Toon posts:

Welke DVD-speler kopen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er over aan het denken om een nieuwe DVD-speler te kopen. Nu heb ik maximaal zo'n 1000 gulden te besteden en ben op zoek naar een DVD-speler met 1 (of 2) scart aansluiting, digitale out (i.m. glasvezel) DTS enz. MPEG heb ik niet nodig, evenals regio-vrij.

Oh ja, hij moet natuurlijk ook zonder problemen CD-R's moeten afspelen....

Suggesties???

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan moet je geen sony nemen!
Die speelt geen cd-r. Hebben er net een gehaald, cd-r erin = geen disk.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Sony is niet echt geweldig behalve de 9900es en de 7700
(die heb ik ook ) dat is de nieuwe generatie
die is echt top lees maar eens op home cinema
http://www.homecinemachoice.com/testbench/DVDPlayers/Sony/SonyDVP-S7700.shtml

voor 1000 buget zou ik de pineer 535 nemen die is
700

Verwijderd

De DiViDo spelere is een perfecte speler voor ca f 750,- tevens regiovrij.
kijk op www.comtronics.nl

Verwijderd

ik zou de sony 535 of de 536 nemen
volgens hifi test zeer goed getest {duitse blad}

Verwijderd

Neem een marantz (of philips). Ben zelf de trotse bezitter van een marantz DV-4100.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Die van marantz zijn idd erg goed!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Hier staat de 725 van Sony. Def_P geeft terecht aan dat het niet af kunnen spelen van CDR's erg vervelend is, maar verder ben ik zeer tevreden over deze machine (behalve de prijs dan! :7)

BTW nu zijn er topics waarin staat dat Sony dus wel Arita silver schijven accepteerd! :) Vandaag ff testen! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 13:28

nexhil

BAM!

ik heb net een labway x-wave lb900 gekocht
kan een heleboel karaoke mp3 regio vrij ingebouwde dolby dtc decoder en nog veel meer alleen de beeldkwaliteit is vet bagger zelfs na de firmware update

terwijl hij toch 600 piek kostte,
ga niet alijd uit van wat andere mensen vinden want omdat sommige mensen vaak totaal niet weten waar je op moet letten bij dvd

ps dat ding is ook nog eens verrekte lomp.

ok 600 piek is niet veel maar wel als je soms flikkerende beelden hebt en ook nog eens
dat hebt dat hij overslaat en de achtergrond om de seconde verspringt

Verwijderd

Hoe kom je erachter dat een DVD player regiovrij is. (DVD in PC)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 02 maart 2001 08:52 schreef Kangaroo2000 het volgende:
Hoe kom je erachter dat een DVD player regiovrij is. (DVD in PC)
Ik zou zeggen huur een regio1 DVD en douw hem erin :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 12:35
1 neem een Philips (leest alles en is in een aantal gevallen al regio 1 + 2 geschikt middels AB ;)

Zo niet, neem toch een Philips en bouw een Eagle kaartje in --> als je garantie nodig hebt, haal je het kaartje eruit en klaar ben je weer (itt de soldeer en draadjes-knip methoden om je speler regiovrij te maken.... :7 )

http://www.dvdkits.com/Kits/Eagle.html

• Def_P
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 08:40 schreef FoolZero het volgende:
Hier staat de 725 van Sony. Def_P geeft terecht aan dat het niet af kunnen spelen van CDR's erg vervelend is, maar verder ben ik zeer tevreden over deze machine (behalve de prijs dan! :7)

BTW nu zijn er topics waarin staat dat Sony dus wel Arita silver schijven accepteerd! :) Vandaag ff testen! :)
Nee, sorry. Arita's doen het ook niet. Ik brande tot een jaar geleden alleen maar arita's en geen een doet het. Ik heb ook een theorie waarom ze het niet doen. Sony heeft het gewoon geblokkeerd. Want je kan veel dvd spelers regiovrij maken met een gebrande cd, met een nieuwe firmware erop. En als je die dan niet in kan lezen, kan je ook niet flashen.:'( Er staat btw in mijn boekje ook dat i geen cd-r aan kan. Maar over een cd-rw staat niets.

Dus heb ik net een cd-rw gebrand met audio erop, en het werkte. Hij speelde hem gewoon af.:D
Was geen dure cd-rw, 2.5gld, van Trust. Ga er nu een SVCD opzetten kijken hoe dat wil.

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden een Cyber Home M512 gekocht en die bevalt me uitstekend. De beeldkwaliteit is meer dan voortreffelijk. Een erg handige optie vind ik ook de mogelijheid om MP3 cdŽs af te spelen (10 uur op een CD *D )
Ik heb hem via de pricewatch alhier voor F 539,- op de kop kunnen tikken.

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 12:35
Sony <> CD-R(W)'s lezen. (soms wel dus, zie 1 of 2 postings hierboven ;) BTW, soms lukken op lage snelheid gebrande CD-R's ook wel.....

Heeft o.a. te maken met het gebruik van de lazer. (Reden: Sony heeft o.a. z'n eigen film en muziek divisies....)

Philips gebruikt 2 aparte lazers: 1 voor de DVD, en 1 voor CD-(R)'s.

