Toon posts:

Geen beeld bij video's én geen Aero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Allereerst; ik heb deze vraag eerder al gedeeltelijk in een ouder topic op het Windows Clients forum gezet. Maar denk toch dat dit meer met mijn videokaart te maken heeft en ik hier betere hulp kan krijgen, hopelijk kan een admin het daar verwijderen.

Ik vrees dat ik problemen heb met mijn grafische kaart, gezien videos in alle videospelers (PowerDVD8 Ultimate, DivX Windows Player, Quicktime Player, Windows Media Player) geen beeld meer geven (behalve streaming video's online, hoewel ik deze niet 'full-screen' kan draaien) nog wel geluid. En mijn Windows Aero er plotseling mee gestopt is.

Ik heb het volgende al gedaan:
- Systeemherstel -> Kon helaas niet te ver terug in de tijd, dus hielp niets.
- Graphic Drivers geinstalleerd -> Zowel de nieuwste (werkte niet) als oudere drivers (werkte ook niet)
- Hele internet afgespeurd en de mogelijke oplossingen geprobeerd (waaronder tweakers, inclusief de 'net start uxsms' methode, die ook niet hielp).
- Systeem van 59 op 60 Hz gezet
- K-Lite Codec opnieuw geinstalleerd (had het er paar maanden geleden al opgezet, vandaag verwijderd en weer opnieuw erop gezet).

Laptop:
- Mijn kleurenschema staat gewoon op 32 bit
- Ik heb legale versie van Vista Home Premium (Aero heeft het altijd gedaan)
- Is een VAIO VGN-AR41L laptop dus kon alleen de VAIO graphic driver updates van NVIDIA gebruiken
- Videokaart GeForce 8400M GT

Ik kan me helaas niet meer herinneren wanneer het gebeurde of waardoor het gebeurde, omdat ik in eerste instantie zag dat me schermpjes in plaats van de rode kleur (die ik altijd had) blauw waren (later bleek dus dat aero ermee gestopt was), en het even druk had dus pas een dag later ging kijken of ik mijn kleuren schema aan kon passen, lukte niet, verder laten zitten en savonds wilde ik een film kijken, toen kwam ik erachter dat niets meer afspeelde. Vandaag hele dag geprobeerd om het op te lossen.

Persoonlijk denk ik dat als Aero weer werkt ook mijn videos weer af zullen spelen (en andersom), en het dus ergens bij de grafische kaart of instellingen verkeerd gaat.

Aero staat nog wel bij themes:
C:\Windows\Resources\Themes

Onderstaand een screenshot van wat ik nu zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/upload/20090716185325.jpg

Volgens mij een flinke uitdaging dit, alle hulp is welkom, ik hoop ten zeerste dat jullie me kunnen helpen want ik weet het helaas zelf niet meer :(

P.S.: Met het gemis van Aero kan ik opzich prima leven, maar het feit dat ik mijn filmpjes niet meer kan kijken is een drama ;)

Verwijderd

Na veel googlen heb ik wat meer over de Geforce 8400M GT gevonden.
Jammer genoeg leidde dit alleen tot negatieve reacties.
Waaronder ik ook het probleem tegenkwam van het niet kunnen afspelen van Video's.
Dus er hebben meerdere mensen er last van, het is niet zeker of het aan de videokaart zou liggen maar anders kun je altijd nog een herinstallatie proberen. Als het dan nog steeds niet werkt dan zou het echter aan de videokaart moeten liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:19:
Na veel googlen heb ik wat meer over de Geforce 8400M GT gevonden.
Jammer genoeg leidde dit alleen tot negatieve reacties.
Waaronder ik ook het probleem tegenkwam van het niet kunnen afspelen van Video's.
Dus er hebben meerdere mensen er last van, het is niet zeker of het aan de videokaart zou liggen maar anders kun je altijd nog een herinstallatie proberen. Als het dan nog steeds niet werkt dan zou het echter aan de videokaart moeten liggen.
Klopt is een notebook kaart, zeker geen top ding maar het speelde tot nu toe altijd alles af. Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van een herinstallatie, heb nogal veel programmatjes en belangrijke bestanden erop staan die ik dan respectievelijk moet herinstalleren en overzetten. Dus wil nog eventjes zoveel mogelijk proberen voordat ik over ga tot herinstallatie. In ieder geval wel bedankt voor je hulp! :)

