Jolicloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 13:54
Jolicloud
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2484/3581347007_f0b44fbafa_m.jpg
Wat is Jolicloud?

Het eerste nieuwsbericht over Jolicloud op de FP dateert alweer van eind 2008. Het werd toen voorgesteld als een op Linux gebaseerd OS speciaal ontwikkeld voor netbooks. Het idee is afkomstig van Netvibes-oprichter Tariq Krim, welke tevens een adviseur is bij Fon. In feite is Jolicloud een gestripte Linux-variant, welke door middel van grote iconen gebruikersvriendelijkheid op netbooks nastreeft. Het doet daarmee sterk denken aan Easy Peasy.

Op dit moment bevindt Jolicloud zich in de alpha-fase en is de meest recente versie "Robby" (Alpha 2b).

Hoe ziet Jolicloud er dan uit?

Bootscherm
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2446/3586648823_346d3f730a.jpg

Inlogscherm
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3625/3587462334_127a9ff632.jpg

Dashboard-menu
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3611/3586670313_44d5459526.jpg

Applications-menu
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3268/3587479948_80a3d5ef3d.jpg

Settings-menu
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3378/3587480836_fded5cc8c6.jpg

ZoHo-writer
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3357/3590444576_70fc287773.jpg

Hoe kom ik aan Jolicloud?

Omdat Jolicloud zich nog in de alpha-fase bevind, moet je uitgenodigd worden om het te mogen downloaden. Je kan je daarvoor hier aanmelden. Indien je wordt uitgenodigd (in hun termen ben je dan Joliclouded :+) mag je de Jolicloud live image (600 Mb) downloaden. Voor het installeren ervan is een tutorial beschikbaar.

Links

[ Voor 2% gewijzigd door Robino op 17-07-2009 23:03 . Reden: Download link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wanneer heb je je e-mailadres opgegeven? Dan weet ik misschien ongeveer wanneer ik een uitnodiging krijg ;)

Dat hier linkje is leuk geprobeerd, maar daar krijg je een loginscherm. Het is dus niet mogelijk zonder login. En logins delen is denk ik ook niet handig omdat het ook een "sociaal besturingsysteem" is.

Sociaal, zoal bij social networking.

[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 17-07-2009 22:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:01:
Wanneer heb je je e-mailadres opgegeven? Dan weet ik misschien ongeveer wanneer ik een uitnodiging krijg ;)

Dat hier linkje is leuk geprobeerd, maar daar krijg je een loginscherm. Het is dus niet mogelijk zonder login. En logins delen is denk ik ook niet handig omdat het ook een "sociaal besturingsysteem" is.

Sociaal, zoal bij social networking.
Heb het aangepast :P

Ik kan je alleen niet zeggen wanneer ik mij heb opgegeven. Toen ik de mail zag, vroeg ik mij eerst af wat het ook alweer was :+ Maar ik moet zeggen dat de screenshots er leuk uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is de meerwaarde boven , let's say, easy peasy?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Boudewijn schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:42:
Wat is de meerwaarde boven , let's say, easy peasy?
Ik denk dat de insteek net even anders is, zie ook onderstaande quote:
Q: Competition will be tough, there are at least 3 other projects similar to Jolicloud. Are you worried about this?
A: Its good news when you have people doing the same thing, I would be crazy to be the only one doing it. What is important is that we are not coming from the computing industry, we are people from the web. We are building something for our generation, something to be happy with as a user. This approach is disruptive from the existing OS approach.
From: Interview with Tariq Krim, Jolicloud CE

En dat ze op elkaar lijken, komt doordat ze allebei gebaseerd zijn op Ubuntu Netbook Remix ;) Zie ook deze blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
"Wine Windows Emulator"

:X

Verder ziet het er wel grappig uit, maar ik heb persoonlijk niets met de 'toegankelijke' OS'en. Echter wat mij wel opviel, is die Zoho-writer, nog nooit van gehoord en ziet er strak uit voor een online wordprocessor. Zo maar eventjes uitgebreid bekijken. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Nieuwe download-link die wel moet werken, zonder uitnodiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thanks, heb je hem zelf al geinstalleerd en werkt je "hoofd OS" nog?

