Ik ondervind problemen bij het tot stand brengen van een korrekte verbinding met de voip-providers.
PC draait op Windows xp sp2
Handset : Standaard verbind. = voip
Webconfig. : "" " " = voip
2 voip-providers : - Justvoip.com = suffix #1 = aangemeld/aktief
- Smsdiscount.com = suffix #2 = aangemeld/aktief
In mijn telefoonboek geef ik de gsm-nrs in met suffix #1 of #2 al naargelang de voorkeur.
Als ik een van deze nrs. wil bellen krijg ik GEEN verbinding en ook geen foutmelding maar wel een stem die zegt:
"you have your numbersending switched off, please switch your numbersending on."
Na verwijdering van de suffixen kan ik rustig bellen en wordt ook netjes afgerekend bij Justvoip.com,
Kan dan natuurlijk geen voorkeur meer maken via welke provider...
Ik heb gegoogeld om informatie te vinden ivm de opstelling gigaset en linksys, in eerste instantie om te weten te komen of ik eventueel poorten in de router moet openen. Heb niets bruikbaars gevonden te meer omdat het mij wel lukt om te bellen via Justvoip.com indien ik geen suffix toevoeg.( zonder suffix WEL verbinding, met toevoeging van suffix krijg ik GEEN verbinding). Volgens mij heb ik dus ergens een of meerdere fouten gemaakt bij de ingave in de webconfigurator.
Heb geprobeerd met omstelling van voipbellen naar vast net, stun uit dan weer aan, idem voor outbound proxy, mijn telefoonnumer ingegeven, enz..Nagevraagd bij Gigaset-service : geen antwoord. Gigaset Hotline ligt in Belgie al anderhalve maand uit...Nagevraagd bij Gigaset-service.nl : voeg uw nummer toe, maar krijg geen antwoord op mijn vraag :waar in de webconf.in te stellen (?). Heb de instructies voor het openen van poorten op de Linksys reeds (voorbarig ?) afgedrukt voor het geval dat.
Poorten op de router openzetten denk ik uit te kunnen sluiten omdat er gebeld kan worden zonder suffix-toevoeging achter het te bellen nummer. Is dat korrekt of vergis ik mij ?
Indien ik geen poorten in de router moet openen, is er volgens mij een fout bij de ingave in de webconfigurator. Klopt dat ?
Mijn huidige instellingen in de webconfig.:
Laatste software : 021840000000 - eeprom : 155
Telefonie-verbindingen : voip-provider : #1 = aangemeld / aktief
#2 = aangemeld / aktief
Verbindingen : ip-verbinding nr= 0032.........
Persoonlijke prov-gegevens : login-naam : voipbeginneling
login-wactwoord : xxxxxxxxxxx
gebruikersnaam : voipbeginneling
display-naam : 0032.......
Nummer toewijzen : standaardverbinding = voip
Geavanc.instellingen : DTMF : zendinstelling : geluid=ja / sip-info=ja
Preferred refer to : origin.url =ja
Aurtom.refer to = ja
Listen ports : gebruik willekeurige poorten = neen
Hebt u meer gegevens nodig ?
Dank.
PC draait op Windows xp sp2
Handset : Standaard verbind. = voip
Webconfig. : "" " " = voip
2 voip-providers : - Justvoip.com = suffix #1 = aangemeld/aktief
- Smsdiscount.com = suffix #2 = aangemeld/aktief
In mijn telefoonboek geef ik de gsm-nrs in met suffix #1 of #2 al naargelang de voorkeur.
Als ik een van deze nrs. wil bellen krijg ik GEEN verbinding en ook geen foutmelding maar wel een stem die zegt:
"you have your numbersending switched off, please switch your numbersending on."
Na verwijdering van de suffixen kan ik rustig bellen en wordt ook netjes afgerekend bij Justvoip.com,
Kan dan natuurlijk geen voorkeur meer maken via welke provider...
Ik heb gegoogeld om informatie te vinden ivm de opstelling gigaset en linksys, in eerste instantie om te weten te komen of ik eventueel poorten in de router moet openen. Heb niets bruikbaars gevonden te meer omdat het mij wel lukt om te bellen via Justvoip.com indien ik geen suffix toevoeg.( zonder suffix WEL verbinding, met toevoeging van suffix krijg ik GEEN verbinding). Volgens mij heb ik dus ergens een of meerdere fouten gemaakt bij de ingave in de webconfigurator.
Heb geprobeerd met omstelling van voipbellen naar vast net, stun uit dan weer aan, idem voor outbound proxy, mijn telefoonnumer ingegeven, enz..Nagevraagd bij Gigaset-service : geen antwoord. Gigaset Hotline ligt in Belgie al anderhalve maand uit...Nagevraagd bij Gigaset-service.nl : voeg uw nummer toe, maar krijg geen antwoord op mijn vraag :waar in de webconf.in te stellen (?). Heb de instructies voor het openen van poorten op de Linksys reeds (voorbarig ?) afgedrukt voor het geval dat.
Poorten op de router openzetten denk ik uit te kunnen sluiten omdat er gebeld kan worden zonder suffix-toevoeging achter het te bellen nummer. Is dat korrekt of vergis ik mij ?
Indien ik geen poorten in de router moet openen, is er volgens mij een fout bij de ingave in de webconfigurator. Klopt dat ?
Mijn huidige instellingen in de webconfig.:
Laatste software : 021840000000 - eeprom : 155
Telefonie-verbindingen : voip-provider : #1 = aangemeld / aktief
#2 = aangemeld / aktief
Verbindingen : ip-verbinding nr= 0032.........
Persoonlijke prov-gegevens : login-naam : voipbeginneling
login-wactwoord : xxxxxxxxxxx
gebruikersnaam : voipbeginneling
display-naam : 0032.......
Nummer toewijzen : standaardverbinding = voip
Geavanc.instellingen : DTMF : zendinstelling : geluid=ja / sip-info=ja
Preferred refer to : origin.url =ja
Aurtom.refer to = ja
Listen ports : gebruik willekeurige poorten = neen
Hebt u meer gegevens nodig ?
Dank.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 12:09 ]