Hoi
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn externe harde schijf.
Ik heb hier en op google lopen zoeken maar geen eenduidige oplossing kunnen vinden.
Ik heb de externe hd al een half jaar oid.
Het probleem bestaat hier uit dat ik de externe harde schijf (Maxtor Basics 500GB)
continu heb aangesloten op de pc en 1 op 2 keer ik er niet op kan via explorer.
Ik heb windows xp sp3 (9600Gt video, 2gb, dual core 2,53ghz) en een 550W Corsair voeding, de externe hd heeft zelf ook een voeding.
Verder heb ik niet zoveel bijzonders in mijn pc en ook niet zoveel randapparatuur , dus naar mijn mening kan het gebrek aan voeding niet zijn.
In explorer zie ik nog wel de drive, maar dan als Lokale Schijf (E:).
Terwijl er moet staan: Opslagschijf (E:). In het geval dat het wel goed werkt, zie ik het laatste.
Maar als ik er op klik, zegt ie: "drive niet toegankelijk" of ik kan er wel op kijken, maar zie dan totaal geen mappen/bestanden, leeg dus.
Raar probleem dus. Onder apparaatbeheer geeft ie ook geen foutmeldingen.
De ene keer is het dus wel goed te lezen, de andere keer niet.
Iemand een idee?
ps. heb het vermoeden dat het wel steeds erger wordt.
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn externe harde schijf.
Ik heb hier en op google lopen zoeken maar geen eenduidige oplossing kunnen vinden.
Ik heb de externe hd al een half jaar oid.
Het probleem bestaat hier uit dat ik de externe harde schijf (Maxtor Basics 500GB)
continu heb aangesloten op de pc en 1 op 2 keer ik er niet op kan via explorer.
Ik heb windows xp sp3 (9600Gt video, 2gb, dual core 2,53ghz) en een 550W Corsair voeding, de externe hd heeft zelf ook een voeding.
Verder heb ik niet zoveel bijzonders in mijn pc en ook niet zoveel randapparatuur , dus naar mijn mening kan het gebrek aan voeding niet zijn.
In explorer zie ik nog wel de drive, maar dan als Lokale Schijf (E:).
Terwijl er moet staan: Opslagschijf (E:). In het geval dat het wel goed werkt, zie ik het laatste.
Maar als ik er op klik, zegt ie: "drive niet toegankelijk" of ik kan er wel op kijken, maar zie dan totaal geen mappen/bestanden, leeg dus.
Raar probleem dus. Onder apparaatbeheer geeft ie ook geen foutmeldingen.
De ene keer is het dus wel goed te lezen, de andere keer niet.
Iemand een idee?
ps. heb het vermoeden dat het wel steeds erger wordt.