Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanaf het begin beginnen:

Ik had een virus acanner die niet meer naar teveedenheid werkte. Ik heb een andere niet betaalde versie gedownload, en via www.syskeys.ws een sleutel verkregen. Ik weet het, dit is volledig fout, en geloof me, ik heb er van geleerd!!!!!

Aangezien ik ten tijde dat ik de key ophaalde, geen protectie had, wist ik ook dat ik narigheid binnen zou halen, maar dat zou ik later wel verhelpen.

Wat is er gebeurd: Wachtwoorden van oa. FTD zijn ineens niet meer geldig. Na een opstart, stond er ook ineens een wachtwoord voor windows. Via de veilige modes heb ik die weten te omzeilen, en heb ik mijn oude virusscanner vweer geinstalleerd, en geupdate. Deze laten scannen, en de geinfecteerde bestanden laten verwijderen. Ik dacht alles is weer goed !!!!

Bij een volgende opstart, kwam echter weer dat wachtwoord scherm, en het oude wachtwoord werkte niet meer. Inmiddels had ik ook bij msconfig - boot.ine aangegeven dat de volgende keer de PC moest opstarten in de veilige modes met netwerkmogelijkheden.

Wat er nu gebeurd: mijn PC start alleen op in e veilige modus, met een wachtwoord dat ik niet heb,

Ik heb inmiddels een nieuwe installatie van windows gedaan, maar het probleem blijft hetzelfde, wat ik heel erg vreemd vindt. Ook een programma verkregen vanPetter Nordahl-Hagen wat je wachtwoorden in windows zou kunnen resetten. Maar ook dit werkt niet.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Je hebt je hele HD geformatteerd voordat je een nieuwe XP install deed?
En die XP install is neem ik aan wel legitiem?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:20:
[...]
Ik heb inmiddels een nieuwe installatie van windows gedaan, maar het probleem blijft hetzelfde, wat ik heel erg vreemd vindt.
[...]
Heb je wel én je C: geformatteerd én de andere schijven afgekoppeld tot je een goede virusbescherming geïnstalleerd had? Anders staat het virus op een van de andere schijven en is je nieuwe installatie net zo hard weer geïnfecteerd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De XP versie is wel legaal :)

Hoe krijg ik dan mijn HD geformateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is maar 1 schijf aan de PC gekoppeld, en bedoel je met formateren hetgeen je bij de instalattie op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:30:
Er is maar 1 schijf aan de PC gekoppeld, en bedoel je met formateren hetgeen je bij de instalattie op kan geven?
Stel dat ik dat bedoelde, wat heb je daar dan gekozen? Misschien handig om volledige info te geven, daar zijn wij namelijk van afhankelijk om jou te helpen bij het oplossen van je probleem. :)

Anyway, gebruik anders een disk wipe utility zoals bijvoorbeeld Kill Disk (Een one pass zero's is voldoende). Dan is je schijf echt weer helemaal leeg.

Uiteraard moet je wel een backup van je documenten hebben want die zijn echt weg van je schijf na die format en/of wipe.

Het is trouwens mogelijk je vorige post te bewerken met de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 19-07-2009 10:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de Windows installatie krijg je een melding op welke partitie je Windows XP wilt installeren, wat je dan kan doen is de reeds bestaande partitie verwijderen (L volgens mij, of D. Correct me if I'm wrong). Vervolgens maak je een nieuwe partitie aan, je kiest ervoor om XP op deze partitie te installeren. De setup zal je vragen wat te doen met deze aangemaakte partitie, dan kiest je voor Deze partitie formatteren als NTFS (niet snel dus).
Zo is je schijf geformatteerd en begin je met een frisse installatie van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:50:
Deze partitie formatteren als NTFS (niet snel dus).
Zolang je geen volledige bad sector leestest wil doen kun je net zo goed snelformatteren kiezen, maakt voor het resultaat niet uit.
Pagina: 1