hp7200 writer door firmware update ook 4x writen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 17:43
Hi,

Ik heb hier een oude CD writer staan, een HP 7200 plus writer (2x2x6)... een half jaar geleden heb ik al een keer een firmware update gedaan (naar Sony of philips? firmware 3.01) zodat mijn drive nu ook 80 min. cd'tjes kan branden (dat kon hij eerst niet) maar nu las ik laatst een berichtje op CD-Freaks waarin een verhaal stond waarbij een HP8250 dmv een firmware werd geupdate naar een HP93xx en door deze firmware update kon de drive in 1 keer 10speed branden ipv 4.... nu vroeg ik mij af of er ook zo een truukje is voor de HP 7200 plus ?

Alvast bedankt!
edit:

Blijkbaar is de brander 2x2x6 IPV 2x2x24 :?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 13:15

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zou mooi wezen! Ik ben ook in het bezit van een 7200i. Dus ik zou het ook graag willen weten :)

/dev/null

• Wild pigeon
helemaal niemand?

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

ik ben van een hp 9110 naar een hp 9300 gegaan
werkt perfect alleen nog een firmware van een 9500 weet iemand waar ik die kan downloaden ????

Turn it off and on again.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:52
Nee, met de Hp7200 plus (is die niet 2x2x6?) kan dat volgens mij niet. De hardware was in die tijd nog niet toereikend genoeg voor hogere snelheden.
De andere modellen waar dat wel kan zijn gewoon fysiek hetzelfde, maar ze worden waarschijnlijk net zo getest als procs. Degene die het minst warm wordt en minste fouten maakt krijgt een een bios voor 4x en een stickertje 4x. De gene die wat slomer is 2x.

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 18:01 schreef Koen Rotteveel het volgende:
Nee, met de Hp7200 plus (is die niet 2x2x6?) kan dat volgens mij niet. De hardware was in die tijd nog niet toereikend genoeg voor hogere snelheden.
De andere modellen waar dat wel kan zijn gewoon fysiek hetzelfde, maar ze worden waarschijnlijk net zo getest als procs. Degene die het minst warm wordt en minste fouten maakt krijgt een een bios voor 4x en een stickertje 4x. De gene die wat slomer is 2x.
Dat steekt iets anders in elkaar :o

• Wild pigeon
Op vrijdag 02 maart 2001 16:09 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
ik ben van een hp 9110 naar een hp 9300 gegaan
werkt perfect alleen nog een firmware van een 9500 weet iemand waar ik die kan downloaden ????
Dat bedoel ik nou >:)
Nou nog zo iets voor de 7200 *D

• Wild pigeon
Hmmm Koen Rotteveel, je maakt me niet zo blij :'( ;)
Maar ik hoor ook andere berichten.... wie heeft ervaring ? thank you

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Eerlijk gezegt lijkt het wel mogelijk, je kan tenslotte nu ook de snelheid regelen 1x of 2x writen. Dus waarom zou een firmware updat dat niet kunnen veranderen dan? Wat betreft de warmte ontwikkeling, daar is wel wat aan te doen de HP7200i beschikt over de mogelijkheid om een fan achterop de brander te zetten volgens mij. Hp hield het ook vol dat je geen 80 minuten cd's kon branden met dat ding, met een andere firmware van de philips 3610 was het echter wel mogelijk. :)

/dev/null

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:52
Op vrijdag 02 maart 2001 18:04 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

Dat steekt iets anders in elkaar :o
I know :) Maar dit was de makkelijkste manier om een voorbeeld te geven.

