Toon posts:

Welke kaarten zijn beter als de NVIDIA GeForce 9300 GE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb nu in mijn desktop een GeForce 9300 GE liggen.
Ik speel eigenlijk maar één spel en dat is Call of Duty 2.
Daarbij haalt hij geen hoger fps dan ongeveer 150 bij low instellingen op DirectX 7.
Nou zou ik aan jullie, videokaartexperts, willen vragen welke kaart mijn systeem wel aan kan maar waarmee ik een veel hoger fps heb, misschien wel op DirectX 9.

Mijn systeem specificaties:
Desktop: HP SR5521NL
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+ 2,40 GHZ
Ram: 3 Gigabyte
Type: 32-bits besturingssysteem

Alvast super bedankt :D,
Tom _/-\o_

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:39
Wat is je eigen insteek ?
Op google kun je echt onwijs veel vinden, en voor jouw eisen zijn niet hele hoge prestaties vereist.

gewoon nee.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

En wat pást er in je systeem, vergeet dat niet ook te bekijken? Full-formfactor? En als het fysiek past: kan de voeding dat aan? Bekijk dat eens (en bedenk ook eens wat heb je aan meer dan 30fps?).

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:22:
Daarbij haalt hij geen hoger fps dan ongeveer 150 bij low instellingen op DirectX 7.
Waarom een hogere FPS wanneer je beeldscherm waarschijnlijk maar 100HZ aan kan?
Kijk in ieder geval even in de Pricewatch voor de prijzen en ervaringen. Een 8800GT zal je performance wel omhoog krikken :)

Wauw, een sig!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:49
Daarbij haalt hij geen hoger fps dan ongeveer 150 bij low instellingen op DirectX 7
Eh, waarom installeer je dan niet directx9? En zet je het op high of medium settings. Dat kan die videokaart nog wel aan. Als je op low 150FPS haalt.. Wat voor resolutie?

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-03 22:34
Google eens op gpu benchmarks, en bij de eerste hit kom een mooie benchmark site tegen. Zoek hier bijvoorbeeld je eigen kaart op, klik daar dan op, en krijg je een lijst/diagram van kaarten die daar bovenuit steken.

Btw waarom installeer je niet gewoon DX9, ik geloof dat je dan nog steeds een acceptabele fps blijft hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:47:
[...]

Eh, waarom installeer je dan niet directx9? En zet je het op high of medium settings. Dat kan die videokaart nog wel aan. Als je op low 150FPS haalt.. Wat voor resolutie?
Bij directx9 heb ik een fps van ongeveer 35. Daar kan je toch niet mee spelen. Ik wil op directx7 eigenlijk een fps van 333. Voor maximale snelheid bij het schieten van een semi-rifle (m1garand etc.).

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:45:
[...]

Waarom een hogere FPS wanneer je beeldscherm waarschijnlijk maar 100HZ aan kan?
Kijk in ieder geval even in de Pricewatch voor de prijzen en ervaringen. Een 8800GT zal je performance wel omhoog krikken :)
Mijn 22 inch beeldscherm is 60 HZ.

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-03 22:34
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:04:
Ik wil op directx7 eigenlijk een fps van 333. Voor maximale snelheid bij het schieten van een semi-rifle (m1garand etc.).
Sorry maar dat vind ik een belachelijke reden om een nieuwe graka te kopen. Ja, ik heb veel gelezen over de magische fps limieten van 76, 125, 333, enz. Maar dit is ofwel 'bijgeloof', of een zodanig klein verschil in voordeel tegenover andere fps waarden, dat het gewoonweg niet loont.

Als je beter wil worden in een game, oefen dan liever je skills.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 16:25

Haan

dotnetter

Kishi schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:19:
[...]

Amen!

Gedoe rondom fps (zolang het boven een acceptabel niveau is natuurlijk, laten we zeggen dat 60 FPS genoeg is) is allemaal gen*k in de marge, en zal je echt niet helpen bij het 'pwnen' van tegenstanders, daarvoor moet je gewoon veel oefenen om beter te worden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar dat vind ik een belachelijke reden om een nieuwe graka te kopen. Ja, ik heb veel gelezen over de magische fps limieten van 76, 125, 333, enz. Maar dit is ofwel 'bijgeloof', of een zodanig klein verschil in voordeel tegenover andere fps waarden, dat het gewoonweg niet loont.

Nou Kishi bedankt voor je eerlijke replie. Heeft er iemand nog iets aan dit topic toe te voegen of kan hij gesloten worden?

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:05:
[...]

Mijn 22 inch beeldscherm is 60 HZ.
waarom zou je dan meer fps wille? je monitor kan maar 60 fps laten zien dus dan zit je toch perfect met 150 ;)

zie het nu er niet van in

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12
Sorry maar dat vind ik een belachelijke reden om een nieuwe graka te kopen. Ja, ik heb veel gelezen over de magische fps limieten van 76, 125, 333, enz. Maar dit is ofwel 'bijgeloof',
Dat is het in dit geval dus niet aangezien COD2 bugt bij 333fps waardoor je oa. in sommige gevallen geluidloos kan rennen O-)
Pagina: 1