Toon posts:

iPhone op de aux aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn auto zit een aux aansluiting. Nu heb ik de iphone (waar het oortje in kan) aangesloten op de aux en de radio op aux gezet. Maar er komt geen geluid. Wat doe ik fout. Bij de auto (nissan note) zat een aux kabel. Zo'n dikke gedraaide kabel.
Ik zou graag mijn muziek en navigatie over de luidsprekers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je geeft geen specs. Wat voor autoradio heb je (merk & type), wat voor kabel gebruik je ('een aux kabel' kan vanalles zijn; 'aux' is gewoon een general ingang) en wat voor aansluitingen?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Hij zegt toch dat hij een Nissan Note heeft 8)7
Onze Mazda 2 heeft ook een AUX-ingang. Zit tussen de voorstoelen een 3.5mm jack (female) aansluiting.
Hier midden onderin:
Afbeeldingslocatie: http://www.webwombat.com.au/motoring/images/mazda2-6-big.jpg
Gewoon een jack--> jack kabel aan de ene kant in de MP3-speler en de andere kant daarin. Dan de radio op AUX zetten. Ik denk dat je met je vraag beter naar een Nissan forum kan, trouwens.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Werkt het wel met andere apparatuur? Als je bv. een ouwe Discman opgraaft? Zoals je het nu voorstelt kan het probleem werkelijk overal liggen, van iPhone via kabel tot autoradio (en dan hardware of instellingen).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
In de Volvo C30 van moeders werkt het wel, alleen moet je alles besturen op je iPhone.
Je moet dus de nummers kiezen met de iPhone in je hand en het volume op max. zetten. Je kunt dan de met de volume knop in de auto het volume verder afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:14:
Je geeft geen specs. Wat voor autoradio heb je (merk & type), wat voor kabel gebruik je ('een aux kabel' kan vanalles zijn; 'aux' is gewoon een general ingang) en wat voor aansluitingen?
Het is een merkloos geheel volgens mij. Als ik de radio aanzet zie je NISSAN op het scherm en bovenaan de keus met 3 knoppen tussen cd/fm/ en aux. de kabel zat erbij toen ik de auto kocht. Ik heb niets anders om te testen. Ik ben 63 , wel redelijk modern met een iphone denk ik, maar geen andere apparatuur om uit te proberen. Ik ben benieuwd wat andere lezers doen om het via de radio te laten verlopen. Zijn er verschillende kabels dan die op een aux aansluiting passen? Of is dit een domme vraag? Trouwen ik ben geen hij, maar een zij. gek dat men er altijd van uit gaat dat alleen mannen op deze sites zitten. No hard feelings

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

De grootste groep (actieve) gebruikers hier is ook mannelijk ;)

Wat voor 'AUX-kabel' heb je? Één als deze?
Afbeeldingslocatie: http://theistuff.com/images/ipod%20audio%20cable-1.jpg

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:57:
[...]

Het is een merkloos geheel volgens mij. Als ik de radio aanzet zie je NISSAN op het scherm en bovenaan de keus met 3 knoppen tussen cd/fm/ en aux. de kabel zat erbij toen ik de auto kocht. Ik heb niets anders om te testen. Ik ben 63 , wel redelijk modern met een iphone denk ik, maar geen andere apparatuur om uit te proberen. Ik ben benieuwd wat andere lezers doen om het via de radio te laten verlopen. Zijn er verschillende kabels dan die op een aux aansluiting passen? Of is dit een domme vraag? Trouwen ik geen hij, maatr een zij. gek dat men er altijd van uit gaat dat alleen mannen op deze sites zitten. No hard feelings
Maar zit de aux-aansluiting nu direct op de radio zelf of ergens op het dashboard / middenconsole?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is aparte aux aansluiting boven op het dashboard.
De kabel is zo,n krul ding,erg dik, zoals hierboven beschreven. Ik zal proberen een andere zoals hierboven te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 11:43
Zover ik weet werkt niet elke autoradio met een iPhone/iPod.
Ik zelf heb een Pioneer DEH-p3100UB en die is iphone/ipod compatibel.

Denk niet dat de radio compatibel is, my guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:12
Ik denk dat het gewoon aan de kabel ligt, misschien een mono kabel die nu geen contact maakt.

3.5mm audio ingang zou 3.5mm audio ingang moeten zijn, niks iPod compatible :P iPod heeft toch ook gewoon 3.5mm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

iPhone compatible lijkt me inderdaad marketinggezwets :) Stereo is stereo en 3,5mm jack is 3,5mm jack.

@Ajongebreur: Zolang de aansluitingen op de kabel die jij hebt lijkt op die van het plaatje van TKing kun je die gewoon gebruiken (behalve, uiteraard, als de kabel kapot is :P) Ik weet niet of je radio wellicht meerdere aux-standen heeft, je misschien je volume te laag hebt staan oid? Het lijkt er in ieder geval op dat je tot nu toe de juiste handelingen hebt uitgevoerd, waardoor het moeilijk is te zeggen wat het probleem is. Om je kabel uit te sluiten zou je inderdaad een andere kabel kunnen proberen, die dingen kosten maar een paar euro.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Misschien is er gewoon een andere radio ingezet die niet is verbonden met die ingang :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een Ford C-max met een geintegreerde radio, met een Aux-ingang in het dashboardkastje. Mijn bevindingen betreffende het aansluiten van een iPhone:

- ik moest in een ver "weggestopt" menu in de readio mijn aux-ingang activeren.
- aangeloten via de hoofdtelefoonuitgang op de iPhone werkt niet.
- aansluiten via de Apple dock werkt prima (zit een 3.5mm jack line-out op).

Dus 3.5mm male-male kabeltje tussen Dock en Aux, iPhone in Dock, radio op Aux en prima geluid. Wellicht heeft het te maken met het al dan niet versterkt zijn van de hoofdtelefoonuitgang t.o.v. de docking uitgang?
Tip: probeer het via de Dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!!. Wat bleek, je moet de volumeknop van je radio tot max. zetten. Ik was niet verder gegaan dan volume 25 en hoorde nog steeds niets vandaar. De kabel die bij de auto zat werkte dus prima, maar ik heb een wat dunnere kabel gehaald. Muziek schitterend over de boxen.
Bellen en navigatie morgen even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Waarschijnlijk verwacht de AUX input dan een hoger outputsignaal dan het signaal van een koptelefoon, er vanuitgaande dat het volume van de iPhone wel op zijn hardst staat wanneer de iPhone aangesloten wordt op het kabeltje. Let vooral op het laatste gedeelte van deze zin, want de iPhone/iPod zal automatisch het volume zachter zetten wanneer voor het eerst een koptelefoon aangesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:56:
Het is gelukt!!. Wat bleek, je moet de volumeknop van je radio tot max. zetten. Ik was niet verder gegaan dan volume 25 en hoorde nog steeds niets vandaar. De kabel die bij de auto zat werkte dus prima, maar ik heb een wat dunnere kabel gehaald. Muziek schitterend over de boxen.
Bellen en navigatie morgen even uitproberen.
Ik vermoed dat het via de Line-out op zo'n dock niet nodig is om je radio op max volume te zetten.
Pagina: 1