Pc start niet als Atx 12v stekker in het moederbord zit

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views

• tomski1992
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 11:29
Ik had onlangs het probleem dat wanneer ik mijn pc opstartte hij na +/- 2 seconde weer uitviel en na +/- 4 seconde weer probeerde op te starten zo ging hij maar door.
ik dacht zelf aan een soort kortsluiting dus besloot ik alle kabelcombinaties te testen om te kijken wat de boosdoener was. Nu blijkt dat mijn pc wel opstart (In ieder geval niet uitvalt) als ik de Atx 12v stekker eruit laat. Wat kan er aan de hand zijn?

Dit heb ik al geprobeerd:
- systeem draaien zonder kast.
- voeding getest op andere pc (geen problemen)
- Ik kom niet in de bios, dus hier kan ik niets aan veranderen

de specs:
Intel Core 2 Quad Q6600
Gigabyte GA-EP35-DS3R
Team Xtreem Dark 2GB DDR2-800 kit
Club 3D Radeon HD 3850 512MB
Samsung Spinpoint F1 500GB SATA2
Cooler Master Real Power M 520Watt
Windows 7 64 bit

Tomski.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Heb ik dit topic niet eerder gezien de afgelopen dagen :S
Maar goed ik weet bijna zeker dat je moederbord kapot is,ik heb nml hetzelfde gehad bij mijn DS4

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• tomski1992
Hehe klopt speedy alleen had een modje hem gesloten omdat ik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
nog niet helemaal had doorgewerkt Ik heb dit al eens eerder gehad en toen dacht ik zelf ook dat het aan het mobo lag, die heb ik toen op gestuurd naar azerty en die stuurden hem terug met de mededeling dattie nog heel was 8)7 dit heeft mij dus eventjes 30 euro gekost, duur grapje dus, hier ben ik dus een beetje huiverig voor.. ik wacht eerst dus even op andere meningen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door tomski1992 op 18-07-2009 14:36 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01

Cheezus

Luiaard

Kan je voeding wel genoeg vermogen leveren? Je zegt hem wel getest te hebben op een ander systeem maar was deze ook vergelijkbaar qua belasting?
Waarom kun je niet in de bios komen (zonder die 12v stekker)?
Doet het systeem het gewoon goed zonder die 12v stekker? > gewoon eruit laten dan :P

• tomski1992
Nee deze pc is niet vergelijkbaar, maar omdat dit systeem 1 jaar gewoon goed gewerkt heeft lijkt het me stug dat ik nu problemen krijg met de voeding :9
nou ik weet niet waar de stekker precies voor dient maar ik krijg in ieder geval geen beeld, alleen de pc blijft aan de fans blijven draaien..

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

een voeding gaat ook achteruit..

als je nog ergens een 500 watt voeding heb liggen kun je deze testen werkt dat ook niet vrees ik dat je mobo dood is..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Mee eens.... eerst een andere voeding proberen, als dat niet werkt is het waarschijnlijk toch je moederbord...

Verwijderd

heb je de 4 pins connector wel aangesloten ? die met 2 gele en 2 zwarte kabeltjes !!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tomski1992 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:34:
Hehe klopt speedy alleen had een modje hem gesloten omdat ik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
nog niet helemaal had doorgewerkt Ik heb dit al eens eerder gehad en toen dacht ik zelf ook dat het aan het mobo lag, die heb ik toen op gestuurd naar azerty en die stuurden hem terug met de mededeling dattie nog heel was 8)7 dit heeft mij dus eventjes 30 euro gekost, duur grapje dus, hier ben ik dus een beetje huiverig voor.. ik wacht eerst dus even op andere meningen ;)
Andere meningen ga je niet krijgen zolang jij niet doet wat je zelf kunt :o

In overleg heeft TERW_DAN duidelijk aangegeven dat je enkel een nieuw topic mocht openen als je duidelijk en exact aangegeven hebt wat je met de troubleshooter gedaan hebt en wat gebeurde. Drie dingen proberen is echt te karig. Er staat wat meer in de troubleshooter dan dat...

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 18-07-2009 22:07 . Reden: naam :( ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.