Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding naar zijn grootje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al sinds een paar maanden loopt mijn PC bij hoog CPU-gebruik spontaan vast. Muis blijft hangen en echt op niets wordt nog gereageerd, muurvast dus.
In de troubleshooter las ik dat het aan de voeding kan liggen. Het is inderdaad een elcheapo voeding, omdat ik niet had verwacht de PC zo vaak te gaan gebruiken.

Ik heb hem nu gedownclockt (fsb van 166 naar 100mhz; van 1.8ghz naar 1.1 :) ), tot op heden nog geen vastloper.
Ik heb ook even de voltages gecheckt in Speedfan, zie bijlage. Die negatieve voltages slaan helemaal nergens op, -12v geeft 0,88volt?
Ligt het aan de sensoren of is de voeding echt naar zijn grootje?
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/522/speedfan.th.jpg
Aangezien het downgraden het probleem 'oplost', is het toch zeker weten de voeding? Of kan het nog iets anders zijn?

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Welke CPU zit er in?

En wat staat er in de "logboeken"/ Event Viewer van Windows op het moment van de vastloper (zoek tijd en meldingen?)

[ Voor 75% gewijzigd door Neodymium op 19-07-2009 14:18 . Reden: Logboeken... ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik zou even de waardes nakijken in je BIOS. De waardes die daar staan zijn een stuk betrouwbaarder dan gegevens uit applicaties in Windows.

Verder zou je ook heel goed een warmte probleem kunnen hebben, kijk eens wat de guide daar over zegt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De negatieve waardes zijn lastig te meten dus dat die onzin aan geven zegt niet alles. Je zou eens kunnen kijken wat de waardes doen als je de pc belast (dit kan dan weer niet in het Bios ;) ). Ook de temperaturen zou je inderdaad kunnen bekijken in een applicatie.

Als je de voeding verdenkt zou je ook eens wat dingen los kunnen koppelen om te kijken of het dan wel stabiel blijft (extra schijven, dvddrives en alles wat je er verder nog aan extra hardware in hebt zitten die niet nodig is om de PC met Windows op te starten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Luukland schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:17:
Welke CPU zit er in?

En wat staat er in de "logboeken"/ Event Viewer van Windows op het moment van de vastloper (zoek tijd en meldingen?)
Heb daar wel eens naar gekeken, stond toen niets in...
Zit een AMD2600+ in.

Warmte lijkt me stug, want het trad binnen 1 minuut al op na 100% cpu... tevens staat de kast open, dus genoeg frisse lucht lijkt me :)

Zal eens bij een stresstest de temp meten.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

temperaturen stijgen verschrikkelijk snel bij 100% belasting vergis je daar niet in dus het zou maar zo een warmte probleem kunnen zijn.. en een dicht kast is beter voor je airflow ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:05:
temperaturen stijgen verschrikkelijk snel bij 100% belasting vergis je daar niet in dus het zou maar zo een warmte probleem kunnen zijn.. en een dicht kast is beter voor je airflow ;)
Ik had eerder heat-problemen, bij intensief gamen vloog de temp omhoog naar 80+. Ik heb toen een casefan geplaatst, probleem opgelost.
Casefan ging toen wat los, toen heb ik de casefan losgehaald & kast open gezet. Probleem weer opgelost.

Ik zal dat echter even weer gaan checken.

• Lysippos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-11 11:13
wat erg helpt is het schoonmaken van de heatsink. Stof wordt door de fans in de kast geblazen en verzameld zich tussen de vinnen van de heatsink. Dit vormt een isolerende laag die de hitte lekker binnen houdt. Niet helemaal de bedoeling. Uitblazen met perslucht of zelf flink blazen helpt vaak erg goed, al zou ik het buiten doen. De stofbende wil je niet in je kamer hebben.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:07:
[...]

Ik had eerder heat-problemen, bij intensief gamen vloog de temp omhoog naar 80+. Ik heb toen een casefan geplaatst, probleem opgelost.
Casefan ging toen wat los, toen heb ik de casefan losgehaald & kast open gezet. Probleem weer opgelost.

Ik zal dat echter even weer gaan checken.
Juist dan zou ik er eerder aan denken. Bij mijn vorige CPU heb ik de kast open gelaten, casefans geplaatst, de cpufan vervangen maar het probleem bleef terugkomen en ook bij steeds lagere temperaturen (ik denk omdat hij al beschadigd was door de langdurige hoge temperaturen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1