Toon posts:

Tweakers komt naar Amsterdam? Goeie keus

Pagina: 1
Acties:
  • 2.187 views

Verwijderd

Topicstarter
-nvm geldt schijnbaar alleen voor PW-medewerkers-

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 10:46 ]

Verwijderd

Naast het nieuwe kantoor aan Amsterdam Waterfront, zal VNU Media kantoren behouden in Groningen (NationaleVacaturebank.nl) en Amersfoort (Tweakers.net). In Amsterdam zullen alle overige merken worden gehuisvest.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 10:45:
-nvm geldt schijnbaar alleen voor PW-medewerkers-
Nee, heel Tweakers.net verhuist medio 2010 naar Amsterdam. Of dat een goeie keus is zal de tijd leren, voor een aantal werknemers is het op persoonlijk vlak niet de meest preferabele keuze.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
@crip: zie hierboven. Tweakers.net blijft in Amserfoort staat daar. Alhoewel ik uit ervaring kan spreken dat de kans aanwezig is dat binnen 5 jaar alsnog ook verhuist naar Amsterdam gaat worden. Je weet hoe het gaat: er komt een nieuwe manager, die ziet synergie voordelen om Tweakers bij de rest te hebben, en plots moet iedereen alsnog mee verhuizen.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 08:20 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:35

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:16:
@crip: zie hierboven. Tweakers.net blijft in Amserfoort staat daar. Alhoewel ik uit ervaring kan spreken dat de kans aanwezig is dat binnen 5 jaar alsnog ook verhuist naar Amsterdam gaat worden. Je weet hoe het gaat: er komt een nieuwe manager, die ziet synergie voordelen om Tweakers bij de rest te hebben, en plots moet iedereen alsnog mee verhuizen.
Íets zegt me dat Crisp wel weet waar hij over praat ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• crisp
  • Laatst online: 07:29

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:16:
Nee, de quote van Dwars komt uit een persbericht van een jaar geleden. De tijden zijn inmiddels al veranderd...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:22:
[...]

Nee, de quote van Dwars komt uit een persbericht van een jaar geleden. De tijden zijn inmiddels al veranderd...
Ah dan heb ik niks gezegd. Maar pff dat gaat (zie hierboven) dan snel! Van toch in A'foort blijven tóch maar méé. Amsterdam wordt de nieuwe tweakcity dus! Er komt neem ik aan meer ruimte in het nieuwe pand voor de redactie en testers? :9 Betekent wél met de trein naar het werk, de files op de ring rond Amsterdam zijn gigantisch - maar goed voor het milieu dat wel.

Van de week maar eens even langs fietsen naar het Waterfront om te kijken hoe de bouw staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 08:27 ]

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar goed, dan staat het pand in Amsterdam, maar alles is grotendeels op afstand te bereiken lijkt mij? In principe dus beter afspraken maken over thuiswerken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 20:05

Qwerty-273

Meukposter

Falcon schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:50:
In principe dus beter afspraken maken over thuiswerken.
Voornamelijk thuiswerken is vaak geen oplossing - om even makkelijk te overleggen (al is het maar over een onbenullig iets tijdens een koffie ronde) is fysiek de mensen om je heen hebben toch een stuk makkelijker. Daarnaast zie je juist met voornamelijk thuiswerkers (dus per week meer thuis werken dan op kantoor) dat men buiten het team groeit.

Thuiswerken voor 1 of 2 dagen in de week is vaak geen probleem. Maar dan zit je nog steeds minstens met 3 dagen met verkeersleed (als je kijkt vanaf Amersfoort naar Amsterdam).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Amsterdam is wat dat betreft op zich al een fijne puinzooi, zeker op de route vanuit Amersfoort. Daar mag wel een soepele OV-regeling (gratis met de trein) tegenover staan dan.

Heeft dit te maken met de financiele situatie waarin VNU zich nu bevindt (bundelen activiteiten e.d.) of was dit al op de langere termijn gepland?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 01:49:
Heeft dit te maken met de financiele situatie waarin VNU zich nu bevindt (bundelen activiteiten e.d.) of was dit al op de langere termijn gepland?
De huur van het pand van VNU in Haarlem (hoofdkantoor) liep af. In Amsterdam-Noord aan de IJ-Oevers reist een klein mediapark (MTV komt er ook, of zit er al). En financieel bood Amsterdam een aantrekkelijkere deal dan in Haarlem alsnog blijven. Dit moment bood waarschijnlijk ook kansen voor het MT om gelijk ook Tweakers samen te trekken bij de rest. Er zitten meer IT bedrijven en IT opleidingsinstituten rond Amsterdam dan Utrecht/Amsersfoort, dus het biedt ook zeker kansen voor de redactie en dus de lezers.

