[Wget] opgevraagde file naar stdio, maar normale output weg

Pagina: 1
Acties:

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo,

Ik heb het volgende probleempje. Ik gebruik wget om een XML file op te halen. Deze file wil ik parsen op content.
Nu lukt het me om de file naar stdio te sluisen, maar ik wil de "rommel" die normaal naar stdio gaat niet zien. M.a.w. een zo schoon mogelijke output genereren. Hoe doe ik dit.
Ik kwam via google en tot de volgende code
code:
1
wget -O - URL

Hoe kan ik dat doen, of kan dit gewoon simple weg niet in een command zonder zaken als AWK etc te gebruiken?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:27

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wget -O- -q URL

[ Voor 29% gewijzigd door Kees op 17-07-2009 20:26 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• gepebril
Thanks, was tot wget -O -q URL en wget -O --quiet URL gekomen, echter deze geven beide niet het beoogde resultaat. Mag ik vragen hoe u tot het antwoord bent gekomen. Ik haal dat niet uit de man pages

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:27

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
-q = quite mode, dus geen output op de stdout
-O = select outputfile
- = select stdout als outputfile

gecombineerd: wget -O - -q [URL]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-01 22:10
Of gebruik curl, dat standaard zijn output naar stdout stuurt:
curl URL
of evt.
curl -s URL
voor "s"ilent mode (geen progress meter of error messages) of
curl -sS URL
(geen progress, wel errors).

• gepebril
sam.vimes schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:38:
curl -s URL
voor "s"ilent mode (geen progress meter of error messages)
Ok, thx. Maar als je nu geen output wil hebben van progressie en geen file als resultaat. Klinkt wellicht raar, maar soms moet je alleen naar een website surfen om iets gerealiseerd te krijgen. Ik weet als ik niks meegeeft hij toch een file opslaat met een naam die wget bepaald. Kan die optie niet vinden in de manual. Of dien je dit via een foefje te doen?

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-01 22:10
gepebril schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:38:
[...]
Ok, thx. Maar als je nu geen output wil hebben van progressie en geen file als resultaat. Klinkt wellicht raar, maar soms moet je alleen naar een website surfen om iets gerealiseerd te krijgen.
Het lijkt me dat je toch altijd even wilt controleren of het ophalen van die URL gelukt is.
Ik weet als ik niks meegeeft hij toch een file opslaat met een naam die wget bepaald. Kan die optie niet vinden in de manual. Of dien je dit via een foefje te doen?
Een foefje niet echt. Output naar /dev/null:
Bash:
1
2
3
4
curl -S URL > /dev/null
curl -S -o /dev/null URL
wget -q -O /dev/null URL
wget -q -O - URL > /dev/null

wget is in eerste instantie bedoeld als tool voor het maken van een mirror van een complete website. Dus het zelfstandig bepalen en ophalen van een hele reeks urls. Default zullen de namen van de opgeslagen files dus hetzelfde zijn als de namen van de files die je ophaalt (met of zonder directory-deel, met of zonder hostnaam, etc., alles af te regelen met opties.) Als je een andere naam aan de outputfile wilt geven, zul je met optie -O aan de slag moeten.

curl is meer bedoeld voor het ophalen van een enkele url, waarbij de geretournerde gegevens direct gebruikt worden, vaak in een script. Daarom gaat zijn output default naar stdout. Als je dat anders wilt, zul je met optie -o of -O aan de slag moeten.

• gepebril
Thx Sam!
Pagina: 1