• Wild pigeon
Op vrijdag 02 maart 2001 18:01 schreef Koen Rotteveel het volgende:
Hmm... het klonk mij de eerste keer toen ik het las al raar in de oren (dat dit technisch niet mogelijk was) en ik heb er nog eens ff over na gedacht, en toen ik mijn HP7200 plus kocht was de 81XX (of zo iets) er ook al en die kon toen 4x writen :z dus ik denk dat dit trukje dus toch wel degelijk mogelijk is met de 7200... maar is er echt niemand met ervaring hier ?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

iemand hier enige ervaring mee, zal wel kwel zijn als dat ffies kon, die HP 7200i heb mij F 895,- gekost dus...het zal wel ff leuk zijn als dat ding op 4x kon fikken :)

/dev/null

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 16:29

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Smokey_The_Bandit> Hoe heb je dat geflikt ???
Ik heb een 9100i(is de zelfde als 9110i maar dan zonder extra software die je bij de 9110i kreeg)...>:)

Dus ik wil dat ook wel:)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 01 maart 2001 19:09 schreef Wild pigeon het volgende:
Hi,

Ik heb hier een oude CD writer staan, een HP 7200 plus writer (2x2x24)...
Dat moet dus zijn 2x2x6
Op vrijdag 02 maart 2001 22:37 schreef I_Stealth_I het volgende:
Hp hield het ook vol dat je geen 80 minuten cd's kon branden met dat ding, met een andere firmware van de philips 3610 was het echter wel mogelijk. :)
Hmmmm, merkwaardig, want ik heb vanaf dag 0 met 80 minuten CDR's kunnen werken. Misschien dat iemand anders hem al voor me geupdate had, maar dat lijkt me toch wel sterk... Aardige verkoper misschien :?
Op maandag 05 maart 2001 18:36 schreef I_Stealth_I het volgende:
iemand hier enige ervaring mee, zal wel kwel zijn als dat ffies kon, die HP 7200i heb mij F 895,- gekost dus...het zal wel ff leuk zijn als dat ding op 4x kon fikken :)
Ze verkopen tegenwoordig een patch in de winkels om je brandsnelheid op te voeren. Dat kost ongeveer 6 meiers... Het heet... een andere CD-RW kopen! :+

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Wild pigeon
Hmmmm, merkwaardig, want ik heb vanaf dag 0 met 80 minuten CDR's kunnen werken. Misschien dat iemand anders hem al voor me geupdate had, maar dat lijkt me toch wel sterk... Aardige verkoper misschien
Zeer merkwaardig :) want ik heb het nooit gekunt voordat ik een firmware update had gedaan... (en een kennis van mij kon dit ook niet voordat hij een firmware update heeft gedaan!)
Ze verkopen tegenwoordig een patch in de winkels om je brandsnelheid op te voeren. Dat kost ongeveer 6 meiers... Het heet... een andere CD-RW kopen! :+
:?
Sorry maar ik vind dit een beetje nutteloze opmarking.
Natuurlijk kan je naar de winkel gaan en een nieuwe brander kopen |:(
Maar ik heb zelf iets van 850,- voor die brander neer gelegd... en ik heb momenteel geen geld voor een nieuwe brander dus probeer ik het op deze manier....

Verwijderd

is er een ook update voor de 7200i waarmee je cd groter dan 80 min kan branden. 8-)

• Opa
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Laatste Firmware is 3.01
Release Notes vind je hier.
Verdere updates staan ook hier.
De 7200 kan niet opgevoerd worden. Alleen de 75xx serie kan dit kunstje. Dat wordt dan een 8100.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Wild pigeon
Jammer maar helaas ;(

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 00:50 schreef Metalman het volgende:
hier de hp firmware: http://www.cdr.cz/rekordery/hp/firmware/9300/9300_10c.zip en hier het sony flash progje:
http://www.cdr.cz/rekordery/sony/firmware/crx100/CRX100_10N.ZIP MM
Nou om het wat makkelijker te maken kun je dit bestandje downen, heb je alles ineens n.l je orginele bin file en de " snellere " bin file dus m.a.w. 9100 en 9300 firmware
http://www.thijsw.myweb.nl/firmware/flashhp9.exe
P.S. Use at your own Risk!!!
Gebruik op eigen risico!!! |:(
search even......ok dit is voor de liefhebbers!!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 05 maart 2001 20:41 schreef Wild pigeon het volgende:
:?
Sorry maar ik vind dit een beetje nutteloze opmarking.
Natuurlijk kan je naar de winkel gaan en een nieuwe brander kopen |:(
Maar ik heb zelf iets van 850,- voor die brander neer gelegd... en ik heb momenteel geen geld voor een nieuwe brander dus probeer ik het op deze manier....
Uuuuhm, het is ook een nutteloze opmerking. ;) Kijk goed naar de smiley, die er achter staat --> :+
Hier moet je niet serieus op reageren. Het was gewoon als grap bedoelt. Een grap, die jij met jouw opmeriking hebt verpest! :)

Heal the internet ...

