e-tech rtbr03 kan geen verbinding met internet maken

Pagina: 1
Acties:

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-03 15:09
Hallo,

Het probleem heb ik op internet gezocht, maar het enigste wat ik kon veranderen was de dhcp server op niet
dynamic zetten of wel en een firewall zit er niet in dus dat valt af. Wel kan de router zelf de dynamische ip adressen vinden met de server adressen. Er lijkt dan verbinding te zijn, maar komt niet door mijn adsl modem
de zyxel P 2602R DR1A heen. Zelf denk ik ook dat de gedateerde software niet op elkaar aansluit, maar verder weet ik het niet.

Bijvoorbaat dank voor eventueel antwoord.

Mvg,

BJC2008

• BJC2008
Dit is het snelle antwoord van Telfort;

Op 20-07-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Iedere router is compatibel met ons Zyxel modem. Er is geen enkel merk dat niet zal werken, dus u bent vrij in uw keuze. Het is ook niet zo dat de ene router beter is icm ons modem dan de ander.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort klantenservice

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Heel simpel die zyxel in bridge mode zetten en je router de rest af laten handelen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja of gewoon DHCP uit van de RTBR03 en aansluiten op een normale poort ipv WAN. Overigens heb ik onlangs diezelfde router weg gedaan omdat het ding niet meer dan 4Mbit o.i.d. kan routeren.

• BJC2008
Hallo,

Ik heb hem eigenlijk al terug gebracht omdat ik geen antwoorden zag, maar voor als nog bedankt. Het probleem van in bridgemode zetten van de zyxel zou problemen geven met het voip gebeuren en ik had
ook geen normale poort behalve de wan. Althans er zat een extra poort op die e-tech die ik niet kon
thuisbrengen alleen. Ik denk trouwens dat je met elke router zo'n probleem heb, of is dat niet zo?

• Noork
  • Niet online
Er zitten 4 lan aansluitingen op de RTBR03. Dus ik zie het probleem niet. Laat DHCP aan op de Zyzel en configureer de andere als een switch.

• BJC2008
Wat zou ik dan aan moeten zetten in de e-tech?

• Noork
  • Niet online
BJC2008 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 05:09:
Wat zou ik dan aan moeten zetten in de e-tech?
Juist niks ;). Geef de E-tech een IP-adres en subnet in de range van je bestaand netwerk. Zet vervolgens DHCP uit. Sluit de modem aan op een gewone poort (niet wan). Als het goed is krijgen je apparaten dan vervolgens keurig een IP-adres van de Zyxel.

• BJC2008
Goed, indien ik in de gelegenheid ben zal ik het nog eens proberen, bedankt voor het antwoord.

Mvg,

B.
Pagina: 1