[FF 3.5] Firefox updates zorgen voor niet-werkende add-ons

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:41
Iedere keer zodra ik een nieuwe update krijg van Firefox, moet ik Firefox opnieuw installeren en handmatig alle add-ons installeren om alle add-ons werkend te krijgen. Dit is begonnen sinds 3.5 RC3. Iedere update zorgt ervoor dat de add-ons compleet niet meer werken en ook de options zijn niet meer te benaderen. Ze staan allemaal nog in de add-ons lijst, maar zodra ik op options klik, komt er geen nieuw venster te voorschijn, maar kan ik tevens het add-ons scherm niet meer sluiten (reageert niet meer op muisklikken). Alleen het hoofdvenster is dan nog te sluiten, maar dan blijft het add-ons venster gewoon staan (kan alleen door task manager gesloten worden).

Normaal gesproken zet ik al mijn add-ons terug met MozBackup, maar sinds 3.5 werkt dit dus niet meer voor de add-ons. Deze moet ik nu allemaal handmatig installeren, wat een behoorlijke klus is gezien de lijst. De instellingen kan ik gelukkig wel terugzetten met MozBackup (los van de add-ons), dus dat scheelt al weer een hele hoop werk, maar het blijft uitermate irritant. Ik kan er verder op internet ook niets over vinden.

Ik moet een herinstallatie doen, want geen enkele add-on wil nog installeren na een update. Ik krijg dan de foutmelding:
Firefox could not install the file at:
[bronadres]

because: Unexpected installation error
Review the Error Console log for more details.
- 203

Alleen in de Error Console is niets te zien.

Het gebeurt zowel bij mijn PC als mijn laptop, voor beide gebruik(te) ik dezelfde backups van de Firefox instellingen. De één is echter Vista, de ander XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zijn het geen addons die nog niet voor 3.5(.1) geschikt zijn? Dan is het normaal dat de add-ons uitgeschakeld worden. Alle addons moeten namelijk een update krijgen.

Ik heb zelf de "nightly tester tools" addon geinstalleerd. De meeste addons werken dan gewoon (bij mij allemaal).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Nee alle add-ons zijn gewoon geschikt, want ik krijg de meeste ook iedere keer zonder waarschuwingen aan de praat (heb ze allemaal getest op compatibility).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Eigenlijk zeg je dus dat mozbackup niet meer werkt of een corrupte pluginlijst terug zet?

Of dat of 1 van de plugins is niet 3.5 compatible in combinatie met anderen? (ondanks dat de makers beweren dat dat wel het geval is....)

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 18-07-2009 11:29 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Het zit er een beetje tussenin lijkt het. Gisteren werd namelijk een update geïnstalleerd. Vóór de update deden alle add-ons het, na de update doen de add-ons het dus niet meer. Deze keer staat het dus los van MozBackup qua terugzetten.
Het werkt gewoon iedere keer als ik alles handmatig installeer, dus ik betwijfel of het aan één van de add-ons kan liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door The__Virus op 18-07-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou eens de Nightly Tester Tools-addon kunnen installeren en na een update op 'Override all compatibility' kunnen klikken in je addon-beheer venster en je firefox laten herstarten.

Verder gewoon je %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles-map kopiëren en de bovenliggende profiles.ini is makkelijker backupen dan MozBackup, je behoudt dan namelijk al je addons, tweaks etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Wiethoofd op 19-07-2009 23:15 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Maar ik denk niet dat het hem in de compatibility zit. Ik heb nu net alles namelijk handmatig weer geïnstalleerd en op één add-on na zijn ze allemaal compatible. Ik heb nu dan ook niets problemen, maar zodra ik dan weer een backup terugzet of een update krijg is alles weer kapot. Maar zal het zeker proberen :)

en zal ook de tweede tip proberen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 19-07-2009 23:20 ]

Pagina: 1