedorus schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:50:
[...]
Als SQL statements die hetzelfde doen gewoon goed gaan, lijkt het me iets geks met de user-interface. Is er soms vreemde VBA-code actief?
Ik heb hetzelfde op meerdere pc's na een clean install. In de database zit geen VBA code. Het gekke is dat als ie crasht en ik doe een repair dan gaat deleten wel goed. Als ik echter eerst een tijdje bezig ben met de db (records toevoegen, veranderen) en ik delete dan een record dan crasht ie wel.

Ik had het nooit totdat ik overstapte van access 2000 naar access 2003

Verwijderd

staat er misschien ergens tussen gerelateerde velden referentiële integriteits met trapsgewijs records verwijderen aan? dit kan je eens proberen uit te zetten.
en probeer eens een blanco database aan te maken waarin je daarna alle objecten (tabellen, queries, formulieren, ...) importeert.
Pagina: 1