Ik wil het ook wel proberen, maar heb maar een 8GB SSD. Wat zou het minimale zijn dat je nodig hebt voor Jolicloud op een partitie? Echt veel heb je niet nodig lijkt mij, maar toch is het image al 600 MB.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183094

Marzman schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:29:
Thanks, heb je hem zelf al geinstalleerd en werkt je "hoofd OS" nog?

Ik wil het ook wel proberen, maar heb maar een 8GB SSD. Wat zou het minimale zijn dat je nodig hebt voor Jolicloud op een partitie? Echt veel heb je niet nodig lijkt mij, maar toch is het image al 600 MB.
16 GB dus, helaas pindakaas, past niet op mijn EEEpc....jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Serieus? Dat is knap waardeloos. Ik wilde eigenlijk een hele kleine partitie aanmaken namelijk (1GB ofzo). Dan houdt het op.

Ik heb gisteren mijn uitnodiging gehad. Misschien dat ik het nog probeer op mijn desktop pc al zie ik dan de toegevoegde waarde (behalve om er eens mee te kunnen spelen) niet helemaal ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:59:
Serieus? Dat is knap waardeloos. Ik wilde eigenlijk een hele kleine partitie aanmaken namelijk (1GB ofzo). Dan houdt het op.

Ik heb gisteren mijn uitnodiging gehad. Misschien dat ik het nog probeer op mijn desktop pc al zie ik dan de toegevoegde waarde (behalve om er eens mee te kunnen spelen) niet helemaal ;)
If you select the option to use a dual boot with Windows XP, we advise you to allocate a comfortable amount of space for the Jolicloud OS, for instance a third of your disk drive. If you have a netbook with 16GB or less of SSD storage you will need to install Jolicloud on the whole drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 183094 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:18:
[...]

If you select the option to use a dual boot with Windows XP, we advise you to allocate a comfortable amount of space for the Jolicloud OS, for instance a third of your disk drive. If you have a netbook with 16GB or less of SSD storage you will need to install Jolicloud on the whole drive.
Jammer, dan is het geen optie momenteel.

Wat vinden jullie trouwens van dat sociale aspect? Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo'n prettig idee bij een OS. Ik heb ook een andere naam ingevuld bij het registreren.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 30-07-2009 14:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:30:
[...]

Wat vinden jullie trouwens van dat sociale aspect? Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo'n prettig idee bij een OS. Ik heb ook een andere naam ingevuld bij het registreren.
“What being a “SocialOS” basically means is that Jolicloud is designed with social networking in mind”

Ik zit zelf niet zo in het sociale web netwerk, dat is wat mij betreft allang passé maar ik wilde deze variant van cloudcomputing wel eens uit proberen.

Wat ik ervan begrijp is dat het wel mogelijk is om het in live mode te draaien vanaf usbstick of sdcard maar ik denk niet dat dat echt snel werkt op een eeepc900 dus ik wacht nog maar even op een beter alternatief.

Eigenlijk is het te gek voor woorden, je propagandeert een webOS die z'n functionaliteit van het web moet hebben maar je eist wel minstens 16GB van een harde schijf op. Die logica ontgaat mij dan even. Je zou juist een tinyOS verwachten maar goed, het zal wel aan mij liggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een SDHC kaartje is misschien nog een optie inderdaad. Die zijn ook niet zo duur. Maar het is inderdaad vrij belachelijk dat je voor zo'n OS 16GB nodig hebt. Dat is net zoveel als wat Windows 7 zegt dat je nodig hebt.

Bij social networking denk ik aan Hyves en dergelijke. Een OS dat alles wat je doet logt en kan delen met de community daar wordt ik toch een beetje bang van maar misschien moet ik eerst nog eens kijken wat het OS precies deelt met de community.

