Toon posts:

opstarten memorex essential traveldrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe memorex essential traveldrive gekocht, in de installatie handleiding staat dat hij vanzelf zou moeten opstarten zodra ik hem aansluit, maar dat doet hij helaas niet.
ik kan hem met de verkenner ook niet vinden, terwijl hij wel goed aangesloten is en het lampje gewoon brand.
weten jullie hoe ik hem kan gvinden op de pc?

Verwijderd

Al op een andere computer geprobeerd? miss. is hij gewoon kapot. Weet je zeker dat je aansluiting goed zit/werkt? En ook graag even verdere specs posten, oude chipsets kunnen soms maar 32 gb of minder adresseren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem ondertussen op een andere pc geprobeerd, en daar doet hij het wel...

wat ik moet voor specs posten (ik weet niet wat dat zijn... heb echt geen verstand van computers)

Verwijderd

specs is een afkorting voor specificaties. betekend een lijstje met de onderdelen waaruit je computer bestaat. Je kan kijken met programma's zoals everest of gewoon in apparatenbeheer. Eigenlijk is alleen het moederbord van belang, en de USB-controller. (als je hem op usb aansluit uiteraard) in het apparatenbeheer kom je door start -> instellingen -> configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparatenbeheer. Soms staat daar echter onvolledige info, met name over moederborden. kijk dan met everest. Dat is gewoon een progje. Verder is het handig als je even de poort uitprobeerd met een ander apparaat, dan kan je kijken of die het doet. Probeer ook even de hdd met een andere poort op dezelfde computer.