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb wel een bewerkte philps 3610 firmware zodat je 80 minuten kan fikken op de ouwe 7200i.

maar wat is de opvolger van die 7200i die op 4x loopt? Die firmware moet dat bewerkt zijn, de naam moet ff aangepast worden, anders kan ik niet meer terug, als die firmware niet lekker blijkt te draaien*D

/dev/null

• Wild pigeon
Op woensdag 07 maart 2001 07:06 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Uuuuhm, het is ook een nutteloze opmerking. ;) Kijk goed naar de smiley, die er achter staat --> :+
Hier moet je niet serieus op reageren. Het was gewoon als grap bedoelt. Een grap, die jij met jouw opmeriking hebt verpest! :)
OK Sorry :+ .... :z

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op maandag 05 maart 2001 21:46 schreef victorvo het volgende:
Laatste Firmware is 3.01
Da's niet de laatste:) ik heb thuis 2 3610's draaien (zelfde dus als de HP7200) maar die heb ik beide geflasht naar 3.09, ik heb ergens thuis diep in een sub.dir die firmware nog wel staan of anders een link er naar toe:)
Met deze firmware blijft helaas wel een 2x2x6, zij alleen wat kleine kevertjes;) uit gehaald.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Wild pigeon
Is er niet nog een Sony burner met hetzelfde loopwerk als een HP7200 die 4x burnt ?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 07 maart 2001 13:35 schreef Wild pigeon het volgende:
Is er niet nog een Sony burner met hetzelfde loopwerk als een HP7200 die 4x burnt ?
Nope, dat is de HP8100.

Heal the internet ...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

kan je de 8100 zeker weer niet opfokken naar 8 x ? Ook al heb ik een kans van 1 % dan probeer ik het nog ......(flutding)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

de philips 3610 = HP 7200i

maar nou ff zonder dollen, is het nou mogelijk, om die brander over te clocken naar een 4x. Of kan ik heb beter aan die grote gele wagen mee geven, als ik dat doe?

Het lijkt theoretisch wel te moeten kunnen, die laser gaat wat harder knipperen, en het motortje gaat wat harder draaien, lijkt mij

/dev/null

• Wild pigeon
Voor de gene die ook op het idee kwamen....
Ik heb eens geprobeerd om de Firmware te gebruiken van de 9100 en de 8100... maar dit wilde niet lukken... Logisch of niet ;) Ik wilde het gewoon ff proberen :+ Maar bespaar je dus de moeite!

PS: Thanks voor alle replys... maar ja blijkbaar zal ik het toch moeten doen met mijn 2speed :r brandertje van 8a9 honderd piek :o

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ohja de link naar de firmware update V3.09
www.geocities.com/SiliconValley/Bay/6893/

iemand anders gaf de link al in een ander topic:)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 08 maart 2001 17:42 schreef Wild pigeon het volgende:
PS: Thanks voor alle replys... maar ja blijkbaar zal ik het toch moeten doen met mijn 2speed :r brandertje van 8a9 honderd piek :o
Nah, hier nog 1 ;(
Mare gelukkig heb ik ook nog een 4x8 writer, dus dat verzacht het leed wel aanzienlijk. Laten we het iig aan de positieve kant bekijken en zeggen, dat we iig kunnen branden, want dat ook nog steeds niet iedereen zeggen...

Heal the internet ...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Je hoort mij niet klagen:) over de 3610:)
ze doen het perfect, beide:) dus 2x 2x2x6:)
en dan heb ik als backup writers nog een Tanyo Yuden en een philips 2600:)

Verwijderd

Ik zoek een site waar ik van verschillende merken cd-roms en dvd spelers enz... firmware kan downloaden. Ik heb die ooit gehad maar ben de site weer kwijt :(
Pagina: 1