[ Voor 49% gewijzigd door Marzman op 30-07-2009 15:03 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ik heb vanmiddag ook een invite url gekregen, dus ik ga het binnenkort eens even bekijken. Ik ben wel benieuwd, vooral omdat ik zoals hierboven ook al niet zo'n social networking fan ben. Ik ben dus benieuwd!

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Een nieuwe preview van Jolicloud, ditmaal van CNET :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06
Modus: Topic actiever maken

Inmiddels is er in het afgelopen half jaar behoorlijk wat veranderd aan Jolicloud. In de nieuwste release, Robby, welke eind van deze maand uit moet komen, is Jolicloud overgestapt van het Mozilla Prism webplatform naar Google Chrome.

De volgende voordelen van deze overstap komen van het blog van Jolicloud vandaan:
  • Faster browsing experience on older netbooks thanks to the V8 JavaScript engine
  • More efficient use of the memory
  • Chrome extensions support within all web apps
  • Perfect support of Facebook Connect, Twitter Connect, and Google Authentication
  • Support of HTML5 features such as offline support and Web Sockets used by the Jolicloud platform
  • Ability to render iPhone and Android HTML5 apps natively
  • Good performance on ARM netbooks and tablets
Daarnaast bieden zij als één van de enige linux-varianten een out-of-the-box ION ervaring. (Persoonlijk vind ik dit heerlijk na 1001 varianten te hebben geprobeerd op mijn Nvidia ION netbook).

Wat GUI veranderingen, met name de App Center en een nieuwe HTML 5 Desktop Mode voor grotere schermen (vanaf 11")...

Ik ben erg benieuwd naar deze nieuwe release...nog andere geinteresseerde :) ?

Afbeeldingslocatie: http://www.jolicloud.com/blog/wp-content/uploads/2010/03/html5-desktop.png

Afbeeldingslocatie: http://www.jolicloud.com/blog/wp-content/uploads/2010/03/launcher.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322226

Heb je enig idee wanneer jolicloud uit de beta fase komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Oorspronkelijk was het de bedoeling om eind maart de finalversion (Robby) te releasen. Volgens mij zijn ze nog aardig op schema, al lijkt eind maart mij niet meer realistisch (nog maar een paar daagjes).

Maar goed, ze zijn wel geswitched van Prism naar Chrome als web platform. Volgens de forums zijn de apps een stuk sneller bij het opstarten e.d.

Even geduld dus nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197255

Even nieuw leven in de thread blazen.
Ik draai nu een tijdje op Jolicloud en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben.
In vergelijking met andere distros werkt Jolicloud op mijn netbook (Toshiba NB200) als een trein. Zelfs de oh zo bekende Wifi en Sound problemen lijken helemaal niet van toepassing te zijn met Jolicloud.
Nadat ik FFXIII had uitgespeeld had ik niets mee om voor te leven (ik weet, dramatisch) en op zulke moment wil ik altijd experimenteren. Het was alweer een tijdje geleden dat ik netbook distros had uitgeprobeerd dus heb ik een aantal avonden besteed aan het installeren van verschillende distros. In die avonden heb ik EasyPeasy, Ubuntu NBR, Kubuntu 10.4 Beta NBR, Mandriva, Moblin, Puppy & Puppee, Slax, Fedora en volgens mij vergeet ik er nog een paar. Hoe dan ook ik heb een goed overzicht kunnen krijgen hoe distros het out of the box doen. Jolicloud doet het perfect. Alle andere distros hadden mankementen of bugs die een workaround nodig hadden. Voornamelijk zoals hierboven geschreven problemen met geluid. Het geluid doet het nu out of the box.

Ik zie dat mensen denken dat ze 16 GB nodig hebben voor deze distro, volgens mij klopt dit niet. Voor de Windows Express Install kan je het bijvoorbeeld al doen met 4 GB. De ISO file zelf is even meer dan 700MB en ik heb de OS niet super veel zien downloaden tijdens de updates. Wel heb ik zelf enorm veel apps erop gegooid en heb nu 15 GB in gebruik.

