Langzame connectie wireless verbinding (ubuntu)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben sinds een tijdje een beetje bezig met Ubuntu (9.04). Ik heb hem geinstalleerd en het loopt allemaal vrij lekker. Het enige wat me irriteert is mijn wireless verbinding echter. Deze heeft wel een minuut nodig om tot stand te komen nadat alles is geladen. Ik moet ook meerdere keren mijn wachtwoord bevestigen (hij onthoudt hem wel, want hij staat er vanaf het begin al).
Zodra ik verbinding heb is er niets meer aan de hand, maar het is erg vervelend om zo lang te moeten wachten, want ik gebruik deze pc toch vooral voor internet/pidgin (msn). En daarvoor moet ik wel een verbinding hebben...

Ik heb al gegoogled, maar ik kom alleen mensen tegen waarbij de verbinding langzaam is. Dus niet het opstarten zelf. Een langzame verbinding heb ik dan weer geen last van. De enige die ik tegenkom en een vraag stelt heeft helaas geen antwoord gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
Hallo Orian,

- Wat voor wireless chipset gaat het om? Wat is de uitkomst van lspci -vv | grep -i -e ethernet -e network in een terminal?
- Wat voor wireless netwerk? WEP? WPA? WPA2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hey,

Als ik de door jou aangegeven tekst invul krijg ik:

04:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8101E/RTL8102E PCI Express Fast Ethernet controller (rev 01)
05:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN [Kedron] Network Connection (rev 61)

Het gaat om een WPA meen ik. Welke chipset het precies is durf ik niet te zeggen, het gaat namelijk om een laptop. Is er toevallig een manier om dit in Ubuntu te zien?

Het viel me nu ook op dat elke keer als hij opnieuw het wachtwoord vraagt er een totaal ander wachtwoord van te voren is ingevuld. Er staat van te voren echt iets totaal willekeurigs (iets in de richting van: adjiar212, maar dan langer), dit lijkt totaal niet op het echte wachtwoord. Wellicht dat dit er iets mee te maken heeft?

Iig bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurd er als je de beveiliging uitzet ?

Daarnaast kan je natuurlijk op de site van de fabrikant zien (of mbv 'n Windows liveCD & bv Everest) wat er onboard zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Orian schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:44:Het gaat om een WPA meen ik. Welke chipset het precies is durf ik niet te zeggen, het gaat namelijk om een laptop. Is er toevallig een manier om dit in Ubuntu te zien?
Met het lspci commando wat ik gegeven heb. Er zit dus een Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN [Kedron] Network Connection (rev 61) chipset in.
Orian schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:44:Het viel me nu ook op dat elke keer als hij opnieuw het wachtwoord vraagt er een totaal ander wachtwoord van te voren is ingevuld. Er staat van te voren echt iets totaal willekeurigs (iets in de richting van: adjiar212, maar dan langer), dit lijkt totaal niet op het echte wachtwoord. Wellicht dat dit er iets mee te maken heeft?
Dat is als het goed is de PSK (Pre-Shared Key). Als je daar je eigen key/wachtwoord invult en op "Set Password" drukt zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Je hebt gelijk :). Ik heb daar mijn echte wachtwoord ingevuld en nu heb ik binnen 3 seconden na inloggen verbinding. Heel erg bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
Graag gedaan :)
Pagina: 1