Maar voor de bestaande werknemers lijkt me Amsterdam erg onhandig. De reistijd wordt langer, en even verhuizen naar Amsterdam doe je niet zo maar (huizenmarkt is een puinhoop in Amsterdam, hoge lasten voor weinig genot). Wel leuk in de zomer iedere ochend met het pondje van CS mee over naar Noord, maar in winter wel wat koud :)

Maar iig beter dat VNU Tweakers mee neemt dan op termijn afstoot aan HUB UItgevers ofzo (zoals is gegaan met PCM e.a.), dat gaat nu iets minder snel omdat in het hoofdkantoor zitten - dan een onderdeel " ergens in Amersfoort".

Ben in ieder geval erg benieuwd naar de verslagen die straks gaan verschijnen, want we willen natuurlijk precies lezen wat en hoe het allemaal gaat gebeuren :) Ik zal er volgende week al eens langsfietsen als ik toch in Noord moet zijn en wat pics schieten mocht er al iets bijzonders te zien zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 09:54 ]

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 16:53

Tweakjur

Redacteur
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 01:49:
Amsterdam is wat dat betreft op zich al een fijne puinzooi, zeker op de route vanuit Amersfoort. Daar mag wel een soepele OV-regeling (gratis met de trein) tegenover staan dan.
Die is er :) Ik heb een jaartrajectkaart, en zal die voor naar Amsterdam vast ook wel krijgen :)...

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Verwijderd

Topicstarter
JJJur schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:41:
[...]

Die is er :) Ik heb een jaartrajectkaart, en zal die voor naar Amsterdam vast ook wel krijgen :)...
Trouwens, niet om het een of ander, maar Amsterdam = multiculti. Dus bedacht me jullie hebben geen enkele vrouw of gekleurd redactielid oid of anderzins mederwerker (bv moderator) he? Of wel? I.h.k.v. een breder lezerspubliek aanspreken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 09:57 ]

• JvS
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat een bescheiden vraag! En dat heeft toch echt werkelijk niets met al dan niet in Amsterdam gevestigd zitten bij?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:09:
Wat een bescheiden vraag! En dat heeft toch echt werkelijk niets met al dan niet in Amsterdam gevestigd zitten bij?
Nee in principe niet, maar die associatie onstond bij mij wel even. Gewone pure gezonde nieuwsgierigheid, niets mis mee toch. Ik trap met deze vraag toch niet op tenen ofzo? :D

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:21

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:51:
[...]

Trouwens, niet om het een of ander, maar Amsterdam = multiculti. Dus bedacht me jullie hebben geen enkele vrouw of gekleurd redactielid oid of anderzins mederwerker (bv moderator) he? Of wel? I.h.k.v. een breder lezerspubliek aanspreken.
Trouwens, niet om het een of ander, maar Amersfoort is ook best wel multiculti. Dus naast het feit dat vrouwen, maar ook mensen met niet-Nederlandse etniciteit voor Tweakers.net werken maakt compleet geen verschil.

Bovendien lijkt het mij compleet niet ter zake doende of we nu in Amersfoort, Amsterdam of Heerlen zouden zitten. ;)

Bericht hierboven

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
Ik snapte eigenlijk al nooit waarom tweakers in Amersfoort zat

• JvS
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

GrooV schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:00:
Ik snapte eigenlijk al nooit waarom tweakers in Amersfoort zat
Da's een beetje historisch gegroeid denk ik. Met name omdat Femme in het oosten woont en het allereerste eigen kantoortje in Utrecht zat (vermoed ik).

Only.Holiris: Je trapt met die vraag denk ik niet op tenen, maar je stelt hem wel vrij negatief 'jullie hebben zeker helemaal geen minderheden in dienst he?'.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
JvS schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:06:
[...]

Da's een beetje historisch gegroeid denk ik. Met name omdat Femme in het oosten woont en het allereerste eigen kantoortje in Utrecht zat (vermoed ik).

Only.Holiris: Je trapt met die vraag denk ik niet op tenen, maar je stelt hem wel vrij negatief 'jullie hebben zeker helemaal geen minderheden in dienst he?'.
Ik voel me als dikke VVD-er vaak heel eenzaam hoor :+

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 18:19

rob_erwt

What does this button do?

zeef schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:21:
[...]

