Portfolio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het zoeken van een geschikte partner om een bestaande oscommerce template over te zetten naar een vorm die lijkt op een reeds bestaand design van een folder.

Hiervoor ben ik aan het kijken op rentacoder.com en elance.com

Nu krijg ik een aantal voorstellen aangeboden en de een nog beter dan de andere vergezeld met mooie portfolio's

Nu is mijn vraag iedereen kan een leuk lijstje websites maken en dit zijn portfolio noemen.

Hoe kan ik weten of de portfolio die wordt aangeboden ook daadwerkelijk gemaakt zijn door de persoon die claimt dat hij daar verantwoordelijk voor is. Wie weet hier de meest effectieve en simpele methode voor.

Ik heb me rot gezocht en vragen om een login van de server gaat natuurlijk niet werken

Welke vraag kun je wel stellen?

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Vraag om een deel van de originele PSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Contact opnemen met enkele van de sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Contact opnemen met de eigenaar van de website is ene goeie.
Wat betekend PSD?

Bedoel je daarmee de bestandsextensie van Adobe Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken nodig je een paar bedrijven danwel freelancers om even een keer langs te komen. Daarbij vraag je gewoon aan ze wat je van ze wil weten.

Eventueel kun je natuurlijk ook even contact opnemen met de opdrachtgevers van werk uit het portfolio, en naar hun ervaringen vragen.

Als je dan nog moeite hebt met het vertrouwen van mensen kun je beter een andere baan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:38

TheDane

1.618

Rentacoder en Elance zijn internationale sites. voor 'iets simpels' als het maken van een design wat op iets bestaands lijkt, ga je niet iemand uit Pakistan 'even langs laten komen' denk ik.

Wij maken regelmatig gebruik van getafreelancer.com voor het implementeren van een design of het opzetten van een simpel systeempje waar we zelf te veel tijd aan kwijt zijn, of de expertise net niet aan boord hebben. Vaak reageren er dan mensen die inderdaad een prachtige portfolio hebben, maar eigenlijk kijken we daar niet eens meer naar.

Wat we wel belangrijk vinden is de reviews die zo'n freelancer krijgt op de website. Minimaal 10 goede reviews, niet te veel negatieve reviews, of alleen met goede onderbouwing. De kosten maken we vaak gespreid over; 10% na eerste ontwerp, 20% na eerste alpha release, nog eens 20% na de beta release en de rest als 't af en approved is.

Werkt prima, weinig gezeik mee, en ook relatief weinig risico, omdat 't nooit om echt grote bedragen gaat.
Pagina: 1