Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP 64bits] NTDETECT failed

Pagina: 1
Acties:

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
Hallo,

Ik heb een strange probleem.

Sinds vorige week heb ik last van dat mijn systeem niet meer door start.

Ik krijg voor het windows scherm de melding NTDETECT failed.

uiteraard heb ik zelf even gegoogled en daar kwam uit dat de meeste de meldin hadden van missed.

Maar dat is bij mij niet het geval. maar wel de volgende dingen gedaan.
Met xp cd opgestart en dingen gedaan zoals fixmbt fixboot en de file ntdetect.com gekopieerd naar de C: schijf.

Vreemde ook is dat me systeem af en toe el een keer doet (en gewoon alles werkt).
Dan als ik hem opnieuw opstart weer het zelfde (of tijdens een spontane reboot).

Vreemde wel is als ik de repair functie zit (via de windows xp cd) dat hij me C schijf ziet als D en me D als C schijf.

Verder weet ik niet wat ik kan doen behalve alles er af (partitie en al) en opnieuw beginnen met daar wil ik niet graag aan(hoop uren aan de bruiloft DVD kwijt).

Heeft aub iemand een idee en of richting waar in moet gaan zoeken?

Verder de spec van de pc zijn.

Processor: AMD Phenom(tm) II X4 940 Processor (4 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4096MB RAM
Hard Drive: 1,5 TB Total
Video Card: ATI Radeon HD 4870 X2
Windows XP Professional x64 Edition
Motherboard: ASUS M4A79 de luxe

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt beginnen met je harde schijf er uit te halen en in een andere computer hangen of in een externe behuizing stoppen om je foto's etc. te backuppen. Eventueel gebruik maken van een linux live-cd om het zonder andere computer te kunnen redden en de boel naar een externe schijf over te zetten is ook mogelijk.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Maxximus
tja daar was ik al bang voor.

Maar zou dit ook een hardware probleem zijn?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wikipedia: Ntdetect.com zegt dat het een service is van Windows die naar hardware zoekt om op te starten, eens met een linux live cd proberen wijst uit of het hard- of softwarematig fout zit.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Maxximus
Lijkt een hardware probleem(videokaart).

Heb namelijk de Suse live gedownload en opgestart maar deze komt niet in de grafische omgeving.

Gelukkig nog garantie.