Verwijderd

Klopt is een notebook kaart, zeker geen top ding maar het speelde tot nu toe altijd alles af. Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van een herinstallatie, heb nogal veel programmatjes en belangrijke bestanden erop staan die ik dan respectievelijk moet herinstalleren en overzetten. Dus wil nog eventjes zoveel mogelijk proberen voordat ik over ga tot herinstallatie. In ieder geval wel bedankt voor je hulp! :)
Mmm.. :/ misschien dat je kaart eens goed belast moet worden, bijv. door het uitvoeren van 3dmark06.
aan de hand van de score van je kaart kun je zien of hij niet uitgestorven is :+
(Wat ook zeker niet het geval zal zijn)
Maar goed je weet maar nooit, als het niet aan je videokaart zou liggen dan moet het aan Windows liggen.

Kun je de specificaties van je Notebook geven ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows Vista Home Premium
Service Pack 1
Classificatie 4,7
Intel Core DUO CPU T7100 @ 1,80Ghz
RAM: 2GB
32 bits besturingsysteem

Verwijderd

Alleen nu nog een 3dmark06 test uitvoeren.aan de hand van je score kun je zien of je videokaart nog wel in orde is. Zo weet je in ieder geval zeker of het aan je Videokaart ligt of het een fout is in Windows.

(Al eens eerder een 3dmark06 uitgevoerd ?)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb ik nog nooit gedaan.

Toen ik net m'n PC opstarten gaf hij trouwens aan dat 'windows modules' ermee gestopt is, heb die foutmelding gister ook al keer zien langskomen. Misschien heeft dat er mee te maken, dat hij daardoor de updates niet correct kan installeren en dus bepaalde software/instellingen mist? Want gisteravond bij afsluiten blijf het inderdaad hangen bij die updates installeren.

Alleen hoe zorg je ervoor dat die wel weer werkt? :)

P.S.: Zou het misschien helpen als ik Vista Service Pack 2 erop zet?
Up1 -> Net geprobeerd maar was probleempje met language files, SP2 is Engels en mijn Vista NL, is er ook een NL SP2 installer? Of hoe verwijder ik anders mijn NL files?
Upd2 -> Heb nu de NL versie maar als ik hem probeer te installeren krijg ik 'De installatie is mislukt', direct al met fout '0x800f0900'

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 11:24 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

misschien zit dat ding wel vol stof en dat je videokaart verschrikkelijk warm wordt, daardoor gaat zo'n laptop kaart veel minder performance leveren.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Zou heel goed kunnen, draait alweer een tijdje en maak het nooit schoon van binnen. Hoe krijg ik het stof het beste eruit?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 21:36
Je hebt een M-kaart, die worden simpelweg niet standaard door NVIDIA ondersteund. De drivers willen niet installeren omdat de INF-file niet geschikt is voor mobiele kaarten (NVIDIA laat ze er simpelweg uit). De drivers zelf zijn echter wel geschikt, alleen Windows cancelt op dat stukje.

Zonder drivers geen Aero, 32-bit kleuren kun je wel instellen onder Vista. Wat te doen? Naar www.laptopvideo2go.com gaan, daar een driver downloaden en uitpakken. Vervolgens de gemodificeerde INF, ook daar te vinden, in de map zetten (overwrite) en vervolgens setup draaien. Nu moet de driver wel installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:17:
Je hebt een M-kaart, die worden simpelweg niet standaard door NVIDIA ondersteund. De drivers willen niet installeren omdat de INF-file niet geschikt is voor mobiele kaarten (NVIDIA laat ze er simpelweg uit). De drivers zelf zijn echter wel geschikt, alleen Windows cancelt op dat stukje.

Zonder drivers geen Aero, 32-bit kleuren kun je wel instellen onder Vista. Wat te doen? Naar www.laptopvideo2go.com gaan, daar een driver downloaden en uitpakken. Vervolgens de gemodificeerde INF, ook daar te vinden, in de map zetten (overwrite) en vervolgens setup draaien. Nu moet de driver wel installeren :)
Bedankt voor de reactie, ik ben alleen niet heel goed met dit soort dingen. Zou je me kunnen aangeven welke driver en INF file ik moet hebben van die website (op basis van mijn videokaart?)?