Dingen als de Divido en revoy kunnen ook alles lezen en zijn echte allrounders (ook MP3's bijv.), maar zijn wel van een lagere kwaliteit als bijv. de Philips 75x-serie en hoger (nog steeds onder de 1000 piek, zoals gevraagd ;-)

edit:
Sony-stukje aangevuld

Verwijderd

Kijk eens naar een Panasonic DVD speler. Zijn volgens mij al te koop voor rond de fl. 600,-. Net zoals met de videorecorders komen de Panasonics altijd goed uit de test (consumentenbond).

Pas overigens wel op met Sony want die schijnt problemen te hebben met DVD's waar krassen, etc. op zitten. Dit kan vervelend zijn als je wel eens een DVD wilt huren bij een videotheek. Deze zitten meestal heel erg onder de krassen.

Ook zelf gebranden muziek CD-R's leest een Sony niet. Je hebt nu ook een aantal DVD spelers die MP3 CD-R's kunnen lezen, is ook wel mooi want je kan iets van 10 albums aan muziek op zetten...

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 09:42 schreef lightyear het volgende:
Ik heb twee weken geleden een Cyber Home M512 gekocht en die bevalt me uitstekend. De beeldkwaliteit is meer dan voortreffelijk. Een erg handige optie vind ik ook de mogelijheid om MP3 cdŽs af te spelen (10 uur op een CD *D )
Deze speler heb ik ook, dit ding is geweldig. Ik heb hem op de de pc dump dag gekocht, blijkt dat ze hem nu ook hebben bij de mediamarkt in amsterdam >:)
Kost 599, is regiovrij kan mp3 perfect afspelen en videocd. Perfekt beeld en geluid.

Hij heeft alles wat jij wilt, en is zeer goed te vergelijken met een pioneer van 1200 piek

Je kan op de volgende site kijken : www.cyberhome-europe.de

Verwijderd

Ik heb een Hiteker, superding, kijk maar op www.hiteker.nl voor specs, doet ook MP3's, S-VCD's 8-)

• Def_P
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 10:14 schreef III het volgende:
Kijk eens naar een Panasonic DVD speler. Zijn volgens mij al te koop voor rond de fl. 600,-. Net zoals met de videorecorders komen de Panasonics altijd goed uit de test (consumentenbond).

Pas overigens wel op met Sony want die schijnt problemen te hebben met DVD's waar krassen, etc. op zitten. Dit kan vervelend zijn als je wel eens een DVD wilt huren bij een videotheek. Deze zitten meestal heel erg onder de krassen.

Ook zelf gebranden muziek CD-R's leest een Sony niet. Je hebt nu ook een aantal DVD spelers die MP3 CD-R's kunnen lezen, is ook wel mooi want je kan iets van 10 albums aan muziek op zetten...
UUURG, WRONG
Sony kwam er bij de DVD's als beste uit.

Verwijderd

Ik heb zo`n pioneer 525 en kost 599 Bij mediamarkt. Alleen zou ik toch de 535 adviseren want deze is stiller, verders is er geen verschil. Hij doet alles! DTS en zo, en optical en coaxial aansluiting :7 Pioneer heeft een techniek met een dubbele laser waardoor werkelijk alle media gelezen kunnen worden.
Ik geloof dat je voor die sony's dvd's princo cdr`etjes moet gebruiken dat heb ik ergens vaker gelezen.
succ en de Mazz

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Niet lachen ik heb een sony s315 en deze kan wel cdr's lezen. Hij leest zelfs x-vcd's.
Hij kostte toen 850,- hoeveel die nu is weet ik niet. :)

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik ga morgen denk ik deze kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.block.nl/WebShop/media/16622.jpg

:9~
SONY

DVD SPELER DVP-S 335

-Weergave cd-video en cd-DVD
-Dual focus pick up
-Cd text en DVD text
-Click/Jog shuttle bediening
-New virtual surround weergave
-Menu-gestuurde bediening
-Optische digitale uitgang
-Inclusief afstandsbediening

Deze speeld geen CD-R af maar WEL CD-RW!!!

P.S. Dit is de beste koop uit de consumentengids!

Ik weet hem te koop staan voor 780 piekies.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15

Nicap

Tsssk....

Ik heb een Sony 735 DVD-speler en die lust in principe geen cd-r's. Maar ik las laatst ergens(kan best op GoT zijn geweest) dat hij wel princo's pakt. Ik heb dat dus geprobeerd en hij pakt ze idd. Ik neem aan dat dit dan voor alle DVD-spelers van sony geld.
Tis trouwens een fijn apparaat. Beeldkwaliteit is super.

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 09:42 schreef lightyear het volgende:
Jammer, hij doet het niet omdat er maar één pick-up éénheid inzit.

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-02 23:36
Ik heb de Aiwa XD-DV370, leest alles
DVD en MP3, coax en optisch, DTS. Totaal geen moeite met CDR en CDRW.

Zitten ook twee lasers in.

Fl 599,- bij Modern Electronics
http://www.modern.nl
Beeld is perfect (Zoran MPEG2 chip)
Pagina: 1