Toon posts:

Toshiba dvd speler en brander doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Satelite A300 laptop, met windows Vista Home. Sinds kort doet de DVD speler niets meer. De speler is wel te zien in apparaat beheer maar leest geen DVD 's meer. Ik krijg de volgende probleem melding te zien bij apparaatbeheer.

Gebeurtenisnaam van probleem: PnPDeviceProblemCode
Architectuur: x86
Hardware-id: IDE\CdRomMATSHITA_DVD-RAM_UJ-850S________________1.40____
GUID van Setup-klasse: {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
PnP-probleemcode: 0000000A
Naam van stuurprogramma: cdrom.sys
Versie van stuurprogramma: 6.0.6001.18000
Datum van stuurprogramma: 01-19-2008
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Ik heb het apparaat al "verwijderd" uit mijn apparaten lijst en daarna de laptop opnieuw opgestart om te zien of het stuurprogramma opnieuw geinstaleerd werd maar tevergeefs. Ik heb ook gezocht naar de nieuwste drivers maar ook die krijg ik niet geinstaleerd. Ik heb het probleem sinds de laatste automatische update van Vista en ik denk dan ook dat daar het probleem zit. Ik heb alleen geen idee wat ik hieraan kan doen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je al es geprobeerd met een Live CD of ie dan wel werkt? Als dat wel zo is dan sluit je de hardware alvast uit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met film op DVD geprobeer en dat doet ie ook niet. Je hoort wel dat de drive start maar hij leest niets uit.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mijn punt is: probeer het met een ander OS. Als het softwarematig is dan zal niks onder Windows werken (tenzij misschien een audio-CD, die wordt niet benaderd zoals een data-CD/DVD (waaronder ook films vallen) benaderd wordt).

Als het hardwarematig is dan gaat het onder het andere OS evenmin werken. Misschien dat de firmware es flashen wel helpt (als het ding tenminste niet meer in garantie is).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje