[HD demper-koelers] Innovatek HDM L-pro vs Nexus DiskTwin

Pagina: 1
Acties:

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11-2025
(Aangezien het vooral om de Innovatek HDM L-pro gaat, denk ik dat cooling het beste forum is hiervoor)

In ieder geval, Ik heb nu op mijn twee harde schijven de Nexus DiskTwin ontkoppelende koelers zitten. Ik vind deze niet zo heel goed presteren, eerlijk gezegd: de harde schijf die ik mijn externe behuizing heb, is vele malen stiller. En dan heb ik het over het geratel van de schijf. Bij de externe hoor je het bijna niet maar bij de interne schijven wel. Het zijn overigens dezelfde schijven, Seagate Barracuda 250G.

Wat vooral tegenvalt, is dat de rubber ontkoppelingsblokken van de DiskTwin behoorlijk hard zijn. Als dat van zachter materiaal gemaakt was, was het vast beter.

Nou zit ik te denken om over te stappen op de Innovatek HDM L-Pro, aangezien mijn schijven met een dichte kast ook wat te heet worden. Nou is mijn vraag of mensen specifiek ervaring met dat ding hebben en vooral hoe hij presteert in vergelijking met andere schijf dempers die men heeft geprobeerd.

En, hoe is de ontkoppeling precies geregeld? Ook met rubber? Hard rubber?

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik weet dat het geen oplossing is wat met jouw probleem te maken heeft, maar ik denk dat je beter kunt investeren in een grotere schijf die op 5400rpm loopt, vanzelfsprekend minder lawaai maakt, dus ook een stuk zuiniger is en waarschijnlijk een stuk sneller is dan je 250gb's van seagate.

Scythe heeft ook hdd silencer oplossingen, de himuro. (en zo zijn er nog velen waar google je reviews genoeg van kan geven)

Get Airflow, save the world.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:07
ibl hdd box misschien betere optie? kijk maar even bij www.ikbenstil.nl
kun je los in je kast leggen of met een montageset vastschroeven. Of in lege 5.25 inch drive bays hangen. Ze zijn er ook nog in 3 verschillende maten: voor 1, 2 en 3 schijven.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-01 19:03
De Nexus Disktwins zijn niet gemaakt om je harde schijf stiller te maken maar om vibraties/resonantie tegen te gaan. Ik heb beide disktwin niet aan de case vast gemaakt voor optimatie resonantie bestrijding. Ik ben er tevreden over omdat de schijven die ik eraan heb zitten stil zijn maar met elkaar resoneren wanneer ik ze direct aan de behuizing vast zet.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Als je Seagate eentje uit de Barracuda 7200.10 of 7200.11 serie is kan het idd kloppen dat hij vrij luidruchtig is. Je zou in dat geval kunnen overwegen om een nieuwe interne hardeschijf aan te schaffen, bijvoorbeeld de Barracuda 7200.12. Deze is vele malen stillen, zowel de spindelmotor als die voor de schijfkoppen (het geratel).

• halfgaar
Ik heb inderdaad een 7200.10. Maar ik ga liever geen nieuwe schijf kopen op andermans/ander review's aanraden, omdat dat altijd verkeerd uitpakt. De een zijn stil is de andere zijn lawaaiig. Er zijn een heleboel geluiden die de een wel vervelend vind en de andere niet. Maar, ik kan wel eens uitzoeken of ik ergens zo'n schijf kan horen.

Maar, als je zo'n 7200.10 los in je hand houdt, is hij erg stil. De kast waar je ze in schroeft werkt als een klankkast. Die DiskTwins maken het geratel geluid inderdaad wel stiller, maar nog niet zo sitl als een externe schijf, of een schijf los in je hand. En dat zou vast beter zijn geweest met zachter rubber.

@THE_FIREFOX: Hoe heb je ze dan bevestigd? Hoe voorkom je dat ze gaan schuiven?

En over die Innovatek, die beweren dus dat ze geen rubber gebruiken, maar een soort van onafhankelijke aluminium frames:
Die Festplatte wird dabei im Aluminium Innenrahmen montiert und dadurch optimal gekühlt und entkoppelt. Eine zusätzliche Dämmung mit Schaumstoff (welche die Festplatte "ersticken" würde) ist so nicht mehr vorhanden. Durch dieses spezielle und neuartige Entkoppelsystem ist diese Schaumstoffdämmung nicht mehr notwendig wodurch schädliche Stauhitze vermieden wird, bei gleicher bzw. besserer Geräuschreduzierung.
Slechte babelfish vertaling:
The non removable disk is installed thereby in aluminum interior framework and cooled and decoupled thus optimally. An additional insulation with foam material (which the non removable disk " ersticken" did not become) is present so any longer. By this special and new decoupling system this foam material insulation is no longer necessary whereby harmful pilot heat is avoided, during same and/or better noise reduction.
Ik ben dus benieuwd naar dat systeem van Innovatek.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-01 19:03
@halfgaar
Helemaal los :) Ze schuiven wel maar dat is minimaal en kost wel wat kracht. De enigste manier dat ze bij mij uit de kast kunnen is wanneer het front paneel van de kast is.

• halfgaar
Ik zal eens kijken of mijn kast dat kan. Volgens mij niet, omdat ze dan naar beneden valen. Maar, ik zal eens kijken (ben nu niet thuis).

• halfgaar
Ik heb de DiskTwin even los geprobeerd. Het maakt geen verschil.
Pagina: 1