Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth profielen in Vista

Pagina: 1
Acties:

• stefanos1990
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
met mijn oude xp laptop met bluetooth dongle kon ik altijd mijn telefoon als afstandsbediening gebruiken, volgens mij heet dit bluetooth profiel "avcrp". maar bij mijn nieuwe vista laptop met integrated bluetooth werkt dat niet.
het avcrp profiel is ook niet aanwezig bij de lijst met services.

weet iemand hoe ik aan extra bluetooth profielen voor vista kan komen?

ja, ik heb alle laatste updates van drivers en vista.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Afstandbediening voor wat, precies? Ik weet dat ik om willekeurig welk programma via bluetooth te activeren toch eerst mijn PC moet leren dat mijn telefoon via bluetooth mijn [wmp/winamp/foobar/itunes/powerpoint/...] mag besturen. Zelfs als de programmatuur daarvoor vanwege een eerdere installatie op mijn telefoon aanwezig is.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• stefanos1990
afstandsbediening voor windows in het algemeen en mediaspelers in het bijzonder. op mijn oude laptop kon ik de muisaanwijzer besturen en er waren play/pause knoppen op de telefoon waarmee je itunes en andere programma's kon besturen. daar heb ik helemaal niks speciaal voor hoeven instellen. gewoon een keer met een passkey verbinding maken tussen telefoon en pc, daarna gewoon afstandsbediening app op de telefoon opstarten en go.

het probleem zit hem in het afwezig zijn van het benodigde profiel op vista.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat voor telefoon hebben we het over?
En wat voor "afstandbediening app"?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wat als je de aparte BT dongle van je oude laptop erin steekt en de juiste software *wel Vista compliant natuurlijk* die erbij geleverd werd installeert?

Of heb je die niet meer?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stefanos1990
Jester-NL schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:28:
Wat voor telefoon hebben we het over?
En wat voor "afstandbediening app"?
over een sony ericsson w710i en over een lg viewty. bij de SE wordt een afstandsbediening app geleverd (j2me dingetje geloof ik) waarmee je je pc kan besturen (muis, mediaplayer, etc.) over bluetooth. Verder zijn er zat j2me apps te downloaden die op de viewty zouden moeten werken.
alt-92 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:44:
wat als je de aparte BT dongle van je oude laptop erin steekt en de juiste software *wel Vista compliant natuurlijk* die erbij geleverd werd installeert?

Of heb je die niet meer?
dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar het lukt me niet om de integrated bluetooth module uit te schakelen en de dongle te laten gebruiken. misschien dat ik dit nog een keer ga proberen. maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat ik de integrated bluetooth module aan de praat krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door stefanos1990 op 21-07-2009 12:50 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

stefanos1990 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:49:

dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar het lukt me niet om de integrated bluetooth module uit te schakelen en de dongle te laten gebruiken.
Device manager/Apparaatbeheer is een optie natuurlijk.

Maar of de builtin versie het doet ligt aan de default ondersteunde profielen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1