Ik voel me als dikke VVD-er vaak heel eenzaam hoor :+
En veel Groningers hebben ze hier ook al niet... :'( :+

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:17

Matis

Rubber Rocket

Tweakers komt naar Amsterdam? GoeieGoede keus
Grammernazi, helaas is het al weer achterhaald!

[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 22-07-2009 14:42 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:51:
[...]

We hebben tenminste één moderator met een donkere huidskleur en iemand van Aziatische komaf, Dark Blue en zomertje zijn vast beledigd als je hen mannen noemt, en hetzelfde geldt voor de dames die eerder voor T.net gewerkt hebben. Er heeft iemand voor T.net gewerkt die in Duitsland woonde, we hebben een moderator uit de VS en een meukposter uit Finland. Een van onze ex-nieuwsposters woonde in Frankrijk. En we hebben natuurlijk een lading Belgen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

NMe schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:47:
[...]

We hebben tenminste één moderator met een donkere huidskleur en iemand van Aziatische komaf, "Dark Blue" en zomertje zijn vast beledigd als je hen mannen noemt, en hetzelfde geldt voor de dames die eerder voor T.net gewerkt hebben. Er heeft iemand voor T.net gewerkt die in Duitsland woonde, we hebben een moderator uit de VS en een meukposter uit Finland. Een van onze ex-nieuwsposters woonde in Frankrijk. En we hebben natuurlijk een lading Belgen. :P
En dan vergeet je het negerteam nog :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
En jawel, de Friezen worden weer buitengesloten met maar liefst 4 man :(

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hallo zeg. Alsof nerds & geeks geen gediscrimineerde minderheid zijn. We blijven niet aan de gang.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• GENETX
Hé, noem jij mij nu een nerd :( :+ 8)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Of een geek. Je mag zelf kiezen hoor, zolang je maar gediscrimineerd bent.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:21

Floor-is

5.2

GENETX schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:50:
En jawel, de Friezen worden weer buitengesloten met maar liefst 4 man :(
Ga dan lekker je soevereiniteit uitroepen, begin je eigen landje :P

NMe: we hebben ook nog een dame op kantoor en wellicht een 2e binnenkort :)

Bericht hierboven

• Qwerty-273
  • Laatst online: 19-02 20:05

Qwerty-273

Meukposter

Er heeft iemand voor T.net gewerkt die in Duitsland woonde, we hebben een moderator uit de VS en een meukposter uit Finland. Een van onze ex-nieuwsposters woonde in Frankrijk. En we hebben natuurlijk een lading Belgen. :P
*snif* ik woon dan niet zoooo ver als Bart, maar toch ook wel weer een eindje uit NL :'(

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Qwerty-273 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:38:
[...]

*snif* ik woon dan niet zoooo ver als Bart, maar toch ook wel weer een eindje uit NL :'(
Hee, wat ik niet weet kan ik niet zeggen. :+

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

niet inkoppen
niet inkoppen
niet inkoppen
niet inkoppen

:+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

We hebben tenminste één moderator met een donkere huidskleur en iemand van Aziatische komaf, Dark Blue en zomertje zijn vast beledigd als je hen mannen noemt, en hetzelfde geldt voor de dames die eerder voor T.net gewerkt hebben. Er heeft iemand voor T.net gewerkt die in Duitsland woonde, we hebben een moderator uit de VS en een meukposter uit Finland. Een van onze ex-nieuwsposters woonde in Frankrijk. En we hebben natuurlijk een lading Belgen. :P
En een slecht aangepaste allochtone Engelsman - die nota bene al in A'dam woont :+
hutspot&stamppot is en blijft verprakte babyvoer

Oslik blyat! Oslik!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:35
Naar Amsterdam reizen via de A1 klinkt allemaal erger dan dat het is. (bij normaal weer)
Als je om half 9 vertrekt vanaf Amersfoort (waar ik vlakbij woon) dan kun je er gewoon om kwart over 9 zijn. Want je rijd achter de files aan. (heb het dan niet over vakantie tijd) En als eind locatie gebied bij de Arena.
Wil je naar de zuid as (wtc/ rai etc) en je vertrekt om 7uur dan ben je ook rond kwart over 8 op de plaats van bestemming. Zonder files is alles in een goed half uur te rijden maar het is nou eenmaal erg druk daar op de weg.
Amersfoort is qua bereikbaarheid wel een stukje beter dan Amsterdam

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
dion_b schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:49:
[...]

