Een tijdje geleden kwam ik een Duits forum tegen welke ging over motion simulators voor de PC.
Als toch wel een aardig race game fan was mijn interesse meteen gewekt. In eerste instantie was de software bedoeld voor de RnR chair. Maar is ook te gebruiken voor eigen gemaakte motion simulators.
De software ondersteunt verschillende typen hardware. De 4 hoofdgroepen zijn:
1: RnR Chair een pneumatische commerciele stoel.
2. Aangepaste FREX GP
3: Op basis van SCN5 of wel RS485
4: Op basis van RS232
Op het forum was er een Griek die de ontwerpen voor het RS232 systeem had ontworpen en beschikbaar heeft gesteld. Ik heb dit nagebouwd.
Toen was de electronica klaar en moest ik het frame nog maken.
In verband met de ruimte op mijn kamer heb ik gekozen voor een FREX style simulator.
Ik heb helaas geen foto's van de bouw van het frame. Maar wel een filmpje van het resultaat.
De software en ontwerpen zijn gratis te downloaden op www.x-simulator.de
De software werkt met verschillende spellen. Ik gebruik het zelf het meest met GTR evolution en Racedriver Grid.
Als toch wel een aardig race game fan was mijn interesse meteen gewekt. In eerste instantie was de software bedoeld voor de RnR chair. Maar is ook te gebruiken voor eigen gemaakte motion simulators.
De software ondersteunt verschillende typen hardware. De 4 hoofdgroepen zijn:
1: RnR Chair een pneumatische commerciele stoel.
2. Aangepaste FREX GP
3: Op basis van SCN5 of wel RS485
4: Op basis van RS232
Op het forum was er een Griek die de ontwerpen voor het RS232 systeem had ontworpen en beschikbaar heeft gesteld. Ik heb dit nagebouwd.
Het etsen van de eerste printplaat. | De controller print. |
---|---|
De controller print bijna klaar. | De controller print werkt. |
Kijk hij geeft resultaten. | H-Brug voor de aansturing van de motor. |
Toen was de electronica klaar en moest ik het frame nog maken.
In verband met de ruimte op mijn kamer heb ik gekozen voor een FREX style simulator.
Ik heb helaas geen foto's van de bouw van het frame. Maar wel een filmpje van het resultaat.
De software en ontwerpen zijn gratis te downloaden op www.x-simulator.de
De software werkt met verschillende spellen. Ik gebruik het zelf het meest met GTR evolution en Racedriver Grid.