En opzich lukte het installeren van de drivers die VAIO beschikbaar steld wel, hoewel ik me afvraag of die wel zo goed zijn.

P.S. Zie posts van mij hierboven ivm Vista Service Pack 2 installatie, werkt niet geeft een fout.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 11:28 ]

• GENETX
Sowieso kun je enkel de Nederlande SP2 installeren op een Nederlandse Vista installatie. Ik weet niet of hij al uit is, dat zul je zelf even op de MS site, of via Windows Update moeten achterhalen.

Verder werkt elke driver met je notebook, maar ik zou deze proberen. En niet vergeten naast de driver dus ook de INF te downloaden en deze bij de map in te zetten na het uitpakken van de driver zelf.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:38:
Sowieso kun je enkel de Nederlande SP2 installeren op een Nederlandse Vista installatie. Ik weet niet of hij al uit is, dat zul je zelf even op de MS site, of via Windows Update moeten achterhalen.

Verder werkt elke driver met je notebook, maar ik zou deze proberen. En niet vergeten naast de driver dus ook de INF te downloaden en deze bij de map in te zetten na het uitpakken van de driver zelf.
Oke dat wil ik proberen, alleen is dat een driver voor een 64 bit systeem, ik heb 32 bit. De INF moet gewoon in het mapje waar ik de download naar extract?

Heb NL service pack 2 voor windows vista gevonden, maar bij (voor daadwerkelijke) installatie geeft hij error 0x800f0900. Daarover is online maar weinig te vinden :(

• GENETX
Doh, mijn fout: http://www.laptopvideo2go...2bit-nvidia-notebook-oem/
Dat is het 32-bits smaakje.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, de 8400M GT staat echter niet tussen dat lijstje met Devices daar, je weet zeker dat dit de goede is?
En moet ik eerst even de oude drivers eraf halen, of kan het er zo overheen?

Moet ik deze niet hebben?
http://www.laptopvideo2go...17948-vista-32bit-nvidia/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 14:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:21:
[...]

Thanks, de 8400M GT staat echter niet tussen dat lijstje met Devices daar, je weet zeker dat dit de goede is?
En moet ik eerst even de oude drivers eraf halen, of kan het er zo overheen?

Moet ik deze niet hebben?
http://www.laptopvideo2go...17948-vista-32bit-nvidia/
Je kunt die drivers er gewoon overheen installeren.
als het film kijken dan nog steeds niet kan dan moet je eens naar de temperatuur kijken van je videokaart.
dit kan je doen met everest: http://www.lavalys.com/pr...=&page=11&dlid=36&lang=en

Idle zou je videokaart rond de 55 graden zijn, maar een paar graadjes meer kan geen kwaad. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 14:53 . Reden: Woepps.. ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maar gewoon de VAIO Recovery Utility ertegenaan gooien en Vista opnieuw erop zetten. Hopelijk werkt dat, anders weet ik het ook niet meer :P

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-01 14:50
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:00:
Ik ga maar gewoon de VAIO Recovery Utility ertegenaan gooien en Vista opnieuw erop zetten. Hopelijk werkt dat, anders weet ik het ook niet meer :P
Als het dan nog steeds niet werkt kan je er (zo goed als) zeker van zijn dat het een hardware ipv. softwareprobleem is. Dan heb je in ieder geval iets uitgesloten. (Er van uitgaande dat aero gewoon werkte toen je je laptop kreeg)

Verwijderd

Topicstarter
Even ter afsluiting, het werkt nu allemaal weer een System Restore was gewoon nodig helaas :(. Heb wel alle programmatjes er opnieuw op moeten zetten dus is zeker niet aan te raden om te doen. Voor mensen die hetzelfde hebben, zou eerst al het bovenstaande even proberen misschien werkt het bij jou wel!

Thanks voor alle hulp vind dat echt heel erg aardig, kan op slot!
Pagina: 1