Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waar is de source code van DICO 800?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Recentelijk heb ik een bewakingscamera met een UCC4 capture card geinstalleerd. De bijbehorende PICO 2000 software vindt ik maar "zo zo". Er is een freeware alternatief voor de PICO 2000 software en dat is DICO 800. De bron en de status van deze free software is mij nog niet duidelijk. Ik zou het liefst zelf de source code willen hebben om er van te leren c.q. kleine verbeteringen in aan te brengen.

Heeft iemand een idee wat de status van DICO 800 is?
Wie of welke organisatie "doet" het onderhoud?
Waar is de source code (dit laatste heb ik wel eens vaker gehoord, met een vleugje paniek in de stem :-)

Hope to hear, Aad

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom denk je dat het open source is? Gratis != OS. De eerste hit bij [google=DICO 800] geeft overigens een download van de setup-files. Ik was niet van plan het hier te installeren, maar kijk er zelf in de helpfiles / readm / etc. Als er niets over is te vinden: neem even contact op met die site, die mensen weten vast meer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 21:13:
Waarom denk je dat het open source is?
Hallo F_J_K

Dat denk ik niet. Maar het verhaal is wat ingewikkelder dan even de leverancier bellen. De naam die in de manual staat (www.ctisystem.com) geeft geen resultaat. Die bestaat niet meer. Verderheb ik een verhaal gevonden op een WIKI waar in ieder geval iets staat over de geschiedenis van PICO en DICO. Dat is: http://wiki.robotz.com/in...ions_4_Port_CCTV_DVR_Card

Dat verhaal verwijst weer naar http://www.bgpscamera.com die de maker van DICO 800 zou zijn maar er niets meer aan doen. Ik heb ze (bgpscamera.com) een nette email gestuurd met wat vragen maar nog geen antwoord ontvangen.

IMO zijn er dus heel wat mensen in de wereld die DICO 800 gebruiken en er is, tot nu toe, geen bedrijf of persoon te vinden die maintenance doet. Ik hou je / jullie op de hoogte als ik meer te weten kom.

Aad

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah zo :)

Ik heb er geen dus kan niet direct helpen O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
>Ik hou je / jullie op de hoogte als ik meer te weten kom.

En dit weet ik inmiddels wel: Ik heb contact opgenomen met diverse op het internet aanwezige aanbieders van UCC4 camera boards. Ze bieden DICO 800 als software aan bij de door hun verkochte (chinese) UCC4 boards. Ze zijn echter niet in staat aan te geven van wie deze software is of wie deze software nog gaat onderhouden.

Het begint er op te lijken dat de source code van DICO 800 "lost" is. Zelf heb ik inmiddels voor mijn bewakingscamera gekozen voor een ander software product dat het in mijn ogen goed doet. Zie ook www.pysoft.com.

Tot zover... Aad