Toon posts:

[MacBook Pro] Games stotteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Macbook Pro 2.2 GHz. Ik gebruik bootcamp om wat windows spelen te spelen. Dinsdag was ik mijn computer wat aan het opruimen en sinds dan stotteren alle games onder windows, zelfs als ik de grafische instellingen op het allerlaagste zet terwijl dit vroeger wel vlot ging. Onder OSX kan het alleen testen met Wolfenstein ET en dat lijkt wel normaal te werken. Geen probleem dacht ik , ik herinstaleer windows wel, moest ik toch eens doen. Maar na herinstalatie nog steeds hetzelfde. Ik heb alles geprobeerd : updates bootcamp geinstaleerd , nieuwe videodrivers , ... Ik heb echt geen idee meer wat ik nog zou kunnen doen. Iemand die kan helpen ? ( Er is een probleem gesignaleerd met sommige 8600m gt videokaarten , maar dan zijn er nog andere symptopmen , ik heb geen vervormd beeld)

Groeten

Michiel

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Wat is stotteren ? Loopt het continu stroperig of heb je nu en dan een "hik" tijdens het gamen ?

Verwijderd

Topicstarter
Om de 1 a 2 seconden een heel regematige hik ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook osx herinstaleerd en windows ook. Nog steeds hetzelfde. Ik begin nu stilaan toch te denken dat het aan de videochip ligt. maar normaal zou ik dan ook onder osx bij het draaien van bvb wolfenstein ET vertraging moeten merken ? Daarmee dat ik twijfel of het zel het gekende probleem is van bij apple ...

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien far-fetched, maar volgens mij zou het ook te maken kunnen hebben met een "parkerende" harde schijf. Dat zou je zo kunnen controleren door even te luisteren naar je HDD terwijl je aan het gamen bent. Een duidelijke tik zou hoorbaar moeten zijn (en moet dan natuurlijk wel samenvallen met de "hik").

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-12 10:41
Misschien heb je energiebespaar modus aan staan waardoor je 2e grafischekaart niet ingeschakeld wordt, de 9400 trekt games natuurlijk niet optimaal.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12 17:51
Een MBP met 2.2ghz santa rosa en 8600GT heeft geen tweede kaart.

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-12 10:41
Oeps, er over gelezen.

Verwijderd

Topicstarter
De hd is het niet , op het geluid afgaande. De problemen zijn begonnen nadat ik via de bootcamp assistent de windows partitie wegsmeet om windows opnieuw te instaleren. Toen ik een nieuwe bootcamp partitie wou aanmaken ging dit niet , gezocht op internet , bleek vaker voor te komen. Oplossing : De hele boel defragmenteren. En sindsdien stotteren alle games dus, zelfs na 2 clean installs ... Iemand nog enig idee ? Ik begin echt hopeloos te worden :P

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:01:
[...]
Oplossing : De hele boel defragmenteren. En sindsdien stotteren alle games dus, zelfs na 2 clean installs [...]
Wat bedoel je met defragmenteren? Heb je specifieke software gebruikt op de Mac partitie om te defragmenteren? Of juist op de Windows partitie?
Dus heb je nu de harde schrijf gedefragmenteerd of een "clean install" gedaan? Ik versta onder een "clean install" onder Windows een schijfformattering gevolgd door installatie, onder Mac OS X een "Archive and install". Is dat ook wat jij bedoelt?

Je kunt ook zonder Bootcamp een Windows partitie aanmaken. Daartoe gebruik je de Disk Utility om de HFS+ (Mac OS X) partitie te verkleinen en vervolgens een FAT32 partitie erachter te creëren. Vervolgens opstarten vanaf de Windows installatie CD, etc.
Ik zou er wel voor kiezen (tijdens installatie) de Windows partitie NTFS te formatteren, dat scheelt onder Windows een hoop performance. Die NTFS partitie kun je dan onder Mac OS toegankelijk maken m.b.v. bijvoorbeeld MacFuse i.c.m. "NTFS-3G for Mac OS X".

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Idefrag gebruikt om een aangesloten vrije ruimte te creeren zodat de bootcamp assistent een partitie kon aanmaken, en daar na heb ik de hele boel geformateerd en opnieuw geinstaleerd.Ik heb idd ook tijdens de installatie van windows geformateerd. Onder osx had ik met superduper een backup gemaakt en die heb ik teruggezet nadat ik de hele schijf HFS had geformateerd en daarna bootcamp en windows geinstalleer via de bootcamp assistent. Ik heb idd macfuse om ntfs te lezen onder osx. Het zou dus aan iets moeten liggen da niet gereset wordt bij een clean install ... maar wat ? Als het idd mijn 8600m gt is die faalt zou ik toch ook onder wolfenstein et onder osx een daling van de performantie moeten zien ?

Groeten

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik gebruik in mijn MBP altijd de drivers van http://www.laptopvideo2go.com/ omdat die van bootcamp redelijk outdated zijn. Echter, omdat je zegt dat je last hebt van een constante stotter om de 2 seconden lijkt het me eerder dat je een proces hebt draaiende wat om de 2 seconden een poll doet voor het een of ander.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan ik dat nagaan ? Met Task Manager zie ik alleen een System Idle Process dat ook redelijik wat processor tijd neemt , maar das normaal denk ik ....

iemand ? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog altijd hetzelfde probleem ... Kan iemand uitleggen hoe ik naga of er een proces is dat de boel ophoud ? Of nog een ander idee heeft ?

edit : Ik heb onder osx niet veel games , dus ik heb de demo van toca-race driver 3 gedownload en die draaide goed ... het moet dus aan iets liggen dat bij formateren niet "gereset" word ....

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 14:39 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Doe voor de grap eens een PRAM reset en een SMC reset. Je kan hier vinden hoe dat moet.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Hmm virtua tennis 3 loopt wel vlot. Ik had ook cod 5 eens geinstaleerd en die ging niet echt vlot, maar dat kan aan de sys req's liggen. Het is dus Pro cycling manager 2008 die zo enorm schokt terwijl ik die vroeger heel vlot kon spelen, echt vreemd
Pagina: 1