En een slecht aangepaste allochtone Engelsman - die nota bene al in A'dam woont :+
hutspot&stamppot is en blijft verprakte babyvoer
BLASPHEMY!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Graag een slotje op of verplaats 'm naar de HK waar de heeren modjes verder kunnen loltrappen. Wél apart in andere topics zouden dergelijke replies door users al lang getrashed zijn. Niks mis mee, maar dan niet de vinger wijzen naar users als zij het ook doen. Want dan staan modjes staan boven hun eigen regeltjes. Nou ja, veel plezier er mee, maar niet onder mijn topic-vraag/onderwerp plz.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 15:31 ]

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Misschien ligt het wel aan de vragen die je stelt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jorrit schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:38:
Misschien ligt het wel aan de vragen die je stelt ;)
Ik bedoelde het heel serieus. Maar het is nu al verpest deze thread. Dus graag slotje of move naar HK.

• GENETX
Neuh, dat hangt gewoon van het subforum af. Ik wil in de CSL soms ook wel een paar posts loltrappen toestaan en zelf vrolijk meedoen. Moet best kunnen op zijn tijd en dat houd het forum ook leuk en gezellig. Imho, het afvoerputje van GoT kan soms net zo gezellig als de HK zijn :+

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:42:
[...]

Ik bedoelde het heel serieus. Maar het is nu al verpest deze thread. Dus graag slotje of move naar HK.
Dat kan maar dat doet er niets aan af dat het een heel rare vraag is, wat zou het uit moeten maken of iemand neger, vrouw, hermafrodiet of baviaan is als hij maar goed functioneert? Anders word het positieve discriminatie en dat is _nooit_ goed.
Orion84 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:49:
[...]

En dan vergeet je het negerteam nog :+
Relnegerteam bedoel je neem ik aan :+

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:42:
[...]

Sorry hoor, maar ten eerste gaat het je gewoon niet echt iets aan of iemand in de crew nou blank, donker, zwart, paars, geel of oranje is, noch of het mannen of vrouwen zijn. Daarnaast ga je er in Verwijderd in "Tweakers komt naar Amsterdam? Goeie keus" ook nog eens van uit dát we alleen maar blanke mannen in dienst hebben én op die rare aanname die ook nog eens niets met de verhuizing naar Amsterdam te maken heeft baseer je ook nog eens je argument dat T.net dan maar eens andere mensen in dienst moet gaan nemen, vlak na een ronde van ontslagen en contractbeëindigingen. Vind je het heel gek dat daar wat minder serieus op gereageerd wordt nadat je vraag beantwoord is? :N

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:13:
[...]

Sorry hoor, maar ten eerste gaat het je gewoon niet echt iets aan of iemand in de crew nou blank, donker, zwart, paars, geel of oranje is, noch of het mannen of vrouwen zijn. Daarnaast ga je er in Verwijderd in "Tweakers komt naar Amsterdam? Goeie keus" ook nog eens van uit dát we alleen maar blanke mannen in dienst hebben én op die rare aanname die ook nog eens niets met de verhuizing naar Amsterdam te maken heeft baseer je ook nog eens je argument dat T.net dan maar eens andere mensen in dienst moet gaan nemen, vlak na een ronde van ontslagen en contractbeëindigingen. Vind je het heel gek dat daar wat minder serieus op gereageerd wordt nadat je vraag beantwoord is? :N
ja ik vind het gek dat er 'wat minder serieus' maar geheel 'niet serieus' (bedoel je) op wordt gereageerd door moderators. Zie je reply: het kan dus wel serieus en zo hoort het ook. Overigens, overdrijf je imho een beetje. Ik stelde een heel normale vraag. Jij vindt het misschien een rare vraag, maar dat betekent niet dat er dan direct ook rare reacties op hoeven te volgen. Zoals hierboven: het kan ook zo en dat is imho wenselijker op een volwassen forum als GoT. Laat ik het zo zeggen: nergens heb ik gevraagd om dit soort reacties.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:21:
Zie je reply: het kan dus wel serieus en zo hoort het ook. (...) Laat ik het zo zeggen: nergens heb ik gevraagd om dit soort reacties.
Daar ga jij dus niet over. Als je een probleem met de reacties in een draad hebt, dan doe je een TR. Uit het feit dat de crew hier niet tot weinig serieus op reageert mag je opmaken dat (1) betrokkenen niet veel zin hebben om gezellig met jou over hun arbeidsvoorwaarden te babbelen en (2) dat een brakke TS tot brakke draadjes leidt.

En dit brakke draadje gaat dan ook op slot. Zonde, het was net gezellig aan het worden.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.