De enige distro die in de buurt kwam was Moblin. Deze had nog een fijnere interface en was nog meer gericht op social networks. Helaas had deze veel bugs en is het project een beetje stil sinds het is verder gegaan met Maemo onder de naam Meego.

Misschien leuk om te weten dat Jolicloud prima werkt met Compiz zonder te haperen, zelfs de kubus.
Jolicloud is echt een aanrader voor iedereen die altijd in verbinding is met het internet met de netbook. Ben je net als ik helemaal ondergedompeld in google docs, calendar, mail, tasks (en zelfs een beetje wave), dan is Jolicloud absoluut een aanrader om een permanente OS te worden. Windows programma's die niet gemist kunnen worden zijn gewoon onder Wine te draaien.

Yay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrial
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2023
Het is de perfecte tijd om iets anders te proberen, want met de nieuwe UNR versie van Ubuntu Lucid opkomst zal ik toch een schone installatie moeten doen.
De website van Jolicloud zit er prima uit en het lijkt me een goede netbook distro. Ik ga hem zeker eens proberen. Misschien is het wel een blijvertje.
@micheut
Ik zie dat je UNR ook getest hebt.
Wat zijn volgens jou de voordelen van Jolicloud t.o.v. UNR?
Wordt bij streaming media Moonlight en Flash ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-04 22:13

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ik was op zoek naar een lightweight netbook OS en de eerste die ik tegenkwam was Jolicloud. Heb hem net vanmorgen nog voor het werk geinstalleerd en het draait goed. Hoefde niks te installeren naast het OS. Heb hem nu dualboot met Win7ultimate. Joli zal wel een stukje sneller zijn :9

Iemand nog handige tips/weetjes voor jolicloud op een netbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kun je het vergelijken met andere OS-en in opstarttijd en gevoelssnelheid? Ik draai nog steeds (Tiny)XP omdat dit de meeste accutijd geeft, redelijk snel opstart (Linpus was sneller), de beste videoplayback heeft (op Linux wordt dat heel snel laggy) en gewoon snel aanvoelt bij rondklikken.

Skype schijnt er ook in te zitten. Werkt dat goed? (webcam, voice?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Marzman schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:04:
Kun je het vergelijken met andere OS-en in opstarttijd en gevoelssnelheid? Ik draai nog steeds (Tiny)XP omdat dit de meeste accutijd geeft, redelijk snel opstart (Linpus was sneller), de beste videoplayback heeft (op Linux wordt dat heel snel laggy) en gewoon snel aanvoelt bij rondklikken.

Skype schijnt er ook in te zitten. Werkt dat goed? (webcam, voice?)
Ik maak persoonlijk geen gebruik van skype maar ik ga wel het een en ander uit proberen als ik straks thuis kom, Ik heb een Acer Aspire One 751H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik ga het vanavond thuis ook maar eens uitproberen, ziet er erg leuk uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ik vind het eigenlijk nog niet zo "smooth" werken.. Het lijkt erop dat er ook een beetje een vertraging zit bij de animatie als je met de muis over een icoontje beweegt.. Ook bij het slepen van vensters heb je soms stukjes van de background door een programma heen lopen wat een beetje slordig uit ziet.

Apps installeren was erg makkelijk en ik had zelfs compiz aan de gang gekregen. Het werkte wel maar niet in combinatie met de netbook launcher dus heb het maar weer uitgezet. Accu is bijna 5 uur meegegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-03 23:51

BUR

...aan het typen

Is deze distro makkelijk op SD te zetten, om 't 1 en ander ff te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226739

Virginia schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:18:
[...]

