Bios Master Password

Pagina: 1
Acties:
  • 1.100 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246648

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds gisteren blokkeert mijn laptop omdat ik het wachtwoord niet meer weet. Het gaat hier om een Acer Travelmate 5730 als ik tot 3 keer toe het verkeerde wachtwoord heb ingetypt krijg ik het volgende. System Disabled [11949]. Wie kan mij helpen aan een master bios password? Of heeft iemand nog een ander idee? De cmos resetten werkte ook niet. Het type bios is trouwens phoenix maar welke versie er van weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zit er een batterij op je moederbord (waar je aankan)? Bij een desktop helpt het om die er een paar seconden uit te halen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Na ff googelen kwam ik deze reactie tegen:
I found working solutsion. I have aspire 1682 and used CmosPwd tool http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd
What i did is i unzipped windows file to c: drive ,then i run cmd
from cmd line type ioperm.exe -i and then Cmospwd_win.exe /k
It will kill cmos and in next reboot type f2 to enter bios , it will take longer time(1-2 minutes) cose it rebuilds cmos and bios is resetted.
No warranties , forks for me.
Hier gevonden: http://www.softwaretipsan...p-acer-bios-password.html

Ik zou zeggen, succes.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Borromini schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:36:
Zit er een batterij op je moederbord (waar je aankan)? Bij een desktop helpt het om die er een paar seconden uit te halen.
ik zou zeggen 2 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

Inderdaad.

Van het netstroom af, batterij eruit, ook je normale batterij eruit. Aan / uit knop even ingedrukt houden en dan een uurtje of 2 wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120596

Kecin schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:54:
Na ff googelen kwam ik deze reactie tegen:

[...]

Hier gevonden: http://www.softwaretipsan...p-acer-bios-password.html

Ik zou zeggen, succes.
En hoe moet dat gaan werken als zijn systeem niet meer in Windows komt. Het gaat om een BIOS password, welke komt voor het starten van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
batterij eruit halen heeft geen zin. in de meeste laptop zit ook nog een knoopcel batterij.
die kun je eruit halen. en dan is alleen de bios z'n settings kwijt en niet de bios password.
ik weet niet of ze bij acer unlock codes kunnen generen zoals dell dat kan.
wellicht met hun helpdesk bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:49
Ik vind het nogal fishy klinken eigenlijk :/

Je weet sinds gister ineens het wachtwoord niet meer.

Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Dat is helemaal niet vreemd.... mensen vergeten soms na een paar minuten hun wachtwoord al. Kom zelfs mensen tegen die beweren dat ze nooit een wachtwoord gehad hebben (AD wachtwoorden zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zoek eens op google op "bios backdoor password" en hou dan je type van bios (AMI, Award, IBM, Phoenix...) bij de hand.

Aantal backdoor paswoorden

Verder lees ik ook het volgende:
Tech FAQ Forum members have reported that they were able to remove their Acer BIOS passwords by simply opening their notebooks and removing the CMOS batteries for 30 minutes.

Once your BIOS password is removed, you will need to press the <F2> key during POST (Power On Self Test) to enter the Acer BIOS setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
kluyze schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 18:41:
Zoek eens op google op "bios backdoor password" en hou dan je type van bios (AMI, Award, IBM, Phoenix...) bij de hand.

Aantal backdoor paswoorden

Verder lees ik ook het volgende:

[...]
da's een oud artikel. als die passwords en tips werken niet meer op een hedendaagse laptop, i.v.m. hoeveelheid diefstal op dit soort computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:22
Even Acer support bellen en uitleggen wat er aan de hand is lijkt me een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:33
We gaan hoe dan ook niet meehelpen aan het er af halen van een wachtwoord. Dat is hacken, waarbij we niet kunnen verifiëren dat je de rechtmatige eigenaar van de laptop is. Ik sluit het topic dan ook wegens een mogelijke criminele activiteit die we nooit zullen steunen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.