In een test omgeving gebruik ik het shell_exec commando voor een traceroute uit te voeren met het volgende simpele commando:
Dit werkt prima maar ik wild (om speciale redenen) de -I optie gebruiken, (tracen via icmp) namelijk dit:
Het vreemde is dat de -I of tracert optie niet werkt, er komt geen output retour, ook geen error.
Geef ik op de commandline traceroute -I www.google.com of tracert www.google.com in wordt er wel getraced, als ik het system commando gebruik ipv shell_exec is er geen verschil in de output, ook system werkt niet.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waarop -I of tracert via PHP niet werkt.
Heeft iemand een tip of idee waar dit aan zou kunnen liggen?
(script draait php5.2.5 op centos5.1)
PHP:
1
2
3
4
| <? $output = shell_exec("traceroute www.google.com"); print $output; ?> |
Dit werkt prima maar ik wild (om speciale redenen) de -I optie gebruiken, (tracen via icmp) namelijk dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? $output = shell_exec("traceroute -I www.google.com"); // of te wel : // $output = shell_exec("tracert www.google.com"); print $output; ?> |
Het vreemde is dat de -I of tracert optie niet werkt, er komt geen output retour, ook geen error.
Geef ik op de commandline traceroute -I www.google.com of tracert www.google.com in wordt er wel getraced, als ik het system commando gebruik ipv shell_exec is er geen verschil in de output, ook system werkt niet.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waarop -I of tracert via PHP niet werkt.
Heeft iemand een tip of idee waar dit aan zou kunnen liggen?
(script draait php5.2.5 op centos5.1)