Voor de mensen onder ons met 16gb of minder.
begrijpend lezen is ook een vak
lees de laatste regel van de quote(dik gedrukt)

je kan dus wel gewoon op minder dan 16gb installen.
je gebruikt in dat geval de volledige schijf. dat kan je kiezen tijdens installatie procedure.
heb zelf de iso naar dvd gebrand en via dvdrom geinstalleerd.
werkt prima! verstuur dit bericht op een verse instal jolicloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Jolicloud 1.0 is binnenkort (deze week) beschikbaar! Die nieuwe dashboard ziet er heel nice uit!
Afbeeldingslocatie: http://www.jolicloud.com/blog/wp-content/uploads/2010/07/jolicloud-launcher.png
http://www.engadget.com/2...re-one-533-coming-to-you/

http://www.jolicloud.com/blog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Jolicloud trekt me toch wel erg om een netbook met 3G te kopen... Iemand ervaring met welke netbooks hier goed mee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 18:44
Ik heb het een poos gedraaid op een Asus T91, met de beruchte Intel G500 ( poulsbo ) grafische chipset, en Jolicloud is werkelijk de enige distro die out-of-the-box 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:12

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Grappig, kwam dit tegen:
http://shop.vyepc.com/

een netbook met Jolicloud pre-installed.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
letatcest schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:38:
Grappig, kwam dit tegen:
http://shop.vyepc.com/

een netbook met Jolicloud pre-installed.
Das de officiele netbook die Jolicloud zelf heeft uitgebracht :) Jolibook :p

Overigens is versie 1.1 uit, ik wil t graag proberen op mijn mini 311c, maar die fungeert op het moment als Macbook Air wannabee 8)

In een VMtje was het niet vooruit te branden...

Afbeeldingslocatie: http://www.jolicloud.com/images/product/jolicloud-launcher.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Vraag het hier maar snel even, misschien dat iemand het weet... waar kun je in godsnaam de muis settings aanpassen?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:12

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Leo1010 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:13:
Vraag het hier maar snel even, misschien dat iemand het weet... waar kun je in godsnaam de muis settings aanpassen?
Op het startscherm (of hoe dat ook te noemen) staat bij de laatste app-pagina een map-afbeelding met 'Local Settings'. Daar staan de mouse settings en ook nog de mogelijkheid om 'other settings' te doen.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 14:04
Net eens geprobeerd op VirtualBox te installen, alles gaat goed tot de reboot, dan komt er een write error omdat een .log file read only is.
Hij heeft VirtualBox files, dan zou je toch denken dat zoiets basic aangepakt is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op HP laptops staat iets wat hier op lijkt. Ik zag het toevallig bij mijn zusje. Het is ook een bijna instant-aan OS waarin je mail kan lezen en wat andere dingen kan doen.

Het nadeel van Jolicloud en Google Chrome OS (of Chromium of hoe dat ook heet) is dat het helemaal niet zo snel is. In ieder geval niet de versies waar ik mee gespeeld heb. Ik denk dat de hardwareondersteuning nog te gebrekkig is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Op HP laptops staat meestal een branded versie van splashtop, wat betreft de ondersteuning werkt een i5 450m + HD5470 perfect!

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Rave17 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:51:
Hoe kom ik aan Jolicloud?

Omdat Jolicloud zich nog in de alpha-fase bevind, moet je uitgenodigd worden om het te mogen downloaden. Je kan je daarvoor hier aanmelden. Indien je wordt uitgenodigd (in hun termen ben je dan Joliclouded :+) mag je de Jolicloud live image (600 Mb) downloaden. Voor het installeren ervan is een tutorial beschikbaar.
Ondertussen is Jolicloud bij versie 1.2 aanbeland en kan je het ook gewoon via de website downloaden:
http://www.jolicloud.com/download

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415793

Jolicloud is zeer relaxed, heb zojuist m'n oude laptop ermee gerecycled ^^ echter heb ik een vraag:

Gebruik JoliOS nu op een Dell Studio, en heb naar mijn weten een Engels toetsenbord. Echter kan ik nu geen speciale tekens (zoals O umlaut) invoeren. Normaal drukte ik hiervoor op Shift + " + o maar dat werkt nu niet meer. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-03 19:05
Toetsenbordindeling veranderen van USA naar USA International :)

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Pagina: 1