Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai momenteel Aperture op een Imac 24" 3.06 Core 2 Duo met 4gb intern geheugen en ben niet helemaal happy met de performance.
zelfs als ik dingen als previews op een hele lage kwaliteit zet en alle on-nodige functies uitzet ben ik niet altijd te spreken over de snelheid van het programma.

heeft iemand suggesties hoe dit op te lossen? hij hapert soms en het laden op een full-res bij het bewerken blijft het loading balkje vrij lang bovenin staan.

Iemand goede ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weinig activity hier? iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Ik heb zelf recentelijk een 2,93 Ghz 24" iMac gekocht en ik heb heel sterk het idee dat ze erg trage schijven gebruikt hebben (ik heb zelf de 640Gb variant), je merkt dat de performance wat inzakt bij diskactiviteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heb je het ook bij Lightroom 2? Ik heb het namelijk alleen bij Apaerture 2 op mijn iMac 2,16Ghz/2GB/500GB. In Lightroom 2 is het wel allemaal snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:05
Schiet je ze RAW of zijn ze al bewerkt erin gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RAW, Ik dat dat het hem in neo's punt zit.
zal een extern FW800 schijf helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Waar staan je bestanden? Lokaal of via netwerk? Via LAN is zeer traag is mijn ervaring, lokaal zou het snel (genoeg) moeten zijn, tenzij je 1000+ foto's in 1 mapje hebt staan. Bij externe oplossingen is een FireWire 800 schijf het snelst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik gebruik Aperture icm een externe HD, en had ook veel last van een trage interface. Aangezien ik op een macbook dual core 2.0Ghz werk is wel te verwachten, maar ik heb sterk het gevoel dat het beter is geworden toen ik de schijf via FireWire 400 aansloot.

In principe logisch aangezien FireWire volgens mij geen CPU kracht vraagt, in tegenstelling tot USB waarbij de computer de host is (elk FireWire apparaat heeft zijn eigen chip en is daarmee zijn eigen host, als ik het goed onthouden heb)

edit: ik werk met 6MP NEFs (RAW dus)

[ Voor 3% gewijzigd door Tjoekbezoer op 23-07-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Kwa HDD snelheid heb ik weinig problemen, werk dan alleen ook maar met Aperture om men JPG's mee te exporteren. Wat bij mij wel hatelijk is: is het geheugen verbruik! Dat ding vreet geheugen als hij 200/300 foto's moet exporteren! Zodanig veel dat men mac alles gaat swappen. Dat is de reden dat ik Aperture niet meer veel gebruik en alleen nog voor dat. Het ding brengt het hele systeem op zen knieën!

Heb zelf de 3,06 C2D en 4GB ram (imac 24 inch mid 2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu me fotos intern op de hdd staan. library is al 80gb+ dus zit er aan te denken mn macbook studio II als extern hdd te gebruiken (FW800) en mn usb2.0 schijf als vault.

ben benieuwd of ik er snelheid winst uit behaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Niemand dat hier last heeft van het geheugen verbruik van Aperture(2)?
Pagina: 1